آجیل ضد سرطان: 9 آجیل خوشمزه و مفید برای سرطان

«سلامتی تاجی است بر سر افراد سالم که تنها بیماران می‌توانند آن را ببینند.» این یک عبارت معروف از بقراط است و لازم نیست به شما بگوییم که تاکید آن بر روی چیست! هیچ کدام از ما بدون بدن سالم نمی‌توانیم زندگی کنیم، چه برسد به اینکه کارهای روزانه‌مان را انجام دهیم. می‌دانیم که با وجود دغدغه‌های امروزی فکر اینکه بدنتان هم دچار سرطان شود چیزی است که مسلماً به آن احتیاج ندارید! اما کمی دقت به رژیم غذاییتان می‌تواند باعث شود که شب را با خیال راحت‌تر بخوابید، مخصوصاً در زندگی که پر از آلودگی، استرس و غذاهای ناسالم است. برای همین، ما می‌خواهیم در این مطلب از آجیلچی در مورد آجیل‌های ضد سرطان با شما صحبت کنیم. اما اصلاً آجیل چگونه به سرطان کمک می‌کند؟ راه‌های گنجاندن آجیل در رژیم غذایی چیست و انواع بهترین آجیل ضد سرطان چه هستند؟در ادامه این مطلب به معرفی 9 آجیل ضدسرطان از جمله پسته، بادام هندی، بادام درختی، فندق، تخمه جابانی، چلغوز، آجیل برزیلی، گردو و ماکادمیا خواهیم پرداخت و خواص بی نظیر هر کدام را در جلوگیری از سرطان معرفی خواهیم کرد.

بهترین آجیل ضد سرطان

گول ظاهر کوچک و فسقلی آجیل‌ها را نخورید! این مغزها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند که بدنمان را توانمند و آن را برای چالش‌های هر روز آماده می‌کنند. خوردن آجیل‌ها هم می‌تواند به بدن شما کمک کند که خودش را برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌هایی مثل سرطان آماده کند. اما آیا شما می‌دانید که بهترین انواع آجیل ضد سرطان چه هستند؟

جهت مشاهده قیمت و خرید آجیل به فروشگاه آجیل و خشکبار آجیل چی مراجعه فرمایید.

معرفی بهترین آجیل های ضد سرطان

بهترین آجیل ضد سرطان: 1- پسته

در انواع بهترین آجیل ضد سرطان از جمله پسته مواد بسیار مهمی وجود دارند که در پیشگیری از بروز سرطان موثر هستند. به این مواد آنتی اکسیدان می‌گویند. آنتی اکسیدان‌ها اثرات موادی به نام رادیکال‌های آزاد را در بدن ما خنثی می‌کنند که خود این مسئله ریسک بروز سرطان در بدنمان را کاهش می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص پسته به مطلب 12 فایده شگفت انگیز پسته بر سلامتی زنان و مردان مراجعه فرمایید.

در پسته هم دو ماده آنتی اکسیدانی مهم به نام پلی فنول و توکوفرول وجود دارد که این دو ماده سیستم ایمنی بدنمان را تقویت می‌کنند. همچنین، آن‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد ریسک بروز سرطان در بدن را کاهش می‌دهند. بنابراین، اگر شما آجیل را دوست دارید، پس حتماً پسته را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

جهت مشاهده قیمت و خرید پسته به فروشگاه آجیل چی مراجعه فرمایید

پسته از بهترین آجیل های ضد سرطان

بهترین آجیل ضد سرطان: 2- بادام هندی

بادام هندی به خاطر چربیش کمی بد وجهه شده است. اما در این آجیل ترد و خوشمزه مقدار زیادی آنتی اکسیدان به نام‌های پلی فنول و کاروتنوئید وجود دارد. این دو نوع آنتی اکسیدان در بدن ما می‌توانند باعث کاهش التهابات شوند. وقتی التهاب بدن ما کمتر شود هم بدنمان کمتر مستعد مبتلا شدن به سرطان خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص بادام هندی به مطلب معرفی فواید بی نظیر بادام هندی مراجعه فرمایید.

