بهترین آجیل‌ برای زنان باردار: 7 آجیل مفید برای سلامت جنین + میزان مصرف

دوران بارداری یکی از حساس‌ترین دوره‌ها در زندگی هر زن است. که نه تنها از بدن خود بلکه از بدن جنینی که در آن در حال رشد است باید مراقبت کند. بنابراین، باید طوری غذا بخورد که انگار دارد دو نفر را تغذیه می‌کند. از این رو، غذاهای شما باید به رشد و سلامت خود و جنینتان کمک کند. خوردن غذاهای ناسالم و غذاهایی که مواد غذایی کافی را به بدن جنینتان نمی‌رساند ممکن است باعث ایجاد اختلالات مادرزادی در جنین شود. در نتیجه، خوراندن مواد غذایی و ویتامین‌های مفید برای بدن مادر و جنین در این دوران بسیار مهم است که در غذاهای مختلف مثل آجیل‌ها پیدا می‌شوند. پسته یکی از بهترین آجیل‌ برای زنان باردار است. بادام درختی، بادام زمینی و بادام هندی نیز از بهترین آجیل برای زنان باردار بشمار می آید. همچنین تخمه آفتابگردان و گردو نیز بهترین آجیل برای دوران بارداری هستند. از فندق نیز می توان به عنوان بهترین آجیل در دوران بارداری نام برد.

چرا خوردن آجیل برای زنان باردار مفید است؟

خوردن آجیل نه تنها برای خود زنان پرفایده است، بلکه به رشد جنین آنها هم کمک می‌کند. برای مثال، در آجیل‌ها عناصری مثل آهن و مس وجود دارد که این دو عنصر در خون‌سازی نقش مهمی دارند. در زمان بارداری هم حجم خون زن باردار افزایش می‌یابد و او احتیاج بیشتری به گلبول‌های قرمز خون دارد. خوردن آجیل‌ها می‌تواند به خونسازی او کمک کند، زیرا عناصری مثل آهن و مس به افزایش گلبول‌های قرمز خون او کمک می‌کند. شما می توانید برای خرید آنلاین آجیل به فروشگاه اینترنتی آجیل چی مراجعه نمایید.

همچنین، در آجیل ماده‌ای به نام فولیک اسید وجود دارد که برای تشکیل بافت لوله عصبی جنین مهم است و کمبود آن منجر به اختلالات مادرزادی در سیستم عصبی کودک خواهد شد. به غیر از این، در آجیل‌ها مواد دیگری مثل پروتئین و فیبر وجود دارند.

پروتئین به رشد بافت‌های کودک کمک می‌کند و فیبر باعث کاهش مشکل یبوست زنان در زمان بارداری می‌شود. در نتیجه، مصرف آجیل برای زنان باردار مفید است. با این حال، آیا می‌دانید که بهترین آجیل‌ برای زنان باردار کدام است؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از  آجیل خشکبار آجیل چی آجیل های مفید برای زنان باردار را به شما معرفی کنیم.

چرا خوردن آجیل برای زنان باردار مفید است؟

بهترین آجیل‌ برای زنان باردار: 1. پسته

علاوه بر این، موادی که در پسته وجود دارند خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. خواص آنتی اکسیدانی پسته از یک سو سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند. از سوی دیگر، خواص ضد التهابی پسته برای تسکین درد مفاصل و التهابات آن مفید است.

اینطور که به نظر می‌رسد، پسته فقط به خاطر طعم و ترد و خوشمزه‌اش نیست که آجیل پرطرفداری است. در پسته مقدار زیادی پروتئین وجود دارد که می‌تواند به رشد بافت‌های ماهیچه و سلول‌های بدن جنین‌تان کمک کند. همچنین، در پسته آهن به مقدار قابل توجهی وجود دارد که مصرف روزانه آن ریسک بروز کم خونی شما در دوران بارداری را کاهش می‌دهد.  از این رو، پسته بهترین آجیل‌ برای زنان باردار به حساب می‌آید. به شما پیشنهاد می کنیم خرید پسته مرغوب را با خیالی آسوده از فروشگاه اینترنتی آجیل چی انجام دهید.

مطالعه بیشتر:
خواص بادام برزیلی: معرفی 12 خاصیت فوق العاده بادام برزیلی + عکس

بهترین آجیل‌ ها برای زنان باردار: 1. پسته

بهترین آجیل‌ برای زنان باردار: 2. بادام درختی

یک خوبی بادام درختی که باعث می‌شود همه آن را دوست داشته باشند، این است که این آجیل برای خوردن خیلی آسان است و شما احتیاج ندارید که آن را از پوسته‌اش در بیاورید تا بخورید. اما به غیر از آن، در بادام درختی مقدار زیادی فیبر و ماده‌ای به نام فولیک اسید وجود دارد که همانطور که گفتیم برای رشد لوله عصبی کودک و جلوگیری از نقض‌های مادرزادی در سیستم عصبی‌اش مفید است. علاوه بر این، در بادام درختی آهن وجود دارد که می‌تواند ریسک بروز کم خونی شما در دوران بارداری را کاهش دهد. بنابراین، بادام درختی بهترین آجیل‌ برای زنان باردار است.

