خواص دانه کنجد: 26 فایده فوق العاده دانه کنجد بر زیبایی و سلامتی

دانه کنجد را دیده اید؟ ما بیشتر این دانه‌ها را در نان‌های فانتزی می‌بینیم که چاشنی برای طعم آن هستند. اما اگر شما طرفدار دانه کنجد هستید، خوشحال می‌شوید که بدانید این دانه برای بدنتان فایده‌های زیادی هم دارد! از خواص کنجد می توان به سرشار بودن از مواد غذایی و ویتامین‌ها نام برد که به سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری از بروز بیماری‌های مثل سرطان، کم خونی و کاهش فشار خون و استخوان‌سازی کمک می‌کند. البته خواص دانه کنجد بیشتر از این‌ها است. بنابراین، اگر مایل هستید در مورد فواید کنجد بدانید، با ما همراه باشید تا در این مطلب از بلاگ آجیل سرا آجیل چی در مورد ارزش غذایی و کالری، خواص گوناگون کنجد، بهترین نحوه مصرف، عوارض مصرف کنجد و تفاوت کنجد سیاه و سفید توضیح دهیم.

خواص دانه کنجد

ارزش غذایی کنجد

اول از همه ما باید مشخص کنیم که در دانه کنجد چه مواد غذایی وجود دارند. دانستن در مورد این مواد غذایی به ما کمک می‌کند تا خواص کنجد را بهتر بفهمیم و بدانیم که چگونه برای بدنمان مفید هستند. شما با خرید دانه کنجد و خوردن ۱۰۰ گرم کنجد می‌توانید این مواد غذایی را مصرف کنید:

  • ۱۷.۷ گرم پروتئین
  • ۴۹.۷ گرم چربی
  • ۲۳.۴ گرم کربوهیدرات
  • ۱۱.۸ گرم فیبر
  • ۰.۳ گرم شکر
  • ۹۷۵ میلی‌گرم کلسیم
  • ۱۴.۶ میلی‌گرم آهن
  • ۳۵۱ میلی‌گرم منیزیم
  • ۶۲۹ میلی‌گرم فسفر
  • ۴۶۸ میلی گرم پتاسیم
  • ۱۱ میلی‌گرم سدیم
  • ۷.۷۵ میلی‌گرم زینک

همچنین، در ۱۰۰ گرم از دانه کنجد به مقدار کمی چنین موادی وجود دارند: مس؛ منگنز؛ سلنیوم و انواع ویتامین‌های ب مثل تیامین؛ ریبوفلاوین؛ نیاسین؛ پانتوتنیک اسید و ویتامین ب 6. پس همانطور که می‌بینید، در دانه‌های کنجد مواد غذایی و ویتامین‌های زیادی وجود دارند. اما دقیقاً اثرات این مواد غذایی بر روی بدن و فواید کنجد چه هستند؟

ارزش غذایی دانه کنجد

معرفی خواص کنجد بر سلامتی

1. خواص کنجد در مبارزه با دیابت

اگر مبتلا به دیابت نوع ۲ یا در معرض ریسک آن هستید، پس باید غذاهایی را بخورید که کربوهیدراتشان کم است. دانه‌های کنجد در این خصوص غذای خوبی هستند. علاوه بر این، یکی از خواص کنجد ماده‌ای به نام پینورزینول در آن است. پینورزینول در بدن ما از عملکرد آنزیم گوارشی مالتاز جلوگیری می‌کند.

مالتاز یک آنزیم گوارشی است که قندهای صنعتی را تجزیه کرده و باعث افزایش قند خونتان می‌شود. در نتیجه، فواید کنجد در این زمینه می‌توانند از افزایش قند خونتان جلوگیری کنند که برای دیابت‌تان هم مفید است.

( شما می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت آجیل و قیمت خشکبار به شعب فیزیکی یا فروشگاه اینترنتی آجیل چی مراجعه نمایید)

فواید کنجد برای دیابت

2. فواید کنجد در بهبود سلامت دستگاه گوارش

در همین دانه ریز کنجد مقدار زیادی فیبر وجود دارد که برای دستگاه گوارشمان خیلی خوب است. اما چطور؟ اول اینکه فیبر باعث افزایش حجم مدفوع و حرکت راحت‌تر آن در روده بزرگ می‌شود که برای یبوست مفید است. همچنین، خواص کنجد با فیبرشان می‌توانند باکتری‌های مفید روده ما را تغذیه کنند و باعث می‌شوند که روده ما عملکرد بهتری داشته باشد.

( برای اطلاع از 19 فایده اعجاب انگیز برگه زردآلو بر سلامتی حتما مطلب خواص قیسی را بخوانید!)

فواید کنجد برای دستگاه گوارش

3. خواص کنجد برای تقویت استخوان‌ها

غذای استخوان‌های شما کلسیم است! از قضا در دانه‌های کنجد هم کلسیم زیادی وجود دارد. بنابراین، اگر به دنبال یک سوپر فود برای استخوان‌هایتان می‌گردید، حتماً کنجد را در برنامه غذایی‌تان بگذارید. خواص کنجد با کلسیمش نه تنها برای ساخت بافت‌های استخوانی بدنتان کمک مفید است، بلکه از بروز پوکی استخوان هم در پیری جلوگیری می‌کند.

( برای سفارش و خرید دانه ها و اطلاع از قیمت تخم شربتی و قیمت ذرت با کیفیت سری به فروشگاه اینترنتی آجیل چی اصل مشهد بزنید)

فواید کنجد برای استخوان‌ها

4. فواید کنجد در تقویت حافظه

به غیر از جدول حل کردن، کنجد هم می‌تواند حافظه شما را تیز کند! در کنجد آمینو اسیدهایی به نام تیروزین وجود دارند که یکی از عوامل تولید‌کننده دوپامین در مغزمان هستند. دوپامین هم به مغز ما کمک می‌کند تا هوشیار بماند و حافظمان را تقویت خواهد کرد. از اینرو، خواص کنجد از این لحاظ برای تقویت حافظه‌تان خوب هستند.

مطالعه بیشتر:
بهترین آجیل‌ برای زنان باردار: 7 آجیل مفید برای سلامت جنین + میزان مصرف

( برای اطلاع از 19 فایده شگفت انگیز دانه چیا بر سلامتی و لاغری حتما مطلب خواص دانه چیا را مطالعه نمایید)

خواص کنجد برای حافظه

5. خواص کنجد در کاهش فشار خون

اگر شما سکته را مثل یک بلا در نظر بگیرید، فشار خون مقدمه‌ای بر آن است. برای همین، باید حتماً حواستان به فشار خونتان باشد و غذاهایی را مصرف کنید که به کاهش فشار خون‌تان کمک می‌کنند. خواص کنجد هم با منیزیمی که دارد می‌تواند رگ‌های خونی شما را گشاد و باعث جریان بهتر و راحت‌تر خون در آنها شود.

همچنین، آنتی اکسیدان‌های کنجد هم می‌توانند باعث جلوگیری از جمع شدن پلاک‌های چربی در رگ‌های خونی و انسداد عروقتان شوند که خود این مسئله به کاهش فشار خون‌تان کمک زیادی می‌کند.

( جهت خریدو مشاهده قیمت تنقلات مختلف از جمله قیمت عسل و قیمت شیرینی به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

فواید کنجد برای فشار خون

6. خواص کند در پیشگیری از سرطان

آیا می‌دانستید هوای آلوده‌ای که تنفس می‌کنیم و غذاهای ناسالمی که می‌خوریم می‌توانند ریسک بروز خیلی از مریضی‌ها از جمله سرطان را در بدنمان افزایش دهند؟ این عوامل باعث می‌شوند که موادی مثل رادیکال‌های آزاد در بدنمان زیاد شوند و فعالیت آنها می‌تواند ریسک سرطان در بندمان را زیاد کند.

