بهترین خوراکی برای میگرن: 14 ماده غذایی عالی در درمان حمله های میگرنی

آیا حس می‌کنید که انگار طبلی داخل سرتان است و مدام دارد به در و دیوار جمجه‌تان می‌کوبد؟ این یکی از ناخوشایندترین حس‌هایی است که ما می‌توانیم در طول زندگیمان داشته باشیم و متاسفانه خیلی از افراد دچار آن هستند. سردردهای میگرنی اصلاً شوخی‌بردار نیستند و می‌توانند زندگی را برای ما خیلی دشوار کنند. اما شما با رعایت چند نکته و خوردن انواع بهترین خوراکی برای میگرن مانند دانه ها و مغزهای آجیل، موز، هندوانه، انجیر، نوشیدن آب کافی و … می‌توانید علائم آن را کاهش دهید و سردردتان را خیلی بهتر کنید. حتی در بعضی از مواقع هم شما می‌توانید از بروز آنها جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب از آجیل و خشکبار آجیل چی بیشتر در خصوص غذاها و مواد غذایی عالی برای میگرن می پردازیم.

معرفی بهترین خوراکی‌ها برای میگرن؛ مفید در درمان و کاهش حملات

انواع بهترین خوراکی برای میگرن در خودشان مواد غذایی دارند که دارای خواص ضد التهابی هستند و می‌توانند به کاهش درد و جلوگیری از پیش بروز میگرن کمک کنند. با این حال، توجه داشته باشید که این نوع غذا و میوه های مفید برای میگرن بسته به عامل بروز آن برای هر فرد می‌توانند مفید باشند یا خیر. بنابراین، شما می‌توانید هر کدام را امتحان کنید و ببینید که خوردن آن برای میگرن‌تان مفید است یا خیر.

( شما می توانید برای تهیه انواع آجیل با کیفیت و مشاهده قیمت آجیل نمکی و قیمت آجیل مخلوط به آجیل سرای آجیل چی مراجعه نمایید.)

 بهترین خوراکی‌ها برای میگرن

1. موز بهترین میوه برای میگرن با تامین انرژی لازم بدن

آیا فشارتان پایین افتاده و دنبال یک غذای قندی و خوشمزه می‌گردید تا انرژی از دست رفته‌تان را به دست بیاورید؟ اگر به سراغ شیرینی و شکلات می‌روید، دست نگه دارید! در این زمان، موز می‌تواند به خوبی نیازتان را برطرف کند! از یک طرف، موز در خودش قند زیادی دارد که انرژیتان را به خوبی تامین می‌کند.

از طرف دیگر هم این نوع از بهترین خوراکی برای میگرن دارای مقدار زیادی منیزیم است که رگ‌های خونتان را گشاد کرده و اجازه می‌دهد که خون بیشتری به مغزتان برسد و خود این مسئله به کاهش درد میگرنی یا جلوگیری از بروز آن کمک چشمگیری می‌کند.

( جهت آشنایی با 11 آجیل مفید برای افزایش میل جنسی مطلب بهترین آجیل برای تقویت میل جنسی را بخوانید.)

مطالعه بیشتر:
خواص ماکادمیا: 18 تاثیر شگفت انگیز فواید ماکادمیا بر سلامتی + عکس

موز بهترین میوه برای میگرن

2. هندوانه بهترین خوراکی و دشمن میگرن با تامین آب لازم برای بدن

آیا می‌دانستید کم آبی یکی از محرک‌های اصلی میگرن است؟ مخصوصاً در تابستان که بدن ما بیش از همه در خطر کم آبی است. برای همین، یکی از انواع بهترین خوراکی برای میگرن که در خود قند و آب زیادی دارد هندوانه است. بنابراین، شما با خوردن هندوانه هم می‌توانید انرژی خوبی به بدنتان برسانید و هم اینکه آب مورد نیاز آن را تامین کنید.

( اگر قصد خرید میوه خشک با کیفیت و خوشمزه را دارید برای مشاهده قیمت میوه خشک و خرید به آجیل و خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

هندوانه بهترین خوراکی برای میگرن

3. دانه‌ها و مغز‌های آجیل بهترین خوراکی‌ها برای میگرن با تامین منیزم و فیبر

علاوه بر کمبود آب و افت قند خون، میزان کم منیزیم در بدن هم می‌تواند باعث ایجاد سردردهای میگرنی شود. از این رو، شما با خوردن انواع بهترین خوراکی برای میگرن که سرشار از منیزیم هستند می‌توانید به کاهش ریسک بروز میگرن در بدنتان کمک کنید.

خوشبختانه، غذاهای مفید برای میگرن که سرشار از منیزیم و فیبر هستند متنوع هستند. برای مثال، انواع آجیل و مغزها مثل دانه‌های رازیانه، تخمه کدو، بادام درختی، بادام هندی، تخمه آفتابگردان و بادام زمینی در خود منیزیم زیادی دارند.

مغز‌های آجیل یکی از بهترین خوراکی‌ها برای میگرن

4. انجیر بهترین میوه خوراکی برای میگرن با دارا بودن پتاسیم بالا

پتاسیم ماده‌ای بسیار با اهمیت در بدنمان است، زیرا به کارکرد روزانه سلول‌های بدن و تنظیم مایعات و آب در بدنمان کمک می‌کند. بنابراین، کمبود آن می‌تواند منجر به کم آبی در بدن شود که خود این مسئله ریسک بروز میگرن را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه، یکی از انواع بهترین خوراکی برای میگرن انجیر است که در دسته ی خشکبار قرار دارد و در خود پتاسیم زیادی دارد و برای میگرن خوب است. شما می توانید سفارش خشکبار با کیفیت را با خیالی آسوده از آجیل چی انجام دهید.

4. انجیر بهترین خوراکی برای میگرن

5. دمنوش‌های گیاهی مواد غذایی عالی برای میگرن با پیشگیری و کاهش سردرد

اگر عاشق نوشیدنی دمنوش هستید، می‌توانید از آنها برای کاهش سردرد استفاده کنید. تحقیقات در مورد اثر دمنوش‌های گیاهی مثل دمنوش نعناع فلفلی بر روی سردردهای سینوسی نشان داده‌اند که نوشیدن آن می‌تواند اثر تسکین دهنده‌ای بر روی مجراهای سینوسی و کاهش سردرد آن داشته باشد. شما می توانید خرید دمنوش را به آسانی از سایت آجیل چی انجام دهید.

همچنین، تحقیقات دیگری در مورد اثر این نوع از بهترین خوراکی برای میگرن نشان داده‌اند که دمنوش‌های زنجبیلی می‌توانند سردردهای میگرنی را تا حدی کاهش دهند.

دمنوش‌های گیاهی عالی برای پیشگیری از میگرن

6. آب بهترین نوشیدنی و دشمن میگرن

ما قبلاً هم به این اشاره کردیم که کمبود آب یکی از محرک‌های اصلی میگرن است. بنابراین، شما با رساندن آب کافی به بدنتان می‌توانید از بروز میگرن جلوگیری کنید. همچنین، این نوع از بهترین خوراکی برای میگرن می‌تواند درد آن را هم کاهش دهد.

(برای خرید و مشاهده  قیمت نوشیدنی سرد و گرم در طعم های مختلف به آجیل چی مراجعه نمایید.)

 آب بهترین نوشیدنی برای میگرن

7. شکلات یکی از غذاهای مفید برای میگرن با کاهش تنش‌ها و سردردهای ترک کافئین

قهوه یک نوشیدنی جذاب و البته اعتیادآور است! بنابراین، کنار گذاشتن آن می‌تواند باعث بروز علائمی مثل سردرد شود. اگر شما هم میگرنی دارید که عامل اصلیش ترک کافئین است، می‌توانید کمی شکلات تلخ را در روز بخورید تا علائم آن را کاهش دهید.

مطالعه بیشتر:
خواص تخمه کدو: معرفی 17 فایده تخمه کدو + عکس

شکلات در خود مقدار کمی کافئین دارد و می‌تواند به علائم سردرد ناشی از ترک کافئین شما کمک کند. برای همین، شکلات می‌تواند یکی از انواع بهترین خوراکی برای میگرن باشد، به همین دلیل حتما خرید شکالات و مصرفش را فراموش نکنید!

شکلات مفید برای میگرن و سردرد

8. ماهی سالمون یکی از بهترین غذاها برای بهبود میگرن

تحقیقاتی که در مورد اثر مواد غذایی عالی برای میگرن مثل اسیدهای چرب امگا ۳ انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که مصرف این مواد می‌تواند به کاهش سردردهای میگرنی در هر ماه کمک کند.

بنابراین، ماهی سالمون که سرشار از اسید چرب امگا ۳ است یکی از انواع بهترین خوراکی برای میگرن است.

( برای آشنایی با 32 فایده بی‌نظیر عسل حتما مطلب خواص عسل را مطالعه نمایید)

 ماهی سالمون یکی از بهترین غذاها برای میگرن

9. قارچ جزو بهترین خوراکی‌ها و دشمن میگرن

شاید فکر اینکه قارچ جزو بهترین خوراکی برای میگرن باشد، تعجب شما را برانگیزد! با این وجود، در برخی از قارچ‌ها ماده‌ای به نام سیلوسایبین وجود دارد که بنابر تحقیقات انجام شده می‌تواند میزان بروز میگرن در برخی از افراد را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

با این وجود، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است و خوردن این ماده ممکن است برای همه افراد میگرنی اثر درمان بخشی را نداشته باشد.

( جهت آشنایی با 29 خاصیت شگفت انگیز زعفران بر سلامتی حتما مطلب خواص زعفران را مطالعه نمایید)

 قارچ مفید برای میگرن

10. توت‌ها یکی از بهترین میوه های مفید برای میگرن با کاهش فشار درد سینوسی

آیا می‌دانید که توت‌ها و میوه های مفید برای میگرن سرشار از آنتی اکسیدان هستند؟ آنتی اکسیدان‌ها هم خواص ضد التهابی دارند و می‌تواند به کاهش دردهای میگرنی کمک کنند. بنابراین، اگر توت را دوست دارید، می‌توانید از آن به عنوان بهترین خوراکی برای میگرن استفاده کنید. در فروشگاه آجیل چی می توانید قیمت توت خشک با انواع کیفیت را مشاهده و سپس اقدام به خرید توت خشک درجه یک و توت خشک لوکس نمایید.

توت‌ بهترین میوه برای میگرن

11. ماست از بهترین غذاهای مفید برای میگرن با کمک به بهبود سلامت و روده و آب رسانی

بنابر تحقیقات انجام شده، خیلی از افرادی که دچار میگرن هستند، مشکلات روده‌ای مثل یبوست و کمبود آب بدن هم دارند. خوشبختانه، ماست با داشتن آب و کمک به سلامت روده می‌تواند این مشکلات را حل کند و به برای کاهش سردرد میگرنی شما خوب باشد.

بنابراین، شما می‌توانید ماست را به عنوان یکی از انواع بهترین خوراکی برای میگرن مصرف کنید.

( جهت مشاهده قیمت تنقلات و خرید انواع تنقلات از جمله خرید کره آجیل ، خرید سوهان و … به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

ماست بهترین غذا برای میگرن

12. بروکلی بهترین خوراکی برایِ میگرن با جلوگیری از بروز درد‌های قاعدگی

در برخی از زنان، قاعدگی و به هم خوردن هورمون‌ها، مخصوصاً افت هورمون استروژن باعث ایجاد سردردهای میگرنی می‌شود. اما اگر شما چنین سردردهایی دارید، می‌توانید از سبزیجاتی مثل بروکلی به عنوان بهترین خوراکی برای میگرن استفاده کنید.

این سبزیجات در خود ترکیبات شیمیایی مثل فیتواستروژن دارند که می‌توانند باعث تحریک تولید استروژن در بدن و تنظیم هورمون‌های زنانه شوند. به این صورت، خوردن چنین سبزیجاتی می‌تواند درد و ریسک بروز میگرن در شما را کاهش دهد.

مطالعه بیشتر:
خواص میوه خشک: 19 فایده بی نظیر میوه خشک که نمی دانید!

( جهت آشنایی با 20 فایده حیرت آور چلغوز برای زنان و مردان حتما مطلب خواص چلغوز را بخوانید.)

