خواص میوه خشک: 19 فایده بی نظیر میوه خشک که نمی دانید!

میوه خشک‌ها یکی از میان‌وعده‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار و البته بسیار مغذی و سالم هستند. انواع مختلفی از میوه خشک برای انتخاب وجود دارد که می‌توانید بسته به ذائقه‌ی خود تهیه کنید. به این ترتیب اگر به دنبال یک میان‌وعده‌ی سالم هستید که باعث ایجاد حس سیری شود، میوه‌های خشک بهترین انتخاب هستند که دارای خواص بی نظیری می باشند. از خواص میوه خشک می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، فواید میوه خشک برای زنان و کودکان، خواص میوه خشک برای لاغری یا چاقی اشاره نمود . در ادامه این مطلب از بلاگ  آجیل سرا آجیل چی بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

خواص میوه خشک بر میوه تازه چیست؟

میوه خشک یا میوه تازه، کدام یک انتخاب شماست؟ اصلا خواص میوه خشک بیشتر است یا میوه تازه؟ بحث بین میوه‌های تازه و خشک می‌تواند گیج‌کننده باشد. برخی معتقدند میوه تازه همیشه بهترین گزینه است و محصولات را در حالت طبیعی آن توصیه می‌کنند. با این حال برخی دیگر استدلال می‌کنند که فواید میوه خشک و ارزش غذایی آن بیشتر است.

میوه خشک علیرغم اندازه‌ی یکسان، دارای فیبر بالاتر و نسبت بیشتری ویتامین، مواد معدنی و ریزمغذی‌ها است. فرایند خشک کردن همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها را افزایش می‌دهد.  از سوی دیگر، میوه‌ی تازه حاوی ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن هستند و کالری کمتری دارند. با این حال میوه‌های طبیعی به خاطر نوع فیبر موجود در آنها ممکن است باعث ایجاد سوء هاضمه در برخی افراد شوند. در مقابل میوه‌های خشک مانند آلو دارای فیبر محلول و نامحلول هستند که باکتری‌های روده را تقویت کرده و از یبوست و نفخ پیشگیری می‌کنند. به همین دلیل در کنار خرید آجیل، خرید میوه خشک را با توجه خواص فوق العاده ای که بر سلامتی دارد فراموش نکنید.

خواص میوه خشک

معرفی خواص میوه خشک بر سلامتی

مصرف روزانه میوه خشک می‌تواند با فواید زیادی برای بدن همراه باشد. از جمله خواص میوه خشک می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، حمایت از سلامت قلب و بهبود سلامت دستگاه گوارش اشاره کرد. در ادامه تصمیم داریم بیشتر در خصوص مزایا و فواید میوه خشک برای سلامتی توضیح دهیم.

1. خواص میوه خشک شده در درمان دیابت با کنترل قند خون

خیلی از افراد ممکن است فکر کنند مصرف میوه خشک برای دیابتی‌ها مضر است زیرا می‌تواند باعث افزایش سریع سطح قند خون شود. با این حال همیشه اینطور نیست و برخی از میوه خشک‌ها دارای شاخص گلیسمی پایین تا متوسطی هستند؛ به این معنی که پس از خوردن باعث افزایش سریع گلوکز خون نمی‌شوند.

در واقع برخی مطالعات نشان می‌دهند که میوه‌های خشک می‌توانند برای بیماران دیابتی مفید باشند زیرا ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هایی فراهم می‌کنند که می‌توانند به بهبود کنترل قند خون و جلوگیری از عوارض کمک کنند. به همین دلیل گنجاندن خرید خشکیار از جمله میوه خشک در سبد غذایی بسیار حائز اهمیت است.

خواص میوه خشک در درمان دیابت

2. فواید میوه خشک در افزایش سطح ایمنی بدن و سرشار از ویتامین C

میوه‌های خشک سرشار از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، روی، فسفر و ویتامین‌های مختلف مانند A، D، B6، ویتامین E و همینطور ویتامین C هستند. این مواد مغذی برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری هستند. طبق تحقیقات انجام شده، میوه‌های خشک با سطوح بالای پنل‌فنول‌ها با کاهش دادن اثرات ضدالتهابی به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. این خواص میوه خشک به خاطر مواد آنتی‌اکسیدانی آن نیز هست که به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند.

(اگر قصد خرید توت خشک و خرید انجیر خشک با کیفیت را دارید حتما به فروشگاه آجیل چی سر بزنید.)