همچنین، آنتی اکسیدان‌های بادام هندی اثر رادیکال‌های آزاد در بدنمان را خنثی می‌کنند و ریسک بروز سرطان در آن را کاهش خواهند داد. به این صورت، بادام هندی یکی دیگر از انواع بهترین آجیل ضد سرطان است. بنابراین، گنجاندن آن در برنامه غذایی‌تان اصلاً ایده بدی نیست!

جهت مشاهده قیمت بادام هندی کلیک کنید.

بادام هندی آجیل ضد سرطان

بهترین آجیل برای جلوگیری از سرطان: 3- بادام درختی

یکی از محبوب‌ترین و بهترین انواع آجیل ضد سرطان بادام درختی است. این آجیل نه تنها ترد و خوشمزه، بلکه خوردنش هم خیلی راحت است! اما به غیر از این‌ها بادام درختی در خودش چند نوع آنتی اکسیدان مهم از جمله ویتامین E و فلاونوئید دارد.

مطالعه بیشتر:
بهترین آجیل برای چاقی صورت: 5 آجیل مفید برای پرشدن صورت + زمان مصرف

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص بادام درختی به مطلب: 14 فایده فوق العاده بادام درختی بر سلامتی و بهبود بیماری ها مراجعه فرمایید.

ویتامین E و فلاونوئید از سلول‌های بدن ما در برابر استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و ریسک بروز سرطان را کاهش می‌دهند. توجه داشته باشید که این آنتی اکسیدان‌ها مخصوصاً در پوسته بادام جمع می‌شوند. بنابراین، اگر هر بار بادام درختی را می‌خورید، حتماً آن را با پوسته مصرف کنید.

جهت مشاهده قیمت و خرید بادام درختی کلیک کنید.

بادام درختی بهترین آجیل برای جلوگیری از سرطان

بهترین آجیل ضد سرطان: 4- فندق

موقع خوردن فندق که می‌شود ضرب المثل «فلفل نبین چه ریز، بشکن ببین چه تیزه!» کاملاً صدق می‌کند. این آجیل ریز و فسقلی در خودش مواد غذایی و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارد که برای سلامت بدنمان بسیار مفید است. از جمله آنتی اکسیدان‌های فندق ویتامین E و پروآنتوسیانیدین است که به میزان زیاد در آن وجود دارند.

ویتامین E از سلول‌های شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. بنابر تحقیقاتی که دانشمندان در مورد اثر پروآنتوسیانیدین بر روی حیوانات انجام داده‌اند، این آنتی اکسیدان در پیشگیری و مبارزه با برخی از سرطان‌ها ماده مفیدی است. بنابراین، دفعه بعدی که خواستید آجیل ضد سرطان بگیرید، حتماً فندق را در ترکیب آجیلتان قرار دهید.

جهت مشاهده قیمت فندق کلیک کنید.

فندق بهترین آجیل مناسب جلوگیری از سرطان

بهترین آجیل ضد سرطان: 5- تخمه جابانی

تخمه جابانی که ما در کنار آجیل‌ها مصرف می‌کنیم هم یکی از انواع بهترین آجیل ضد سرطان است. در این نوع تخمه مواد غذایی مفیدی مثل منیزیم و پروتئین وجود دارند که برای تقویت عملکردهای مختلف بدن از جمله سیستم ایمنی ما خوب هستند.

همچنین، تخمه‌های جابانی در خودشان خواص آنتی اکسیدانی دارند که ریسک بروز سرطان در بدنمان را کمتر می‌کنند. بنابراین، خوردن تخمه جابانی هم به سلامت کلی و پیشگیری از بروز سرطان در بدنمان کمک خواهد کرد.

جهت مشاهده و خرید تخمه جابانی کلیک کنید.

 تخمه جابانی از آجیل های مناسب پیشگیری از ابتلا به سرطان

بهترین آجیل ضد سرطان: 6- چلغوز(دانه کاج)

اگر اسم چلغوز را بشنوید، شاید فکر کنید که اصلاً کجای آن به آجیل و خواص ضد سرطانی می‌خورد؟ درست است که نام چلغوز هر چیزی به غیر از آجیل را تداعی می‌کند، اما در واقع یک دانه کاج و قابل خوردن است. مهمتر از آن هم این است که مواد غذایی مهمی از جمله آنتی اکسیدان‌های پلی فنولی وترکیب‌های فنولیکی وجود در آن وجود دارند که می‌توانند اثرات استرس اکسیداتیو را در بدن ما خنثی کنند.

در نتیجه، خوردن این مواد همراه با موادی مثل پروتئین، منیزیم و زینک سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند که خود این مسئله به کاهش ریسک بروز سرطان کمک خواهد کرد. بنابراین، اگر به دنبال بهترین آجیل ضد سرطان می‌گردید، می‌توانید دانه یا چلغوز کاج را انتخاب کنید.

جهت مشاهده قیمت خشکبار به وبسایت آجیل چی مراجعه فرمایید.

چلغوز(دانه کاج) از آجیل های مناسب پیشگیری از ابتلا به سرطان

آجیل‌های مقابله‌کننده با سرطان: 7- آجیل برزیلی

آجیل برزیلی با میزان زیاد سلنیومی که دارد یکی از سالم‌ترین و انواع بهترین آجیل ضد سرطان است. سلنیوم ماده‌ای مهم در بدنمان است که چند عملکرد مهم دارد. از یک سو، سلنیوم هم به تقویت سیستم ایمنی بدن و غده تیروئید کمک می‌کند و هم اینکه یک ماده آنتی اکسیدانی است. بنابراین، می‌تواند با اثرات رادیکال‌های آزاد در بدنمان مبارزه کند.

اما علاوه بر سلنیوم، در آجیل برزیلی ویتامین E، ترکیب‌های فنولی مثل گالیک اسید، الاگیک اسید وجود و خواص آنتی اکسیدانی دارند. از اینرو، خوردن روزانه آجیل برزیلی می‌تواند این مواد را به بدن شما رسانده و سلامت شما را حفظ کند.

جهت مشاهده قیمت و خرید آجیل مخلوط کلیک کنید.

 آجیل برزیلی از آجیل های مناسب پیشگیری از ابتلا به سرطان

بهترین آجیل ضد سرطان: 8- گردو

گردو، این آجیل مغزی که خیلی از ما آن را با صبحانه می‌خوریم، سرشار از خواص و مواد غذایی مهم برای بدنمان است. یکی از مهمترین آن‌ها مواد آنتی اکسیدانی و ترکیب‌های پلی فنولی مثل کاتچین، رزوراترول و ویتامین E است.

مطالعه بیشتر:
خواص عسل: 32 فایده بی‌نظیر عسل که نمی‌دانستید + عوارض

بنابراین، این مواد باعث می‌شوند که گردو یکی از بهترین انواع آجیل ضد سرطان باشد. از این رو، شما می‌توانید هر روز با صبحانه یا هر وعده غذایی که دلتان می‌خواهد، کمی گردو را مصرف کنید تا مقدار روزانه مورد نیاز این مواد را به بدنتان رسانده و ریسک بروز سرطان را کاهش دهید.

جهت مشاهده قیمت و خرید گردو به آجیل سرای آجیل چی مراجعه فرمایید.

گردو از آجیل های مناسب پیشگیری از ابتلا به سرطان

بهترین آجیل ضد سرطان: 9- ماکادمیا

فندق خودمان را در نظر بگیرید. حالا آن را کمی چرب‌تر و بزرگتر کنید. ماکادمیا همین طور است. ماکادمیا هم تردی و خوشمزگی فندق را دارد و هم اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است. در ماکادمیا فلاونوئیدها و ویتامین E به مقدار زیاد وجود دارند که می‌توانند سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنند.

همچنین، آنها از بافت‌های سلول‌های شما در برابر آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند. در نتیجه، اثر خوردن چنین موادی می‌تواند ریسک بروز سرطان در بدنتان را کاهش دهد. از این رو، خوردن ماکادمیا و شامل کردن این آجیل ضد سرطان در برنامه غذایی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

جهت خرید و مشاهده قیمت ماکادمیا کلیک کنید.