( برای آشنایی با 8 آجیل مفید برای سلامتی و رشد کودکان مطالعه مطلب بهترین آجیل برای کودکان را به شما پیشنهاد می کنیم.)

بهترین آجیل‌ ها برای زنان باردار: 2. بادام درختی

بهترین آجیل‌ برای زنان باردار: 3. بادام هندی

 آهن به خونسازی شما کمک می‌کند و فولات هم از بروز نقض لوله عصبی کودک‌تان در زمان رشد جنین جلوگیری خواهد کرد.

چه کسی می‌تواند از بادام هندی، این آجیل کمی چرب، خوشمزه و ترد بگذرد؟ یک خبر بهتر هم این است که خوردن بادام هندی در بارداری برای خودتان و سلامت جنینتان بسیار مفید است. برای مثال، اگر شما ۱۰۰ گرم بادام هندی را هر روز مصرف کنید، می‌توانید مقدار زیادی مواد غذایی متنوع از جمله فسفر، کلسیم، آهن، ویتامین ک، فولات، کربوهیدرات، فیبر، پتاسیم، منیزیم و چربی‌های سالم را وارد بدنتان کنید. از این رو، مواد بادام هندی می‌توانند برای رشد بافت‌های بدن جنینتان مناسب باشند و به استخوان‌سازی او کمک کنند. در نتیجه، بادام هندی بهترین آجیل‌ برای زنان باردار است و شما می توانید برای اطلاع از قیمت بادام هندی و سفارش آن سری به فروشگاه آجیل چی بزنید.

( اگر ازمشکل فقر آهن رنج می برید ما در مطلب بهترین آجیل های خون ساز به معرفی 8 از بهترین آجیل ها برای کم خونی پرداخته ایم، حتما مطالعه کنید)

مطالعه بیشتر:
بهترین آجیل برای چاقی صورت: 5 آجیل مفید برای پرشدن صورت + زمان مصرف

بهترین آجیل‌ ها برای زنان باردار: 3. بادام هندی

بهترین آجیل‌ برای زنان باردار: 4. بادام زمینی

حساسیت به بادام زمینی چند وقتی است که بین زنان رایج شده است. بنابراین، اگر کمترین حساسیتی به بادام زمینی دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم که اصلاً آن را در دوران بارداری مصرف نکنید. اما اگر خوردن این آجیل برایتان مشکلی ندارد، بادام زمینی می‌تواند آجیل خوبی در دوران بارداری باشد.

در بادام زمینی مقدار زیادی پروتئین، فیبر و مواد معدنی مختلف مثل فولات، تیامین، نیاسین، ویتامین E و چربی‌های سالم وجود دارند که می‌توانند سلامت بدن شما و جنینتان را تامین کنند. از این رو، اگر با خوردن بادام زمینی مشکل ندارید، این نوع بادام می‌تواند یکی از بهترین آجیل‌ برای زنان باردار باشد.

بهترین آجیل‌ ها برای زنان باردار: 4. بادام زمینی

بهترین آجیل‌ برای دوران بارداری: 5. تخمه آفتابگردان

همچنین، در تخمه آفتابگردان مواد معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن و فولات هم وجود دارند که برای استخوان‌سازی، خون‌سازی و رشد سیستم عصبی جنین‌تان مفید هستند.

اگر عاشق شکستن تخمه آفتابگردان هستید و مزه ترد آن را دوست دارید، پس خوشحال می‌شوید که بدانید که این آجیل در دوران بارداری هم بسیار پرفایده است. در تخمه آفتابگردان پروتئین، کربوهیدرات و فیبر غذایی به میزان زیاد وجود دارد که باعث می‌شوند انرژی بدنتان تامین شود و هم اینکه بافت‌های بدن جنین‌تان شکل بگیرد.  بنابراین، اگر به فکر بهترین آجیل‌ برای دوران بارداری افتادید، حتماً تخمه آفتابگردان را در بین وعده‌های غذایی‌تان قرار دهید.

( شما می توانید برای اطلاع از قیمت تخمه آفتابگردان و خرید تخمه مرغوب همانند تخمه جابانی و تخمه هندوانه کلاله به سایت آجیل چی یا شعب حضوری آن مراجعه نمایید.)

بهترین آجیل‌ ها برایِ زنان باردار: 5. تخمه آفتابگردان

بهترین آجیل برای دوران بارداری: 6. گردو

 اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند برای رشد مغز کودکتان مفید باشند. به غیر از این، شما با خوردن ۱۰۰ گرم گردو در روز می‌توانید مقدار زیادی پروتئین، آهن و کلسیم را به بدنتان برسانید که این‌ها به رشد جنین، استخوان‌سازی او و افزایش حجم خون‌تان کمک زیادی می‌کنند.

گردو که نام دیگرش غذای مغز است یکی از بهترین آجیل‌ برای دوران بارداری و در کل، برای هر فردی است که می‌خواهد سلامت جسمی خود را در طولانی مدت حفظ کند. این به این خاطر است که در گردو اسیدهای چرب امگا ۳ و ترکیب‌های آنتی اکسیدانی مثل پلی فنول‌ها وجود دارند که با اثر استرس اکسیداتیو در مغز شما مبارزه می‌کنند. برای خرید گردو با کیفیت ما فروشگاه اینترتی و شعب فیزیکی آجیل چی را به شما پیشنهاد می کنیم.

(به منظور آشنایی با 12 فایده بی نظیر گردو بر سلامتی مطالعه مطلب خواص گردو می تواند به شما کمک کند)

 

6. گردو

بهترین آجیل در دوران بارداری: 7. فندق

فندق‌ها نیز مانند بادام‌های درختی آجیلی راحت برای خوردن هستند و احتیاج به کندن پوست ندارند. اما به غیر از این، آنها سرشار از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات هستند. به غیر از این، فندق شامل ویتامین‌هایی مثل تیامین و ویتامین E بوده و دارای مواد معدنی مثل منیزیم، مس، منگنز و مقدار کمی ویتامین ب ۶ و فولات است. برای همین، فندق‌ها می‌توانند با این مواد برای مشکل یبوست در دوران بارداری تامین و انرژی سریع به شما کمک کنند و جزو بهترین آجیل‌ در دوران بارداری است.

مطالعه بیشتر:
خواص سیاه دانه: 26 خاصیت شگفت انگیز سیاه دانه که نمی دانید!

(جهت اطلاع از قیمت انواع فندق از جمله قیمت فندق شور و فندق خام و خرید ماکدمیا با کیفیت و درجه یک حتما سایت آجیل چپی را مورد بازدید قرار دهید)

7. فندق

در زمان بارداری چند عدد آجیل بخوریم؟

با این که بهترین آجیل‌ برای زنان باردار برای سلامت شما و جنینتان مفید هستند، شما نباید در خوردن آنها زیاده روی کنید. هرچه باشد در این آجیل‌ها چربی وجود دارد، حتی اگر از نوع سالم باشد و خوردن بیش از حد آن می‌تواند عوارضی را برایتان داشته باشد. برای مثال، خوردن بیش از حد آجیل می‌تواند در مواردی منجر به اضافه وزن بیش از حدتان شود یا می‌تواند مشکلات گوارشی مثل نفخ و اسهال را هم برایتان به وجود بیاورد.

برای همین، بهتر است که در خوردن آن اعتدال را رعایت کنید. شما می‌توانید در سه ماهه اول دوران بارداری حدوداً ۶۰ گرم آجیل، در سه ماهه دوم حدود ۹۰ گرم و در سه ماهه آخر می‌توانید روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم آجیل مصرف کنید.

(به منظور آشنایی با انواع آجیل ها و مغزها و مقایسه آن ها با یکدیگر مطالعه مطلب آجیل چیست می تواند به شما کمک کند)

 

در زمان بارداری چند عدد آجیل بخوریم؟

خرید بهترین آجیل‌ برای زنان باردار از آجیل چی

بزرگترین دغدغه هر زن باردار و هر مادری این است که در دوران بارداری بهترین مراقبت را از جنین در حال رشد خود انجام دهد. بنابراین، اگر شما باردار هستید، باید مطمئن شوید که بهترین غذاها را به بدن خود و جنینتان می‌رسانید. آجیل‌ها هم به عنوان میان وعده غذایی یک انتخاب ایده‌ آل برای چنین کاری هستند.

برای همین، اگر می‌خواهید بهترین آجیل‌ برای زنان باردار را با بهترین کیفیت تهیه کنید، حتماً به فروشگاه آنلاین آجیل چی مراجعه کنید و  سفارش خشکبار و آجیل خود را ثبت نمایید. ما با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه فروش آجیل‌های اعلا و ممتاز مرغوب‌ترین محصولات آجیل و خشکبار را به مشتریانمان در کل کشور عرضه می‌کنیم.

از اینرو، کافی است که شما سفارش خود را در این سایت ثبت کنید و ما در اسرع وقت محصول مورد نظرتان را برایتان ارسال خواهیم کرد. علاوه بر این، اگر شما ساکن مشهد هستید، می‌توانید برای خرید حضوری از سه شعبه فروشگاه ما بازدید کنید.

خرید بهترین آجیل‌ ها برای زنان باردار از آجیلچی

منبع: equisential

 
خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات

فریبا
08 مهر 1403

برای خوردن بهترین آجیل برای زنان باردار چه مقدارش زیاده روی نیست؟

  • تیم تولید محتوای آرنا ویژن
    08 مهر 1403

    درود. بهتر است در سه ماهه اول دوران بارداری روزانه 60 گرم، در سه ماهه دوم 90 گرم و در سه ماهه آخر می‌توانید 100 تا 120 گرم آجیل را روزانه مصرف کنید.

اضافه کردن نظر جدید