فواید میوه خشک بر سطح ایمنی

3. خواص میوه خشک بر بینایی

یک رژیم غذایی خوب برای سلامت چشم‌ها و بینایی شامل میوه خشک نیز می‌شود زیرا میوه خشک‌ها سرشار از مواد مغذی مورد نیاز از جمله روی، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین‌های A، C و E و غیره هستند. همه‌ی اینها برای بهبود بینایی ضروری هستند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان موثر است و ویتامین A به دلیل عملکرد آن در حفظ سلامت شبکیه شناخته شده است و از استرس اکسیداتیو در چشم جلوگیری می‌کند. به همین دلیل خرید میوه خشک مخلوط و مصرف آن بسیار مهم است.

مطالعه بیشتر:
بهترین آجیل برای کودکان: معرفی 8 آجیل مفید برای سلامتی و رشد کودکان

فواید میوه خشک بر بینایی

4. فواید میوه خشک برای لاغری با افزایش سوخت وساز بدن

یکی دیگر از خواص میوه خشک کمک به لاغزی با افزایش سوخت و ساز بدن است. در واقع میوه‌های خشک می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. بر خلاف میوه‌های تازه که اغلب قند و کالری بالایی دارند، میوه خشک قند و کالری کمتری دارد. بعلاوه میوه خشک منبع خوبی از فیبر است که به ایجاد حس سیری کمک می‌کند. به همین خاطر گنجاندن میوه خشک در رژیم غذایی می‌تواند راهی موثر برای کاهش وزن باشد.

( از فواید بیشمار گردو پکان مطلعید! برای اطلاع حتما مطلب خواص پکان را بخوانید)

فواید میوه خشک بر سوخت وساز بدن

5. خواص میوه خشک برای کودکان

یکی از دغدغه‌های والدین، تغذیه‌ی سالم کودکان است. میوه‌های خشک مملو از مواد مغذی ضروری هستند و می‌توانند راهی خوشمزه و اسان برای تقویت سلامت کودکان باشند. از خواص میوه خشک برای کودکان می‌توان به بهبود ایمنی تا تقویت عملکرد شناختی اشاره کرد. فواید میوه خشک برای بدن کودکان بسیار زیاد است و می‌تواند به رشد بدن و ذهن آنها کمک کند.

( در مطلب بهترین آجیل برای کودکان، 8 آجیل مفید برای سلامتی و رشد کودکان را به شما معرفی کرده ایم، حتما بخوانید)

 

فواید میوه خشک برای کودکان

 

6. فواید میوه خشک برای زنان

میوه‌های خشک فواید سلامتی زیادی برای زنان دارند که آنها را بخشی ضروری از یک رژیم غذایی متعادل می‌سازد. میوه خشک مملو از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و غیره است که برای حفظ سلامت کلی بدن مفید است. بعلاوه فیبر بالای موجود در میوه خشک به سلامت دستگاه گوارش، تنظیم سطح قند خون، مدیریت وزن سالم و غیره کمک می‌کند. این خواص میوه خشک برای زنان مهم است چرا که اغلب با افزایش سن در معرض بیماری‌های قلبی، عدم تعادل هورمونی و کاهش تراکم استخوان هستند.

میوه خشک‌هایی مانند انجیر، خرما و کشمش منبعی عالی از کلسیم، آهن و پتاسیم هستند که برای سلامت استخوان، تولید انرژی و تعادل هورمونی در زنان ضروری هستند. به ویژه زنانی که در دوران یائسگی هستند، مواد مغذی میوه خشک می‌تواند به کاهش علائمی مانند گرگرفتگی و نوسانات خلقی کمک کند.

( شما می توانید برای اطلاع از قیمت تخمه و  خرید تخمه آفتابگردان مرغوب همانند خرید تخمه جابانی و تخمه هندوانه کلاله به سایت آجیل چی یا شعب حضوری آن مراجعه نمایید.)

خواص میوه خشک در زنان

7. خواص میوه خشک در زمان بارداری

مصرف میوه خشک در دوران بارداری نیز می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا میوه خشک‌ها منبعی غنی از مواد مغذی ضروری هستند که از سلامت مادر و رشد جنین حمایت می‌کنند. بعلاوه از مهمترین خواص میوه خشک می‌توان به افزایش سریع انرژی اشاره کرد که برای دوران بارداری بسیار مفید است.

از میوه خشک‌های مفید برای بارداری می‌توان به خرما اشاره کرد که سرشار از آهن بوده و برای پیشگیری از کم‌خونی مفید است. بعلاوه قندهای طبیعی موجود در خرما به حفظ سطح قند خون سالم کمک کرده و انرژی پایدار برای مادر باردار ایجاد می‌کند. کلسیم بالای انجیر خشک نیز از رشد استخوان‌ها و دندان‌های جنین حمایت می‌کند و در عین حال برای سلامت استخوان‌های مادر نیز مفید است. گنجاندن انواع میوه‌های خشک در رژیم بارداری می‌تواند به تغذیه متعادل‌تر کمک کند و از سلامت مادر و رشد سالم جنین حمایت نماید.

( برای آشنایی با 7 آجیل مفید برای سلامت جنین حتما مطلب بهترین آجیل‌ برای زنان باردار را مطالعه نمایید.)

فواید میوه خشک در بارداری

8. فواید میوه خشک درکنترل یا درمان اضطراب و افسردگی

میوه‌های خشک می‌توانند نقش مهمی در کاهش استرس و افسردگی داشته باشند زیرا سرشار از مواد مغذی مفید برای سلامت مغز هستند. میوه‌های خشک مانند خرما و انجیر سرشار از قندهای طبیعی و فیبر هستند و به طور مداوم انرژی آزاد کرده می‌توانند بر تثبیت سطح قند خون کمک کنند. نوسانات قند خون می‌تواند به نوسانات خلقی و تحریک‌پذیری کمک کند. بنابراین از خواص میوه خشک می‌تواند به حفظ تعادل احساسی کمک کند.

میوه خشک همچنین سرشار از ویتامین‌های گروه B به ویژه ویتامین B6 است که برای تولید سروتونین، انتقال‌دهنده عصبی که خلق و خو را تنظیم می‌کند و احساس شادی و تندرسیتی را تقویت می‌کند، ضروری است. با گنجاندن میوه خشک در رژیم غذایی می‌توانید به طور طبیعی از سلامت روان خود حمایت کنید، استرس و اثرات افسردگی را کاهش دهید و به تعادل عاطفی برسید.

( جهت مشاهده قیمت تنقلات و خرید انواع تنقلات از جمله خرید کره آجیل ، خرید سوهان و … به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

فواید میوه خشک در درمان افسردگی

 

9. خواص میوه خشک در افزایش انرژی بدن با دارا بودن ویتامین‌ها و مواد مغذی

میوه خشک سرشار از مواد مغذی است. یک تکه میوه خشک حاوی مقدار مشابهی مواد مغذی نسبت به میوه تازه است اما این مواد مغذی در قطعه‌ی کوچکتری ذخیره شده است. از نظر وزن، میوه خشک حاوی 3.5 برابر فیبر، ویتامین و مواد معدنی میوه تازه است.

بنابراین یک وعده از آن می‌تواند درصد زیادی از نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی را تامین کرده و به افزایش انرژی بدن کمک کنند. میوه‌های خشک به طور کلی حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و منبعی عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه پلی‌فنول محسوب می‌شوند.

مطالعه بیشتر:
بهترین آجیل برای چاقی صورت: 5 آجیل مفید برای پرشدن صورت + زمان مصرف

( جهت آشنایی با 12 خاصیت فوق العاده بادام برزیلی و تاثیرش بر سلامتی حتما مطلب خواص بادام برزیلی را مطالعه نمایید.)

خواص میوه خشک بر افزایش انرژی

10. فواید میوه خشک برای قلب با جلوگیری از تشکیل لخته خون در رگ‌ها

تحقیقات انجام شده در خصوص خواص میوه خشک برای سلامت قلب نشان می‌دهد که مصرف میوه خشک‌ها مانند زغال اخته خشک می‌تواند باعث بهبود عملکرد عروق خونی در مردان شود. پاپایای خشک همچنین منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی مانند پتاسیم است که می‌تواند به سلامت کلی بدن و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند.

در صورت مصرف به اندازه و درست، میوه‌های خشک می‌توانند بر سلامت قلب و عروق تاثیر بگذارند و در بهبود گردش خون و سطح چربی تاثیر داشته باشند. این فواید میوه خشک به خاطر فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آنها است. با این حال در مصرف میوه خشک تعادل را رعایت کنید.

( شما می توانید برای تهیه انواع آجیل با کیفیت و مشاهده قیمت آجیل نمکی و قیمت آجیل مخلوط به آجیل سرای آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص میوه خشک برای قلب

11. خواص میوه خشک در بهبود سیستم گوارش و درمان معده درد

یکی دیگر از مزایای میوه خشک این است که آنها دارای سطوح بالایی از فیبر محلول هستند و این می‌تواند با کمک به هضم، در بهبود سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. مصرف میوه‌های خشکی مانند انجیر و آلو خشک نیز برای سلامت معده و تسکین ناراحتی معده و کمک به هضم بسیار موثر است. از خواص میوه خشک هایی مانند زغال اخته و آناناس نیز برای کاهش التهاب روده نمی‌توان غافل شد.