با این وجود، خواص کنجد با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد اثرات رادیکال‌های آزاد را خنثی و به پیشگیری بروز ریسک سرطان کمک می‌کند.

(برای آشنایی با فواید بی نظیر هل و تاثیرش بر سلامتی بدن مطلب خواص هل را بخوانید)

فواید کنجد در جلوگیری از سرطان

7. فواید کنجد در تقویت سیستم ایمنی بدن

خط مقدم دفاعی بدن ما در برابر دشمن‌هایی مثل ویروس و باکتری سیستم ایمنی بدن است که شما اصلاً نباید از آن غافل شوید! در نتیچه، برای سلامت و تقویت سیستم ایمنی شما باید هر روز مواد غذایی مورد نیاز آن را برسانید. خوشبختانه، خواص کنجد در این مورد مفید هستند.

در کنجد مواد غذایی مختلفی از جمله سلنیوم، آهن، مس، ویتامین ب ۶ و ویتامین E وجود دارند که هر کدام به نوبه خود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. همچنین، شما با خوردن کنجد می‌توانید ۲۰ درصد از زینک روزانه مورد نیازتان را تامین کنید که سیستم ایمنی از آن برای تولید گلبول‌های سفید استفاده می‌کند.

(برای  خرید بادام در انواع مختلف از جمله خرید بادام هندی و خرید بادام درختی به فروشگاه اینترنتی آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص کنجد برای افزایش سیستم ایمنی

8. خواص کنجد بر سلامت قلب و عروق

ما قبلاً هم گفتیم که خواص کنجد با منیزیمی که دارد باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود. همچنین، آنتی اکسیدان‌های کنجد از جمع شدن زیاد پلاک‌های چربی در رگ‌های خونی و بسته شدن آنها جلوگیری می‌کنند.

برای همین، این دو عملکرد برای سلامت قلب و عروق ما خیلی مهم هستند، چون فشار خون نرمال و باز شدن عروق خونی در سلامت قلب ما تاثیر زیادی دارند و از بروز سکته جلوگیری می‌کنند.

( جهت آشنایی با 26 خاصیت شگفت انگیز سیاه دانه مطلب خواص سیاه دانه  را مطالعه کنید)

فواید کنجد برای قلب

9. فواید کنجد بر سلامت کبد با پاکسازی سموم

گاهی اوقات، ما اصلاً حواسمان نیست و با خوردن هر هله هوله‌ای به بدنمان فشار می‌آوریم! در اینجا است که کبد بهای این شیطنت ما را می‌پردازد. برای مثال، اگر شما غذاهای خیلی چرب بخورید، ممکن است دچار مشکل کبد چرب شوید. برای همین، به جای این کار غذاهایی مانند کنجد را بخورید که چربی سالم دارند.

علاوه بر این، خواص کنجد با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد می‌تواند از کبد شما در برابر التهاب و استرس اکسیداتیو محافظت کرده و سلامت کلی آن را تامین کند.

( برای اطلاع از قیمت پسته و خرید انواع پسته با کیفیت از جمله  خرید پسته احمد آقایی و خرید مغز پسته به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص کنجد بر سلامت کبد

10. خواص کنجد در کاهش وزن و لاغری

در لاغر کردن یک اصل مهم را اصلاً نباید فراموش کنید: اینکه پرخوری نکنید! برای پرخوری نکردن هم باید غذاهایی را مصرف کنید که زود سیرتان می‌کنند. بنابراین، هر وقت بین وعده‌های غذایی اصلی احساس ضعف کردید، می‌توانید به سراغ غذاهایی بروید که پروتئین و فیبر زیادی دارند.

خواص کنجد هم در کاهش وزن برای شما کارساز است، چون پروتئین و فیبر زیادی در آن وجود دارند و می‌توانند تا مدتی شما را سیر و اشتهایتان را کمتر کنند.