ماکادمیا از آجیل های مناسب پیشگیری از ابتلا به سرطان

آجیل چگونه به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می‌کند؟

ما در بخش قبلی چند تا از انواع بهترین آجیل ضد سرطان را به شما معرفی کردیم. اما شاید اصلاً شما برایتان سوال باشد که چطور آجیل به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند؟ این سوال بسیار خوبی است. خوردن آجیل باعث می‌شود که مواد غذایی به بدن شما برسند که باعث کاهش ریسک بروز سرطان در آن می‌شوند. برای همین هم ما در ادامه می‌خواهیم خوردن آجیل و اثرات مفید آن برای پیشگیری از بروز سرطان را برایتان توضیح دهیم.

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

ما در بخش‌های قبلی در مورد خواص آنتی اکسیدانی آجیل ضد سرطان صحبت کردیم. اما چرا خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آجیل مهم هستند؟ ما هر روز در معرض عواملی مثل هوای آلوده، اشعه فرابنفش آفتاب و عوامل روانی مثل استرس و فشارهای روحی قرار می‌گیریم.

علاوه بر این، خوردن غذاهای ناسالمی مثل غذاهای پروسه شده، سوسیس و کالباس می‌تواند باعث به وجود آمدن رادیکال‌های آزاد در بدنمان شود. با این وجود، تولید بیش از حد رادیکال‌های آزاد در بدن باعث ایجاد پدیده‌ای به نام استرس اکسیداتیو می‌شود.

استرس اکسیداتیو هم بافت‌های مولکولی را تخریب کرده، باعث التهاب در بدن شده و زمینه ابتلا به سرطان را در ما فراهم می‌کند. در اینجا است که آجیل‌ها با مواد آنتی اکسیدانی که در خود دارند می‌توانند اثرات این مولکول‌ها در بدن را خنثی کنند و آن را کاهش دهند. به این صورت، ریسک بروز سرطان در بدن ما هم کاهش می‌یابد.

جهت کسب اطلاعات در مورد آجیل های مناسب کم خونی به مطلب: بهترین آجیل های خون ساز: معرفی 8 از بهترین آجیل ها برای کم خونی مراجعه فرمایید.

آجیل چگونه به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می کند؟

حاوی آلفا توکوفرول

خیلی از انواع بهترین آجیل ضد سرطان حاوی آلفا توکوفرول هستند. آلفا توکوفرول فرم فعال ویتامین E در بدن است. همچنین آلفا توکوفرول یک ماده آنتی اکسیدانی است که می‌تواند از غشای سلولی سلول‌های بدن ما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند.

علاوه بر این، آلفا توکوفرول به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند که خود این مسئله برای کمتر کردن ریسک سرطان مفید است. بنابراین، یکی از مزایای خوردن آجیل برای سرطان آلفا توکوفرول آن است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

 

آجیل های حاوی آلفا توکوفرول

حاوی گاما توکوفرول و توکوترینول

به غیر از آلفا توکوفرول، یکی دیگر از خواص بهترین آجیل ضد سرطان این است که آنها در خود گاما توکوفرول و توکوترینول را دارند. هر دوی این مواد مثل آلفا توکوفرول نوعی از ویتامین E هستند. همانطور که گفتیم هر دویشان آن‌ها می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب و مبارزه با اثرات استرس اکسیداتیو در بدن ما کمک کنند.

بنابراین، با خوردن آجیل شما می‌توانید این فرم‌های ویتامین E را به بدنتان برسانید که خواص ضد سرطانی دارند و می‌توانند برای پیشگیری سرطان در بدنتان مفید باشند.

مطالعه بیشتر:
خواص کره بادام زمینی: 19 خاصیت فوق العاده بر سلامتی + عکس

آجیل های حاوی گاما توکوفرول و توکوترینول

حاوی سلنیوم

در برخی از انواع بهترین آجیل ضد سرطان یک ماده مهم دیگر هم وجود دارد که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این ماده سلنیوم نام دارد. سلنیوم هم به کارکرد سیستم ایمنی بدنمان کمک و هم از تشدید التهاب در بدن جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، با خوردن سلنیوم شما می‌توانید از سلول‌های بدنتان در مقابل استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنید. بنابراین، سلنیوم یک ماده آنتی‌اکسیدنی قدرتمند است که بدنتان به آن نیاز دارد و شما با خوردن آجیل روزانه می‌توانید مقداری از آن را به بدنتان برسانید.