بروکلی بهترین خوراکی برایِ میگرن

13. اسفناج و برگ چغندر بهترین خوراکی برایِ میگرن با سرشار بودن از منیزم

در بسیاری از افراد ارتباط مستقیمی بین کمبود میزان منیزیم و بروز سردردهای میگرنی وجود دارد. بنابراین، شما می‌توانید با خوردن بهترین خوراکی برای میگرن سرشار از منیزیم مثل سبزیجاتی از جمله اسفناج و برگ چغندر این کمبود را در بدنتان جبران کنید.

به این صورت، هم شدت سردرد میگرنی شما کم می‌شود و هم اینکه شما میزان بروز آن را کاهش می‌دهید.

( برای آشنایی با 8 آجیل مفید برای سلامتی و رشد کودکان حتما مطلب بهترین آجیل برای کودکان را مطالعه نمایید.)

اسفناج و برگ چغندر بهترین سبزیجات برایِ میگرن

14. آیا نوشیدن قهوه برای میگرن مفید است؟

اگر شما دوستدار قهوه هستید، مطمئناً از این خبر خوشحال می‌شوید که قهوه می‌تواند یکی از انواع بهترین خوراکی برای میگرن باشد! دلیل اصلی آن هم کافئینی است که درون قهوه است. با این حال، برخی از افراد زمانی که کافئین از بدنشان خارج می‌شود، دچار سردرد می‌شوند.

بنابراین، اگر شما جزو این دسته افراد هستید، بهتر است که قهوه‌ای را مصرف کنید که Decaff یا میزان کافئینش بسیار کم است. به این صورت، هم شما مقداری کافئین را به بدنتان می‌رسانید و هم این که مقدار آن را به قدری زیاد نیست که باعث اعتیاد بدنتان به کافئین و بروز سردرد میگرنی ناشی از ترک کافئین شود. شما میتوانید برای مشاهده قیمت قهوه در مدل های مختلف و انتخاب بهترین قهوه مد نظر خود به فروشگاه آجیل چی به صورت حضوری و اینترنتی مراجعه نمایید .

نوشیدن قهوه مفید برای میگرن

چه مواد غذایی برای میگرن مضر است؟

ما قبلاً هم گفتیم که محرک‌های بروز میگرن برای هر فرد متفاوت است. برای مثال، انواع بهترین خوراکی برای میگرن که در بخش‌های قبلی به شما معرفی کردیم، می‌توانند برای برخی از افراد مفید باشند. از طرف دیگر، این غذاها و میوه های مفید برای میگرن در برخی هم می‌توانند باعث به وجود آمدن میگرن شوند.

بنابراین، یک سری غذاها وجود دارند که بنابر تحقیقات انجام شده می‌توانند باعث بروز میگرن در برخی از افراد شوند. برخی از این غذاهای عبارتند از:

  • کافئین
  • شیرین کننده‌های مصنوعی
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • شکلات
  • محصولات گوشتی فرآوری شده
  • پنیرهای مانده و کهنه
  • غذاهای تخمیر شده
  • غذاهای یخ زده
  • غذاهای حاوی مونوسدیم گلوتامات

غذاهای مضر برای میگرن

تهیه انواع بهترین خوراکی برای میگرن با آجیل چی

از روی تجربه شخصی به شما می‌گوییم، میگرن می‌تواند دردی بسیار آزاردهنده و حتی مختل‌کننده در زندگی روزانه‌مان باشد. با این حال، شما با خوردن مواد غذایی عالی برای میگرن می‌توانید این درد را کاهش دهید و حتی از بروز آن جلوگیری کنید! غذاها و موادی مثل آجیل، تخمه، دمنوش‌ها و نوشیدنی‌هایی مثل قهوه می‌توانند دشمن میگرن باشند.

برای همین، اگر می‌خواهید بهترین خوراکی برای میگرن با بهترین کیفیت را تهیه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به وب سایت آجیل چی مراجعه کنید. ما در آنجا انواع آجیل و نوشیدنی‌هایی مثل دمنوش و قهوه را برای خرید آنلاین شما تهیه کرده‌ایم و شما به راحتی و سرعت می‌توانید این محصولات را از فروشگاه آنلاین ما تهیه کنید.

خرید بهترین خوراکی برای میگرن

منبع

 

مقالات مرتبط

نظرات