( با فواید شگفت انگیز هسته زردآلو آشنا هستید! حتما مطلب خواص هسته زردآلو را بخوانید)

فواید کنجد برای لاغری

11. فواید کنجد در درمان کم‌خونی

شاید این را باور نکنید، ولی تغذیه نامناسب خیلی زود می‌تواند باعث بروز کم خونی در ما شود. برای همین، شما باید چند ماده مهم و ضروری برای ساختن گلبول‌های قرمز را به بدنتان برسانید. این مواد شامل آهن، مس و ویتامین ب ۶ هستند.

خوشبختانه در خواص کنجد این مواد به میزان قابل توجهی وجود دارند و شما با خوردن روزانه آن می‌توانید ریسک بروز کم خونی را از بین برده و آن را درمان کنید.

( به منظور خرید خشکبار و مشاهده قیمت انواع خشکبار از جمله قیمت توت خشک و  قیمت خرما به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص کنجد برای کم‌خونی

12. خواص کنجد در درمان پارکینسون

پارکینسون یک بیماری عصبی است که در نتیجه از بین رفتن سلول‌های عصبی تولید‌کننده دوپامین در مغزمان به وجود می‌آید و باعث یروز علایمی مثل لرز در بدن، کند شدن حرکات آن و از بین رفتن تعادلمان می‌شود. با این حال، خواص کنجد می‌تواند به پیشگیری از این بیماری در شما کمک کند.

مطالعه بیشتر:
خواص قیسی: 19 فایده اعجاب انگیز برگه زردآلو بر سلامتی

در کنجد ماده‌ای به نام سسامین وجود دارد که یک ماده آنتی اکسیدانی است و می‌تواند از سلول‌های عصبی مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند و ریسک بروز پارکینسون را کاهش دهد.

( برای آشنایی با 19 فایده بی نظیر میوه خشک که نمی دانید! حتما مطلب خواص میوه خشک را مطالعه نمایید.)

فواید کنجد برای بیماری پارکینسون

13. فواید کنجد در کاهش درد مفاصل

عوارضی مثل آرتروز باعث می‌شوند که ما دردهای آزاردهنده‌ای در مفاصل‌مان داشته باشیم که حتی باعث اختلال در زندگی‌مان می‌شوند. با این حال، خواص کنجد می‌تواند به کاهش درد مفاصل ما کمک کند. همانطور که گفتیم، در کنجد مواد آنتی اکسیدانی وجود دارند که آنها دارای خواص ضد التهابی هستند.

در آرتروز التهاب و رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث درد مفاصل ما شوند. بنابراین، مواد آنتی اکسیدانی کنجد اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و باعث کاهش التهاب در مفاصل ما می‌شوند.

( برای مشاهده  قیمت سوغات مشهد و خرید انواع سوغات از جمله خرید زعفران و خرید زرشک به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص کنجد در کاهش درد مفاصل

14. خواص کنجد در بهداشت دهان و دندان

از یک سو، کلسیم کنجد می‌تواند به استحکام و قوی شدن دندان‌هایتان کمک کند. از طرف دیگر هم مواد آنتی اکسیدانی در خواص کنجد از لثه‌های شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند. با این حال، در زمان خوردن دانه‌های کنجد حتماً یادتان باشد که دهانتان را بشویید و مسواک بزنید که ذرات آن زیر دندان‌هایتان نماند.

وگرنه تمام اثرات خوب کنجد برای بهداشت دهان و دندانتان از بین می‌رود!

( برای آشنایی با  14 ماده غذایی عالی در درمان حمله های میگرنی حتما مطلب بهترین خوراکی برای میگرن را مطالعه نمایید.)

فواید کنجد برای دهان و دندان

15. فواید کنجد در بهبود سلامت تنفس

خواص کنجد به خاطر آنتی اکسیدان‌ها و مزایای ضد التهابی که دارند می‌توانند در برابر اثر مخرب باکتری‌ها در دهان و بین دندان‌هایمان مفید باشند. همچنین، قبل از این هم گفتیم که کلسیم کنجد به تقویت دندان‌ها کمک و از پوسیدگی آنها جلوگیری می‌کند که خود این مسئله به داشتن دهانی تمیز و تنفس خوب کمک کند.

با این حال، حواستان باشد که از روش‌های اصلی محافظت از دهان یعنی نخ دندان کشیدن، مسواک زدن و دهان را شستن غافل نشوید، حتی اگر کنجد را می‌خورید!

( برای آشنایی با فواید بی نظیر قهوه بر سلامتی حتما مطلب خواص قهوه را مطالعه نمایید.)

خواص کنجد در بهبود سلامت تنفس

16. خواص کنجد در حفاظت در برابر آسیب‌های تشعشع

ما هر روز زیر آفتاب قدم می‌زنیم. اما اگر ضد آفتاب نزنیم، اشعه‌های فرابنفش آن می‌توانند باعث پیری و حتی ایجاد سرطان‌های پوستی در پوستمان شوند. اما خواص کنجد با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، می‌تواند از بافت پوست ما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کند.

برای همین، روغن کنجد برای محافظت پوستتان مناسب است و شما در طول روز هم می‌توانید آن را مصرف کنید تا از خواص آنتی‌کسیدانی‌اش بهره‌مند شوید.

( جهت آشنایی با 11 آجیل مفید برای افزایش میل جنسی مطلب بهترین آجیل برای تقویت میل جنسی را بخوانید.)

فواید کنجد برای محافظت از آسیب‌های تشعشع

17. فواید کنجد سیاه و اثرات ضد التهابی آن

یک نوع دیگر دانه کنجد به نام دانه کنجد سیاه وجود دارد که رنگش تیره‌ است. از لحاظ خواص کنجد، فواید کنجد سیاه شبیه به کنجد سفید است. منتها تحقیقات نشان می‌دهند که خواص آنتی اکسیدانی در کنجدهای سیاه کمی بیشتر از کنجدهای سفید است.

از اینرو، شما می‌توانید برای استفاده از تمام مزایایی که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، کنجد سیاه را مصرف کنید و حتی از ویژگی‌های ضد التهابی آن هم بهره بیشتری ببرید.

( اگر قصد خرید میوه خشک با کیفیت و خوشمزه را دارید برای مشاهده قیمت میوه خشک و خرید به آجیل و خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص ضد التهابی کنجد سیاه

18. خواص کنجد برای کاهش اضطراب و بیماری‌های روانی با مواد مغذی

اضطراب درد خیلی از ماها در این زندگی پر مشغله و پر استرس است و حتی اجازه نمی‌دهد که شب خواب راحتی داشته باشیم! خود کم خوابی هم می‌تواند پیش زمینه‌ای برای بروز بیماری‌های روانی دیگر شود. اما اگر شما تغذیه‌تان خوب باشد، می‌توانید تا حدی مشکل اضطرابتان را کاهش دهید.

برای مثال، خواص کنجد با تریپتوفانی که دارد باعث تولید هورمون‌های آرام بخش و شادی در بدن مثل سروتونین می‌شود که هم روحیه‌تان را بهتر می‌کند و برای آرامشتان خوب است و هم به شما کمک می‌کند تا شب خواب راحتی داشته باشید.

( برای آشنایی با 32 فایده بی‌نظیر عسل حتما مطلب خواص عسل را مطالعه نمایید)

فواید کنجد در کاهش اضطراب

19. فواید کنجد بر کاهش سطح کلسترول بد

کلسترول بد یا LDL لولو خورخوره قلب و عروق ما است! جدی می‌گوییم، اگر شما حواستان به کلسترول بد نباشد عروقتتان بسته می‌شود و مصیبت‌های دیگری مثل سکته قلبی زود به سراغتان می‌آیند! برای همین، شما باید غذاهایی مثل کنجد را مصرف کنید که میزان کلسترول مفیدشان بیشتر است.