آجیل های حاوی سلنیوم

فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک

فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک یکی دیگر از مواد فراوان در انواع بهترین آجیل ضد سرطان هستند. از یک سو، فلاونوئیدها در بدن به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و گونه‌های واکنش دهنده اکسیژن در بدن ما کمک می‌کنند. در نتیجه، آنها استرس در بدنمان را کاهش داده، از DNA و سلول‌های ما در برابر آسیب محافظت کرده و ریسک بروز سرطان را کاهش می‌دهند.

اسیدهای فنولیک هم کاربردی مشابه با فلاونوئیدها دارند و با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن باعث پیشگیری از بروز سرطان در آن خواهند شد.

آجیل های فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک

تقویت میکروبیوتای روده

انواع بهترین آجیل ضد سرطان در خودشان فیبر دارند. فیبر هم یک ماده غذایی مهم برای میکروبیوتای روده است. اما چطور تقویت و تغذیه میکروبیوتای روده به کاهش ریسک بروز سرطان کمک می‌کند؟ پاسخ این است که میکروبیوتای روده در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارند.

وقتی که آنها کار خودشان را درست انجام دهند، می‌توانند به تولید سلول‌های ایمنی مثل سلول‌های T و سلول‌های شناسایی‌کننده و از بین برنده بافت‌های سرطانی کمک کنند. در نتیجه، اگر شما بتوانید میکروبیوتای روده خود را تقویت کنید، آنها هم به نوبه خود سیستم ایمنی را تقویت و به بدن در شناسایی و از بین بردن سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند.

آجیل های تقویت کننده میکروبیوتای روده

راه‌های گنجاندن آجیل در رژیم غذایی

در صبحانه شما می‌توانید آجیل را به غلات صبحانه اضافه کنید. در وعده ناهار یا قبل از آن هم می‌توانید آجیل را در سالاد یا حتی ماستتان بریزید. یک گزینه دیگر هم افزودن انواع آجیل به دسر است. برای مثال، اگر کیک درست می‌کنید یا می‌خواهید بستنی سرو کنید، می‌توانید روی آن را با آجیل تزیین کنید.

در بخش‌های قبلی ما در مورد انواع بهترین آجیل ضد سرطان و فواید آن صحبت کردیم. بنابراین، اگر تا اینجای مطلب را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که خوردن آجیل به نفع شما است، مخصوصاً در زمینه پیشگیری سرطان! اما سوال این است که چطور آجیل را در رژیم غذایی‌مان بگنجانیم؟

روش‌های مختلفی برای قرار دادن آجیل در برنامه غذایی وجود دارد. ساده‌ترین راه این است که شما آن را به عنوان میان وعده و هر موقع احساس گرسنگی کردید مصرف کنید. البته اگر دوست ندارید آجیل را تنهایی بخورید، می‌توانید آن را با صبحانه یا حتی وعده‌هایی مثل ناهار و شام مصرف کنید.

روش های  گنجاندن آجیل در رژیم غذایی

خرید آجیل ضد سرطان با آجیل چی

سلامتی یکی از رکن‌های مهم و اساسی زندگی ماست و بدون بدن سالم ما هیچ چیز نداریم! بنابراین، تا آنجایی که ممکن است ما حتماً باید حواسمان به خوردنمان باشد و غذاهای سالم را جایگزین غذاهای ناسالم کنیم. آجیل‌ها هم با مواد غذایی و آنتی اکسیدان‌هایی که دارند باعث می‌شوند که بدن ما برای مبارزه و پیشگیری مریضی‌های خطرناکی مثل سرطان خودش را آماده کند.

برای همین، اگر شما مایل به تهیه بهترین آجیل ضد سرطان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سایت آجیلچی مراجعه کنید. ما در آجیلچی انواع محصولات آجیل و خشکبار را برای شما عزیزان به صورت تازه تهیه می‌کنیم. برای همین، اگر می‌خواهید آجیل از جنس مرغوب و تازه را تهیه کنید حتماً سری به سایت آجیلچی بزنید.

جهت کسب اطلاعات در مورد خواص خشکبار به مطلب معرفی 10 نوع خشکبار + مهم ترین فواید آن برای سلامتی از آجیل چی مراجعه فرمایید.

منبع

خرید انواع آجیل ضد سرطان با آجیلچی

خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات