بهترین آجیل برای چاقی صورت: 5 آجیل مفید برای پرشدن صورت + زمان مصرف

چه کسی است که دوست نداشته باشد گونه‌ها و صورتش پر، شاداب و با طراوت به نظر برسد؟! اما رسیدن به این هدف برای خیلی‌ها مشکل است. معمولاً وقتی افراد چاق می‌شوند، این چاقی در اجزای دیگر بدنشان نمایان می‌شود تا صورتشان! با این وجود، برای چاق و پر نشان دادن صورتتان، شما می‌توانید غذاهایی را بخورید که ماهیچه‌های آنها را تقویت کرده و پوستتان را از حالت شل بودن بیرون بیاورند. یکی از این غذاها آجیل است. اما آجیل چگونه سبب چاقی پوست می‌شود و انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت چه هستند؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ داده و در مورد بهترین زمان خوردن آجیل برای چاقی صورت و میزان مصرف آجیل برای پر شدن صورت صحبت کنیم. در ادامه به معرفی 5 آجیل مفید برای چاقی صورت می پردازیم از جمله این آجیل ها می توان به پسته، بادام درختی، فندق، گردو، بادام زمینی، اشاره کرد.

آجیل چگونه سبب چاقی صورت می‌شود؟

به غیر از چربی در آجیل‌های چاق‌کننده صورت، مواد غذایی دیگری هم وجود دارند که برای ماهیچه‌های بافت پوست و شادابی آن مهم هستند و در کل، به ظاهر چاق و تپل بودن صورتمان کمک می‌کنند.

آیا می‌دانستید که قسمت زیادی از غشای سلولی بافت پوست ما از چربی تشکیل شده است؟ بله، درست است. برای همین است که آدم‌های بسیار لاغر صورت‌های استخوانی و اسکلتی دارند. درست است که لاغری خوب است، اما میزان بیش از حد آن باعث می‌شود که مثل زامبی‌ها به نظر برسیم!

برای همین، باید خوب بخوریم و چربی‌های مورد نیاز برای سلول‌های بافت پوستمان را تامین کنیم. اما در این میان چطور آجیل باعث چاقی صورت می‌شود؟ پاسخ این است که در آجیل‌ها چربی‌های سالم وجود دارد که خوردن آنها باعث می‌شود این چربی‌ها را به بدنمان برسانیم.

در نتیجه، سلول‌های بافت پوست ما هم با جذب این چربی‌ها به پوست ما ظاهری پر و سالم را می‌دهند. اما در حال حاضر بیایید ببینیم که انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت کدام هستند.

جهت مشاهده قیمت آجیل به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه فرمایید.

آجیل چگونه سبب چاقی صورت می‌شود؟

بهترین آجیل برای چاقی صورت

آجیل‌های متنوعی در بازار وجود دارند. اما از بین آنها انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت کدام هستند؟ با ما همراه باشید تا در این بخش چند تا از بهترین آجیل‌های چاق‌کننده صورت و خواصی که آنها می‌توانند برای پر کردن صورتمان داشته باشند را برایتان معرفی کنیم.

مطالعه بیشتر:
خواص پکان: معرفی فواید بیشمار گردو پکان + عکس

بهترین آجیل برای چاقی صورت: 1- پسته، غنی از چربی‌های سالم و مواد مغذی

تردی و خوشمزگی پسته مسلماً به این می‌ارزد که شما زحمت کندن پوست آن را بکشید! اما به غیر از این‌، در پسته چربی‌های سالم اشباع شده و اشباع نشده وجود دارد. بنابراین، وقتی که شما آن را می‌خورید این چربی‌ها به سلول‌های بافت پوستی شما کمک می‌کنند تا غشای لیپیدی خود را حفظ کند.

در نتیجه، پوست شما حالت شاداب و انعطاف پذیری خواهد داشت که این مسئله به آن کمک می‌کند که پر به نظر برسد. بنابراین، پسته یکی از انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت است و شما می‌توانید آن را به عنوان میان وعده یا با سالاد و تزیین دسر هم استفاده کنید.

جهت مشاهده قیمت و خرید پسته کلیک کنید.

بهترین آجیل برای چاقی صورت: 1- پسته، غنی از چربی‌های سالم و مواد مغذی

بهترین آجیل برای چاقی صورت: 2- بادام درختی، سرشار از منیزیم و پتاسیم جهت افزایش خون‌رسانی به پوست

در بادام درختی پتاسیم هم وجود دارد که به متعادل کردن میزان مایعات در بدن کمک می‌کند. این تعادل مایعات در بدن برای کارکرد بافت‌های سلولی از جمله بافت‌های سلولی پوست بسیار مهم است و به آبرسانی آنها کمک می‌کند. به این ترتیب پوست ما از نرم و با طراوت به نظر می‌رسد.

در بین انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت چربی آنها برای صورت ما خوب است. اما مواد دیگری هم در آن‌ها وجود دارند که به داشتن ظاهر گونه‌های تپل و سرخ کمک می‌کنند. بنابراین، یکی از آجیل‌های چاق‌کننده صورت که این مواد را دارد بادام درختی است.

در بادام درختی منیزیم وجود دارد که منیزیم می‌تواند باعث گشاد شدن رگ‌های خونی و افزایش گردش جریان خون به بافت‌های مختلف بدن از جمله پوست شود. به این صورت، وقتی دیگران به لپ‌های ما نگاه می‌کنند  لپ‌های سرخ و شادابی می‌بینند!

جهت مشاهده قیمت و خرید بادام درختی کلیک کنید.

بهترین آجیل برای چاقی صورت: 2- بادام درختی، سرشار از منیزیم و پتاسیم جهت افزایش خون‌رسانی به پوست

بهترین آجیل چاق‌کننده صورت: 3- فندق، سرشار از سلنیوم برای افزایش خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی پوست

سلنیوم فندق از غشای سلولی بافت پوستی ما در برابر اشعه‌های فرابنفش آفتاب محافظت می‌کند. اگر شما در معرض بیش از حد اشعه‌های فرابنفش آفتاب قرار گیرید، DNA سلول‌های پوستی‌تان آسیب می‌بیند و باعث التهاب بافت پوست و بروز چین و چروک‌های پوستی شود. بنابراین، خوردن فندق می‌تواند از بروز چنین عارضه‌هایی جلوگیری کند.

برای اینکه پوست صورتتان شاداب و سفت باشد و ظاهر تپل و چاقی داشته باشد، باید ماهیچه‌هایش سفت و محکم باشند. اما متاسفانه عوامل محیطی مضر مثل آب و هوای آلوده و خوردن غذاهایی که خیلی پر از شکر و پروسه شده هستند، می‌تواند باعث ایجاد پدیده‌ای به نام استرس اکسیداتیو در بدنمان شود.

مطالعه بیشتر:
خشکبار چیست: معرفی 10 نوع خشکبار + مهم ترین فواید آن برای سلامتی

استرس اکسیداتیو هم به غشای سلولی بافت پوست آسیب می‌زند و باعث به وجود آمدن چین و چروک زودرس در پوستمان خواهد شد. اما در یکی از انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت، یعنی فندق ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد.

سلنیوم یک ماده آنتی اکسیدانی است که می‌تواند از از سلول‌های بافت پوست ما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. به این صورت، سلنیوم به جوان ماندن و شادابی پوستمان کمک می‌کند.

جهت مشاهده قیمت و خرید فندق کلیک کنید

بهترین آجیل چاق‌کننده صورت: 3- فندق، سرشار از سلنیوم برای افزایش خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی پوست

بهترین آجیل برای چاقی صورت: 4- گردو، موثر در شادابی و جوانسازی پوست

گردو یک آجیل خاص و منحصر به فرد است که هم خوردنش راحت است و هم اینکه برای سلامت شما و پوستتان مفید است. در گردو اسیدهای چربی وجود دارد که بدن ما از آنها برای ترکیبات بافت پوستی استفاده می‌کند. همچنین، در گردو ویتامین ب 6 وجود دارد که می‌تواند تولید کلاژن در بافت‌های ماهیچه‌ای را تقویت کند.

کلاژن باعث سفت شدن بافت‌های ماهیچه‌های پوست ما می‌شود. وقتی هم که کلاژن پوستمان به خوبی تولید شود، پوست ما حالت سفت و محکمی خواهد داشت و شاداب و جوان به نظر می‌رسد. در نتیجه، برای مصرف بهترین آجیل برای چاقی صورت شما حتماً می‌توانید گردو را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

جهت مشاهده قیمت و خرید گردو کلیک کنید.

بهترین آجیل برای چاقی صورت: 4- گردو، موثر در شادابی و جوانسازی پوست

بهترین آجیل برای چاقی صورت: 5- بادام زمینی، موثر در حجیم کردن عضلات و ماهیچه‌های صورت

بادام زمینی به خاطر مزه‌ای که دارد، یک آجیل محبوب است. همچنین، برخی از بدنسازان هم از آن برای میان وعده غذایی استفاده می‌کنند. در حقیقت، در بادام زمینی پروتئین زیادی وجود دارد. پروتئین هم یک ماده مهم برای حجیم کردن عضلات و ساختن ماهیچه‌ها است.

بنابراین، شما با خوردن بادام زمینی می‌توانید به بدن و پوست‌تان پروتئین برسانید که ماهیچه‌های آن رامی‌سازد و آنها را حجیم می‌کند. بنابراین، بادام زمینی هم یکی از انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت خواهد بود.

جهت مشاهده قیمت و  خرید بادام زمینی کلیک کنید.

بهترین آجیل برای چاقی صورت: 5- بادام زمینی، موثر در حجیم کردن عضلات و ماهیچه‌های صورت

بهترین زمان خوردن آجیل برای چاقی صورت

حالا که ما در مورد چند تا از انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت صحبت کردیم، بیاید ببینیم که بهترین زمان خوردن آجیل برای چاقی صورت کی است. شما می‌توانید در مواقع مختلف روز برای پر شدن صورت با آجیل آن را مصرف کنید. برای مثال، بهترین زمان خوردن آجیل برای چاقی صورت می‌تواند این مواقع باشد:

 

مصرف در ساعات وعده ‌های غذایی

برای پر شدن صورت با آجیل شما می‌توانید آن را در ساعات وعده‌های غذایی مصرف کنید. حالا به چه صورت؟ برای مثال، شما می‌توانید سالاد درست کنید و تکه‌های آجیل را در سالاد بریزید. همچنین، اگر شما پاستا سرو می‌کنید، می‌توانید از تکه‌های آجیل در کنار پاستا هم استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:
خواص عسل: 32 فایده بی‌نظیر عسل که نمی‌دانستید + عوارض

علاوه بر این، اضافه کردن انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت در غذاهایی مثل سوپ و آبگوشت هم خوب است. بنابراین، شما انتخاب‌های مختلفی در این زمینه دارید و می‌توانید خلاقیت خودتان را هم برای آن به کار بگیرید.

بهترین زمان خوردن آجیل برای چاقی صورت

مصرف قبل از فعالیت بدنی

خوردن بهترین آجیل برای چاقی صورت قبل از انجام فعالیت بدنی هم بهترین زمان خوردن آجیل برای چاقی صورت است. شما با خوردن آجیل در این زمان هم انرژی به بدنتان می‌رسانید و هم اینکه پروتئین مورد نیاز به بافت پوستتان می‌رسد. همچنین، پروتئین آجیل‌ها به غیر از انرژی‌سازی بدنتان به ماهیچه‌سازی پوستتان هم کمک می‌کند.

جهت کسب اطلاعات در مورد انواع آجیل به مطلب معرفی انواع آجیل ها و مغزها مراجعه فرمایید.

مصرف در ساعات وعده ‌های غذایی

مصرف در میان وعده‌ ها

آیا گرسنه هستید و به دنبال یک میان وعده خوب برای سیر کردن شکمتان می‌گردید؟ در این صورت، شما هم برای سیر شدن و هم برای پر شدن صورت با آجیل می‌توانید آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید. انواع بهترین آجیل برای چاقی صورت فیبر دارند و این فیبر زمانی که ما فشارمان می‌افتد و احتیاج به یک وعده غذایی کوچک و سریع برای سیر کردن داریم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. بنابراین، بین وعده‌های غذایی اصلی می‌تواند بهترین زمان خوردن آجیل برای چاقی صورت باشد.

مصرف در میان وعده‌ ها

میزان مصرف آجیل برای پر شدن صورت چقدر است؟

میزان دقیقی برای مصرف بهترین آجیل برای چاقی صورت وجود ندارد. با این وجود، اگر شما برای پر شدن صورت با آجیل آن را به طور منظم مصرف کنید، می‌توانید به تدریج تغییرات چشمگیری را در پوست و صورتتان مشاهده کنید. با این حال، حواستان باشد که اعتدال را رعایت کنید. مصرف هیچ چیزی حتی آجیل هم به میزان بسیار زیاد برای بدنتان سالم نیست.

میزان مصرف آجیل برای پر شدن صورت چقدر است؟

خرید بهترین آجیل برای چاقی صورت با آجیلچی

همه ما دلمان می‌خواهد که پوست و صورتی زیبا و درخشان داشته باشیم. منتها بدبختی این است که خیلی به اوقات پوستمان شل و ول و وا رفته به نظر می‌رسد! با این وجود، رعایت چند نکته در رژیم غذایی‌تان باعث می‌شود که پوست شما سفت، محکم و خوشگل باشد. از این رو، شما می‌توانید روش پر شدن صورت با آجیل را امتحان کنید.

شما با خوردن آجیل‌های چاق‌کننده صورت هم به سلامت بدنتان کمک می‌کنید و هم اینکه صورتی جذاب و زیبا خواهید داشت. بنابراین، برای تهیه بهترین آجیل برای چاقی صورت پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به فروشگاه آنلاین آجیلچی بزنید. ما بیش از یک قرن است که در زمینه فروش آجیل سابقه داریم و بهترین و مرغوب‌ترین آجیل‌ها را برای شما عزیزان فراهم می‌کنیم.

خرید بهترین آجیل برای چاقی صورت با آجیلچی

خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات