خواص کرنبری: 14 فواید بی نظیر کرنبری بر سلامتی + عکس

کرنبری (Cranberry) که به‌نام‌ توت خرس نیز معروف است؛ این میوه با مزه ترشی غالب کوجک‌تر از گوجه گیلاسی، سرخ رنگ و به‌صورت خوشه‌ای روی درخت به ثمر می‌رسد. این میوه، برخلاف اندازه کوچک خود، دارای خواص سلامتی بیشماری است. در این متن لیستی بلند بالا از خواص کرنبری، خواص کرنبری خشک شده، خواص آب کرنبری، خواص دارویی کرنبری و همینطور مضرات کرنبری برایتان آماده کرده‌ایم. کرن بری غنی از ویتامین C است بنابراین می‌تواند پرقدرت از سیستم ایمنی بدن و اثرات اکسیداتیو که علت اصلی پیری زودرس است، جلوگیری کند. از دیگر خواص کرنبری می‌توان به قابلیت آن در بهبود گوارش خواص ضد پیری، درمان آکنه، کمک به لاغری،کمک به سلامت مجاری ادراری، کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی و حفظ وزن ایده‌آل یاد کرد. 

معرفی کرنبری

کرنبری (کرن بری) یا توت‌ خرس از شکوفه‌های صورتی درختچه‌های کوتاه یا بوته‌های رونده که ثمره‌ی آن‌ها میوه‌های سرخ رنگ کوچک و ترش‌مزه است، به دست می‌آید. کرن بری بیشتر در مناطق سردسیر آمریکا و کانادا رشد می‌کند.

این میوه به‌صورت تازه، خشک شده، آب میوه یا مربا و سس مصرف می‌شود. کرنبری به دلیل خواص بی‌نظیرش در سلامت بدن و پوست، توجه بسیاری از متخصصین تغذیه و سلامت را به خود جلب کرده است. کرنبری در جشن هالوین برداشت می‌شود. در ادامه با انواع خواص کرنبری آشنا می‌شوید:

معرفی کرنبری

مواد مغذی موجود در کرنبری

کرنبری حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای حفظ سلامتی ضروری هستند، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین C: یک آنتی‌اکسیدان قوی که به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌های عفونی کمک می‌کند.
  • منبع مس: برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.
  • منبع غنی از ویتامین E: که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس دارد.
  • فیبر: که به بهبود هضم و کاهش کلسترول کمک می‌کند.
  • منبع غنی از ویتامین K: که برای حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از لخته شدن خون ضروری است.

جهت مشاهده قیمت آجیل و خرید خشکبار کلیک کنید.

مواد مغذی موجود در کرنبری

خواص کرنبری

از خواص شگفت انگیز کرنبری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. خواص کرنبری و اثر بی‌نظیرش بر پوست

کرنبری حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها، به‌ویژه ویتامین C و پلی‌فنول‌ها است که به کاهش استرس اکسیداتیو و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد بر روی سلول‌های پوست کمک می‌کنند. این فواید کرنبری منجر به کاهش تخریب کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

ویتامین C همچنین نقش مهمی در سنتز کلاژن ایفا می‌کند که با افزایش سن تولید آن کاهش می‌یابد. علاوه بر این، خواص ضد التهابی کرنبری به کاهش التهاب‌های پوستی و مشکلاتی مانند آکنه کمک می‌کند.

خواص کرنبری بر پوست: ضد پیری

کرنبری یا توت خرس به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین C و فنولیک اسید، به عنوان یک ماده ضد پیری پوست معرفی می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از آسیب‌های اکسیداتیو و پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و به حفظ ساختار سلول‌های پوست کمک نمایند.

 

خواص کرنبری بر پوست: تونر

از خاصیت کرنبری می‌توان گفت که آن تونر طبیعی پوست است، این میوه به دلیل اسیدهای آلفا هیدروکسی و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و فنولیک اسید، خواص ضد التهابی و ضد اکسیدانی دارد که به شدت در سلامت پوست تأثیرگذار است.

اسیدهای آلفا هیدروکسی می‌توانند به لایه برداری پوست کمک کرده و همینطور موجب بازسازی سلول‌های پوستی و حذف سلول‌های مرده شود.

خواص کرنبری بر پوست: سفتی پوست

از خواص دارویی کرنبری همانطور که گفته شد، به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند به ویژه ویتامین C و فنولیک اسید، می‌تواند در سفتی پوست تأثیرگذار باشد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرنبری از آسیب‌های اکسیداتیو و افت تولید کلاژن در پوست جلوگیری کرده و به حفظ ساختار و الاستیسیته پوست کمک می‌کنند. 

فواید کرن بری بر پوست: درمان آکنه

کرنبری آنتی‌باکتریال است. از فواید کرن بری این است که به‌شدت بر کنترل باکتری‌های مسئول آکنه و پیشگیری از شکل‌گیری جوش‌های جدید قدرتمند است.

از طرفی دیگر، مواد موجود در کرنبری مانند آنتوسیانین‌ها و فنولیک اسیدها، موجب کاهش التهاب‌های مرتبط با آکنه شده و بافت‌های پوستی را تسکین می‌دهد. 

جهت مشاهده قیمت و  خرید پسته به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه فرمایید.

مطالعه بیشتر:
خواص بادام زمینی: 13 مورد از فواید بادام زمینی + عکس

1. خواص کرنبری و اثر بی‌نظیرش بر پوست

2- خواص کرنبری و لاغری: کمک به کاهش وزن و افزایش سوخت‌وساز بدن

کرنبری با بالا بردن سوخت‌وساز بدن، به عنوان یک مکمل طبیعی برای رژیم‌های لاغری شناخته می‌شود.

از دیگر فواید کرنبری محتوای بالای فیبر و ترکیبات پلی‌فنولیک است که در کاهش وزن و بهبود متابولیسم تأثیر خوبی دارد. به این ترتیب که، فیبر موجود در کرنبری باعث افزایش احساس سیری شده و به کاهش مصرف کالری کمک می‌کند. 

همچنین، پلی‌فنول‌های کرنبری با تنظیم متابولیسم چربی و گلوکز، حساسیت به انسولین به حداقل رسانده و موجب کاهش ذخیره چربی در بدن می‌شود. این ترکیبات همچنین به کاهش التهاب مزمن، که یکی از عوامل مؤثر در چاقی است، تأثیر می‌گذارد.

جهت مشاهده قیمت و خرید میوه خشک کلیک کنید.

2- خواص کرنبری و لاغری: کمک به کاهش وزن و افزایش سوخت‌وساز بدن

3. خواص کرنبری در جلوگیری و درمان عفونت‌های مجاری ادرار

کرنبری با خاصیت ضد باکتریایی‌اش، می‌تواند در جلوگیری و درمان عفونت‌های مجاری ادرار مؤثر باشد.

کرنبری حاوی پروآنتوسیانیدین‌های نوع A است که می‌تواند مانع از اتصال باکتری‌های اشریشیا کلی (E. coli) (عامل بیماری) به دیواره‌های مجاری ادراری شود. این ویژگی، باکتری‌ها را از ایجاد کلونی و عفونت در مثانه و مجاری ادراری باز می‌دارد. مصرف منظم کرنبری یا آب کرنبری می‌تواند به پیشگیری از عفونت‌های مکرر مجاری ادراری کمک کرده و نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش دهد.

3. خواص کرنبری در جلوگیری و درمان عفونت‌های مجاری ادرار

4. فواید و تأثیرات کرنبری بر سنگ کلیه

از فواید کرنبری این است که این میوه حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلیه کمک کنند. یکی از این ترکیبات، اسید کوینیک (گالیک اسید) (quinic acid) که در قهوه سبز هم به وفور یافت می‌شود، با افزایش اسیدیته ادرار، انحلال املاح معدنی مانند کلسیم اگزالات و کلسیم فسفات را بهبود بخشیده و از تشکیل بلورها و سنگ‌های کلیوی جلوگیری می‌کند.

همچنین، کرنبری حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در کلیه‌ها، سلامت کلیه را تقویت می‌کنند. البته دقت کنید که مصرف بیش از حد کرنبری می‌تواند به دلیل محتوای بالای اگزالات‌ها، در افراد مستعد به تشکیل سنگ‌های اگزالاتی، خطر سنگ کلیه را افزایش دهد.

جهت کسب اطلاعات در مورد خواص خشکبار به مطلب معرفی 10 نوع خشکبار + مهم ترین فواید آن برای سلامتی مراجعه فرمایید

4. فواید و تأثیرات کرنبری بر سنگ کلیه

5. خواص کرنبری در کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی : جلوگیری از تشکیل پلاک های خونی و کاهش فشار خون

کرنبری خواصی دارد که می‌تواند به کاهش ابتلا به بیماری قلبی کمک کند. این میوه با وجود مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها، می‌تواند از تشکیل پلاک‌های خونی جلوگیری کند.

همچنین مصرف منظم کرنبری باعث کاهش فشار خون می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در کرنبری می‌توانند به بهبود عملکرد عروق و کاهش التهاب‌ها به‌شدت تأثیرگذار باشد، که همگی این عوامل به کاهش ریسک بیماری‌های قلبی منجر می‌شوند.

5. خواص کرنبری در کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی : جلوگیری از تشکیل پلاک های خونی و کاهش فشار خون

6- فواید کرنبری و کاهش التهاب: سرشار از آنتی‌اکسیدان

مصرف منظم کرنبری می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش ریسک بیماری‌های مرتبط با التهاب کمک می‌کند.

کرنبری معدن آنتی‌اکسیدان‌های قوی مثل فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها است که بر روی کاهش التهاب در بدن تأثیردارند. این ترکیبات فعال با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، از آسیب‌های اکسیداتیو به سلول‌ها جلوگیری کرده و باعث کاهش نشانه‌های التهاب می‌شوند.

6- فواید کرنبری و کاهش التهاب: سرشار از آنتی‌اکسیدان

7. خواص کرنبری در پیشگیری از سرطان

کرنبری دارای ترکیبات بیواکتیو متعددی است که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می‌کنند. پلی‌فنول‌ها، فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌های موجود در کرنبری دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی هستند که از آسیب‌های اکسیداتیو به DNA سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. 

علاوه بر این، پروآنتوسیانیدین‌های نوع A در کرنبری می‌توانند مسیرهای سیگنالینگ سلولی را که در تکثیر و روند سلول‌های سرطانی دخالت دارند، مهار کنند. تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم کرنبری خشک یا تازه می‌تواند به کاهش ریسک انواع مختلفی از سرطان‌ها، از جمله سرطان پستان، کولون و پروستات کمک کند. این تأثیرات به واسطه القای آپوپتوز (مرگ برنامه‌ریزی‌شده سلول)، کاهش التهاب و مهار آنژیوژنز (رشد عروق خونی جدید که تغذیه کننده تومورها هستند) است.

جهت مشاهده قیمت و  خرید شکلات به آجیل فروشی آجیل چی مراجعه فرمایید.

7. خواص کرنبری در پیشگیری از سرطان

8. خواص کرنبری در بهبود عملکرد سیستم ایمنی: حاوی پروآنتوسیانیدین و سرشار از ویتامین C

کرنبری حاوی پروآنتوسیانیدین و ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

از خاصیت کرنبری این است که به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی اساسی، نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی ایفا می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرنبری، از جمله ویتامین C و پروآنتوسیانیدین‌ها، به مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کنند که می‌تواند به افزایش عملکرد سیستم ایمنی منجر شود.

به علاوه، مصرف منظم آب کرنبری یا کرنبری تازه می‌تواند به افزایش تولید و فعالیت سلول‌های ایمنی مانند لنفوسیت‌ها و مونوسیت‌ها کمک کند. این سلول‌ها مسئول برخی از واکنش‌های ایمنی بدن هستند و نقش حیاتی در مبارزه با عفونت‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها دارند.

جهت مشاهده قیمت و  خرید زعفران کلیک کنید.

مطالعه بیشتر:
خواص تخمه آفتابگردان: 15 فایده بی نظیر تخمه آفتابگردان + عکس

8. خواص کرنبری در بهبود عملکرد سیستم ایمنی: حاوی پروآنتوسیانیدین و سرشار از ویتامین C

9. فواید کرنبری در تقویت دستگاه گوارش: کمک به بهبود توازن باکتریایی

کرنبری با محتوای غنی از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی، در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش تأثیرگذاری دارد. فیبر موجود در کرنبری باعث افزایش حجم مواد غذایی در روده شده و به تسهیل هضم و حرکت بهتر مواد غذایی در روده کمک می‌کند؛ این امر می‌تواند به بهبود گوارش و جلوگیری از مشکلات مانند یبوست کمک کند. 

9. فواید کرنبری در تقویت دستگاه گوارش: کمک به بهبود توازن باکتریایی

10. خواص درمانی کرنبری در حفظ سلامت دهان و دندان

ترکیبات آنتی‌اکسیدانی کرن بری، می‌تواند در حفظ سلامت دهان و دندان نقش مهمی ایفا کند. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پروآنتوسیانیدین‌ها که به وفور در کرنبری‌ها یافت می‌شوند، می‌توانند از آسیب‌های اکسیداتیو در دهان و لثه‌ها جلوگیری کنند.

این آسیب‌ها برای افرادیکه قلیان می‌کشند و یا شیرینی و شکلاتی زیادی مصرف می‌کنند، اتفاق می‌افتد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی کرنبری می‌تواند فعالیت آنزیم‌های آسیب‌زا را کاهش داده و به حفظ ساختار سالم دهان و لثه‌ها کمک کنند.

علاوه بر این، کرنبری دارای خواص ضد باکتریایی است و در کنترل رشد باکتری‌های موجود در دهان، از جمله باکتری‌هایی که موجب بوی نامطبوع دهان می‌شوند، موثر است.

جهت کسب اطلاعات در مورد خواص مویز به مطلب فواید بی نظیر استفاده از مویز برای سلامتی مراجعه فرمایید.

10. خواص درمانی کرنبری در حفظ سلامت دهان و دندان

11. خواص کرنبری در بارداری: دارای خواص ضد باکتریای

مصرف کرنبری در بارداری بخاطر مقادیر بالای ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن مادر بسیار کمک کننده است. همچنین، ترکیبات ضد التهاب موجود در کرنبری کاهش التهاب‌های ممکن در دوران بارداری و در حفظ سلامت عمومی مادر و جنین تأثیرگذار است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آجیل های مناسب بارداری به مطلب بهترین آجیل‌ برای زنان باردار: 7 آجیل مفید برای سلامت جنین مراجعه فرمایید.

11. خواص کرنبری در بارداری: دارای خواص ضد باکتریای

12. خواص کرنبری برای درمان کم خونی: حاوی ویتامین C و کمک به جذب آهن

مقادیر بالای ویتامین C در کرنبری، به جذب بهتر آهن و در نتیجه در درمان کم خونی کمک کننده است. آهن از جمله مواد معدنی حیاتی است که برای تولید هموگلوبین، جز اصلی سلول‌های خون، ضروری است.

جهت مشاهده قیمت و  خرید بادام به آجیل سرای آجیل چی مراجعه فرمایید.

12. خواص کرنبری برای درمان کم خونی: حاوی ویتامین C و کمک به جذب آهن

13. خواص کرنبری برای دیابت و کاهش میزان مقاومت به انسولین

مصرف کرنبری به کاهش میزان مقاومت به انسولین و کنترل دیابت تأثیرگذار است.

کرنبری به عنوان یک منبع غنی از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات فیتوشیمیایی، مانند فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌ها، می‌تواند در مدیریت و کنترل دیابت نقش مهمی ایفا کند. فیبر موجود در کرنبری باعث کاهش جذب قند و چربی‌ها از روده می‌شود که این می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین آجیل برای دیابت به مطلب معرفی 6 آجیل مناسب مبتلایان به دیابت مراجعه فرمایید.

13. خواص کرنبری برای دیابت و کاهش میزان مقاومت به انسولین

14. فواید کرنبری برای چشم و تقویت بینایی

از فواید کرنبری این است که به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مفید مانند ویتامین C و ویتامین E، می‌تواند به حفظ سلامت چشم‌ها و تقویت بینایی کمک کند. این مواد مغذی از آسیب‌های اکسیداتیو به سلول‌های چشمی جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب‌ مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهند.

ویتامین‌ها و فلاونوئیدها موجود در کرنبری با تأثیر بر به بهبود عملکرد شبکیه و حفظ قرص چشم در حفظ و بهبود بینایی کمک شایانی می‌کنند.

14. فواید کرنبری برای چشم و تقویت بینایی

خواص آب کرنبری

آب کرنبری ارگانیک با آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند و آرام بخش، دارای اثرات مفیدی برای سلامت بدن است. مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و فنولیک اسیدها می‌توانند از آسیب‌های اکسیداتیو به سلول‌های بدن جلوگیری کرده و در کل سلامت عمومی را بهبود بخشند. 

آب کرنبری یکی از روش‌های محبوب مصرف این میوه است که دارای خواص متعددی مثل: پاکسازی کبد، تقویت سیستم ایمنی، سلامت قلب و کمک به هضم باشد.

جهت کسب اطلاعات در مورد آجیل های خون ساز به مطلب معرفی 8 از بهترین آجیل ها برای کم خونی مراجعه فرمایید.

خواص آب کرنبری

خواص دمنوش کرنبری

از خواص دمنوش کرنبری می‌توان به مواردی مثل خاصیت ضد التهابی، ضد اکسیداتیو اشاره کرد. دم کرده‌ی کرنبری یک دمنوش آرامش‌بخش است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دمنوش کرنبری مانع از آسیب‌های اکسیداتیو به سلول‌های بدن شده و سلامت عمومی آن را بهبود می‌بخشند. از دیگر خواص شگفت‌انگیز کرنبری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

خواص دمنوش کرن بری و سلامت زنان

کاهش درد پریود

مصرف دمنوش کرنبری بخاطر خاصیت ضد التهابی می‌تواند در کاهش دردهای قاعدگی تأثیرگذار باشد. دمنوش کرنبری به عنوان یک دمنوش آرام بخش نیز معروف است و می‌تواند با رفع استرس و اضطراب ناشی از درد پریودی و همچنین از انقباض عضلات جلوگیری کند.

سلامت در دوران یائسگی

از فواید دمنوش کرنبری می‌توان به کاهش علائم یائسگی و بهبود سلامت عمومی بدن در این دوران اشاره کرد. این میوه به دلیل محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند آنتوسیانین و ویتامین C، در کاهش علائم یائستگی، مخصوصا التهابات، تأثیر زیادی دارد.

فواید دمنوش و چای کرنبری و سلامت کبد

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرنبری می‌توانند به کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در سلول‌های کبد کمک کرده و عملکرد بهتری را برای این ارگان فراهم کند. این مواد می‌توانند در پیشگیری و کاهش التهابات کبدی نقش داشته باشند، این التهابات می‌توانند به طور مستقیم به بهبود فعالیت کبد و پاکسازی آن کمک کند.

خواص کرنبری برای بهبود خواب

مصرف کرنبری می‌تواند پیش از خواب می‌تواند به مقابله با استرس اکسیداتیو پرداخته و فعالیت عصبی را بهبود بخشند و باعث بهبود خواب شوند. علاوه بر این، کرنبری ممکن است از طریق کاهش التهابات و افزایش تولید مواد شیمیایی موثر برای خواب، نظیر ملاتونین، به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک کند.

جهت مشاهده  قیمت آجیل مخلوط به فروشگاه آجیل چی مراجعه فرمایید.