به این صورت، شما کلسترول مفید را به بدنتان رسانده و کلسترول مضر را در آن کم می‌کنید. همچنین، داشتن آنتی اکسیدان‌هایی مثل لیگنان و فیتواسترول‌ها جزو خواص کنجد است که این‌ها می‌توانند از جمع شدن کلسترول‌ها و انسداد عروق خونی شما جلوگیری کنند.

مطالعه بیشتر:
آجیل ضد سرطان: 9 آجیل خوشمزه و مفید برای سرطان

خواص کنجد در کاهش کلسترول

20. خواص کنجد در سلامت و محافظت چشم

چشم‌ها جزو حساس‌ترین عضو بدن ما و البته بخشی از ما هستند که ما هر روز از آنها استفاده می‌کنیم. بنابراین، حتماً باید حواسمان به سلامتشان باشد. در این مورد، خواص کنجد با ویتامین E و زینکی که دارد می‌تواند از چشم شما در برابر استرس اکسیداتیو و بیماری‌های چشمی محافظت کند.

فواید کنجد برای چشم

21. خواص روغن کنجد برای مو: کمک به رشد و پیشگیری از مشکلات پوست سر

دلتان موی درخشان می‌خواهد؟ پس باید از آن خوب مراقبت کنید و به آن خوب غذا دهید! باور کنید خیلی از مشکلات پوست سر و ریزش مو از همین مسئله نشئت می‌گیرند. اما شما با خوردن دانه‌هایی مثل کنجد می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز به مویتان مثل آهن، مس، کلسیم و زینک را برسانید.

همچنین، آنتی اکسیدان‌ها که جزو خواص کنجد هستند از پوست سر شما در برابر رادیکال‌های آزاد و خیلی از مشکلات پوستی محافظت می‌کنند.

فواید روغن کنجد برای رشد مو

22. فواید کنجد در درمان ترک کف پا

ترک‌های کف پایمان نه تنها آزاردهنده هستند، بلکه شکل قشنگی هم ندارند! اما شما می‌توانید با خواص کنجد و مواد غذایی مفید آن این مشکل را در پوستتان برطرف کنید. برای مثال، ویتامین E، زینک و اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند به مرطوب کردن پوست، آبرسانی آن و ترمیم بافت‌های پوستی‌تان کمک کنند.

به این صورت، کنجد می‌تواند در درمان ترک کف پای شما مفید باشد.

خواص کنجد برای ترک کف پا

23. خواص کنجد بر سلامت پوست: کمک به درخشندگی و سم زدایی پوست

به خاطر آنتی اکسیدان‌های کنجد، یکی از خواص کنجد سم زدایی پوست است که می‌تواند از بروز عارضه‌های پوستی مثل جوش و لکه جلوگیری کند. همچنین، در دانه‌های کنجد اسیدهای چرب به میزان زیاد وجود دارند که آنها به افزایش رطوبت پوستمان کمک و آن را انعطاف‌پذیر می‌کنند.

فواید کنجد برای پوست

24. فواید کنجد در محافظت از پوست بدن نوزاد

همانطور که خواص کنجد برای پوست شما خوب هستند و می‌توانند به افزایش رطوبت آن کمک کنند، برای پاکیزگی و سالم ماندنش هم عالی هستند. بنابراین، اگر شما دلتان بخواهد، می‌توانید کنجد را به صورت پودری با غذای نوزاد قاطی کنید و طوری به او بدهید که خوردنش برایش راحت و امن باشد.

خواص کنجد برای پوست بدن نوزاد

25. بررسی خاصیت التیام بخشی کنجد

با توجه به مطالبی که در پاراگراف‌های قبل در مورد خواص کنجد گفتیم، شما متوجه می‌شوید که فواید درمانی آن فراوان هستند. برای مثال، آنتی اکسیدان‌های کنجد ریسک بروز سرطان در بدنمان را کم می‌کنند. همچنین، کلسیمی که در کنجد وجود دارد باعث تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود.

علاوه بر این، فیبر کنجد با افزایش حرکات روده می‌تواند به درمان یبوست هم کمک کند. ازاینرو، کنجد مزایای التیام بخشی متنوعی دارد و شما از گنجاندن آن در برنامه غذایی‌تان پشیمان نخواهید شد.

فواید التیام بخشی کنجد

26. فواید کنجد در درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی نه تنها پوست ما را تیره می‌کند، بلکه برای سلامت پوست‌مان هم مضر است. بنابراین، شما می‌توانید از خواص کنجد برای محافظت از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر آفتاب استفاده کنید. اما بعد از آفتاب سوختگی هم می‌توانید کمی روغن کنجد را روی پوستتان بمالید تا اثر آتشین و مخرب آفتاب را از بین ببرید.

خواص کنجد برای آفتاب سوختگی

بهترین نحوه مصرف کنجد

ما به اندازه کافی در مورد خواص کنجد صحبت کردیم. حالا بیاید ببینیم که شما چطور می‌توانید آن را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید. شما می‌توانید دانه‌های کنجد را به سالاد، سوپ، دسر، کیک، اسموتی، ماست و هر غذایی که دلتان می‌خواهد اضافه کنید.

بنابراین، در این کار خودتان را محدود نکنید و اجازه دهید خلاقیت‌تان شکوفا شود!

شیوه مصرف کنجد

تفاوت کنجد سیاه و سفید

از لحاظ خواص کنجد و داشتن نوع مواد غذایی، کنجدهای سیاه و سفید با همدیگر یکسان هستند. اما تحقیقات نشان می‌دهند که کنجدهای سیاه نسبت به کنجدهای سفید مواد غذایی‌ و آنتی اکسیدان‌هایشان کمی بیشتر است.

اختلاف کنجد سیاه و سفید

عوارض مصرف کنجد

اصولاً خوردن و خواص کنجد مزایای زیادی برای شما دارد. اما باید دقت کنید که در خوردن آن زیاده روی نکنید، زیرا زیاده روی در خوردن کنجد عوارضی هم برای شما خواهد داشت. اول از همه، شما باید چک کنید ببینید که اصلاً به خوردن این دانه حساسیت دارید یا خیر. اما اگر حساسیت نداشتید، آن را به مقدار زیاد نخورید، چون می‌تواند باعث تحریک روده و مشکلات گوارشی برایتان شود.

همچنین، اگر شما در حال مصرف دارویی هستید، مراقب خوردن همزمان دارو با کنجد باشید، زیرا مصرف کنجد با برخی از داروها می‌تواند اثرات ناخوشایندی داشته یا اثر دارو بر روی بدنتان را از بین ببرد.

مضرات مصرف کنجد

خرید کنجد از آجیل چی

خیلی اوقات ما از روی ظاهر قضاوت می‌کنیم و تاثیر مغزها و دانه‌هایی مثل کنجد بر روی بدنمان را دست کم می‌گیریم. با این حال، اگر شما به سبک زندگی سالم و غذاهای گیاهی علاقه دارید، پس حتماً از خواص کنجد استفاده کنید. در نتیجه، اگر مایل به تهیه کنجد مرغوب یا کره کنجد هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به فروشگاه آنلاین آجیلچی بزنید.

ما بیش از یک قرن است که در کار فروش آجیل و مغزهای مختلف فعالیت داشته و همیشه بهترین‌ها را برای شما تهیه می‌کنیم.

خرید کنجد با کیفیت

منبع

خرید کنجد

مقالات مرتبط

نظرات