مطالعه بیشتر:
بهترین آجیل برای تقویت میل جنسی: معرفی 11 آجیل برای افزایش میل جنسی + تقویت اسپرم

خواص دمنوش کرنبری

بهترین زمان مصرف دمنوش کرنبری

بهترین زمان مصرف دمنوش کرنبری صبح‌ها قبل از صبحانه و شب‌ها قبل از خواب است. این زمان‌ها به جذب بهتر مواد مغذی و بهره‌مندی بیشتر از خواص کرن بری کمک می‌کنند. 

بهترین زمان مصرف دمنوش کرنبری

مضرات مصرف کرنبری

کرنبری با وجود فواید بسیار، اگر بیش از حد و غیرقابل کنترل مصرف شود، می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی شما ایجاد کند. از مضرات مصرف بیش از حد کرن بری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • مشکلات گوارشی: مصرف زیاد کرنبری ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال شود.
  • تداخل با داروها: کرنبری می‌تواند با برخی داروها، به ویژه داروهای رقیق‌کننده خون، تداخل داشته باشد.
  • حساسیت پوستی: برخی افراد ممکن است به آنتوسیانین‌های موجود در کرنبری حساسیت نشان دهند و باعث تحریک پوستی شوند.
  • تأثیرات بر فشار خون: مصرف کرنبری برخی افراد ممکن است باعث افزایش فشار خون شود، به خصوص افرادی که فشار خون بالایی دارند.

قبل از شروع مصرف منظم و همیشگی کرنبری، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر شما دارای شرایط خاصی مانند حساسیت‌های پوستی شدید، مشکلات گوارشی، یا بیماری‌های مزمن هستید.

مضرات مصرف کرنبری

 

کرنبری را چطور و چقدر مصرف کنیم؟

کرنبری را می‌توان به صورت تازه، خشک، آبمیوه یا دمنوش مصرف کرد. مقدار مصرف پیشنهادی یک تا دو فنجان در روز است. برای بهره‌مندی بیشتر از خواص کرنبری، می‌توانید آن را با افزودن به سالاد، ماست، یا غلات صبحانه در وعده‌های غذایی مختلف استفاده کنید.

مصرف کرنبری بسته به نوع آن (کرنبری تازه یا کرنبری خشک) و همچنین هدف مصرف متفاوت است. برای مصرف بهتر و ایمن‌ کرنبری، می‌توانید راهنمای زیر را دنبال کنید:

  1. مصرف کرنبری تازه همانند سایر میوه‌ها به عنوان میان وعده (100 گرم کرنبری در حد و اندازه یک پرتقال متوسط ویتامین C دارد.)
  2. مصرف کرنبری خشک به عنوان میوه خشک در ترکیبات مختلف به عنوان افزودنی به سالاد یا صبحانه قابل استفاده است.
  3. مصرف دمنوش کرنبری؛ برای تهیه دمنوش کرنبری، می‌توانید یک قاشق چایخوری از کرنبری خشک را در یک پیمانه آب جوش (حدود 240 میلی لیتر) بریزید و اجاز دهید که حدود 5-10 دقیقه دم بکشد. می‌توانید دمنوش را به صورت گرم یا سرد مصرف کنید.

جهت کسب اطلاعات در مورد خواص بادام به مطلب  14 فایده فوق العاده بادام درختی بر سلامتی و بهبود بیماری ها مراجعه فرمایید.

کرنبری را چطور و چقدر مصرف کنیم؟

میزان مصرف کرنبری

کرنبری یک مکمل سالم طبیعی برای رژیم غذایی روزانه است.

برای مصرف کرن بری به عنوان میوه تازه، می‌توانید روزانه یک پیمانه مصرف کنید. برای دمنوش هم اگر بیماری مزمن ندارید یا داروی خاصی استفاده نمی‌کنید، یک تا دو فنجان مناسب است. 

کرنبری با داشتن خواص بی‌شمار برای سلامت بدن، پوست و چشم، یک مکمل طبیعی عالی برای رژیم غذایی روزانه است. با این حال، مصرف متعادل و متناسب آن بسیار مهم است تا از فواید بیشمار آن بهره‌مند شده و از مضرات احتمالی آن به دور شوید. 

میزان مصرف کرنبری

منبع

خرید خشکبار

مقالات مرتبط

نظرات