(جهت اطلاع از قیمت باکس آجیل و قیمت باکس میوه خشک برای هدیه به فروشگاه آجیل سرای آجیل چی مراجعه نمایید.)

فواید میوه خشک برای معده درد

 

12. فواید میوه خشک برای افزایش وزن

گنجاندن غذاهای پرکالری و غنی از مواد معدنی مانند میوه‌های خشک در رژیم غذایی یک رویکرد مفید برای افزایش وزن می‌تواند باشد. میوه‌های خشکی مانند خرما و کشمش انتخاب‌های خوبی برای افزایش وزن هستند. خواص میوه خشک به خاطر کالری متراکم و مواد مغذی موجود در آنها است. با این حال برای افزایش وزن بهتر است یک رژیم غذایی متعادل از همه‌ی مواد غذایی را دنبال کنید.

( برای دانستن 5 آجیل مفید برای پرشدن صورت حتما مطلب بهترین آجیل برای چاقی صورت را مطالعه نمایید.)

خواص میوه خشک در افزایش وزن

13. خواص میوه خشک برای پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های استخوان

میوه‌های خشک یک منبع غذایی سالم و خوشمزه برای تقویت استخوان‌ها هستند. میوه خشک سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای سلامت استخوان است. برای مثال زردآلو خشک منبع خوبی از کلسیم است که برای استحکام استخوان‌ها ضروری است.

آلوخشک همچنین سرشار از منیزیم و پتاسیم است که برای تراکم استخوان‌ها مهم هستند. علاوه بر این از خواص میوه خشک می‌توان به کاهش التهابات و جلوگیری از آسیب سلولی اشاره کرد که به حفظ سلامت استخوان‌ها و استحکام آنها کمک می‌کند.

( می دانید 5 آجیل حافظه برای باهوش بودن چیست؟ حتما مطلب بهترین آجیل برای تقویت حافظه را بخوانید)

خواص میوه خشک در درمان بیماری‌های استخوان

14. فواید میوه خشک در رفع کم خونی

غذا نقش مهمی در کمک به حفظ سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد. آهن یک ماده‌ی معدنی ضروری است که به انتقال اکسیژن در بدن ما کمک می‌کند و کمبود آهن می‌تواند باعث کم‌خونی یا مشکلات جدی‌تر شود. میوه خشک و آجیل منبع خوبی از آهن هستند و می‌توان به راحتی از خواص میوه خشک در رژیم غذایی بهره‌مند شد. برای مثال زردآلو و آلو خشک، کشمش و خرما گزینه‌های خوبی برای رفع کم‌خونی هستند.

(جهت اطلاع از قیمت انواع بادام و خرید بادام هندی، بادام درختی و بادام زمینی با کیفیت و درجه یک حتما سایت آجیل چی را مورد بازدید قرار دهید)

خواص میوه خشک در کاهش کم خونی

15. خواص میوه خشک برای کبد چرب

میوه‌های خشک به دلیل مواد مغذی، فواید قابل‌توجهی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب دارند. میوه خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و پلی‌فنول است که به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند.

علاوه بر این، محتوای فیبر میوه‌های خشک مانند انجیر، آلو و زردآلو نیز به هضم و تنظیم سطح قند خون کمک می‌کنند که برای مدیریت مقاومت به انسولین، یک مشکل رایج مرتبط با بیماری کبد چرب، ضروری است. خواص میوه خشک برای کبد چرب به خاطر تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است که از عملکرد کبد حمایت می‌کند.

مطالعه بیشتر:
آجیل چیست: معرفی انواع آجیل ها و مغزها + مقایسه

(برای اطلاع از 14 فایده فوق العاده بادام درختی بر سلامتی و بهبود بیماری ها مطلب خواص بادام درختی را مطالعه نمایید)

فواید میوه خشک برای کبد

16. فواید میوه خشک برای حفاظت جلوگیری از پیری زودرس پوست و مو

میوه‌های خشک نیروگاهی از مواد مغذی هستند که می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر سلامت پوست و مو تاثیر بگذارند. میوه خشک‌هایی مانند زردآلو و کشمش سرشار از ویتامین‌های A و C هستند که بازسازی سلول‌های پوست را تقویت می‌کنند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهند. به این ترتیب از خواص میوه خشک ها می‌توان به جوان‌تر و درخشان‌تر کردن پوست اشاره کرد.

میوه خشک‌ها همچنین دارای مواد مغذی ضروری برای تقویت و رشد مو هستند. برای مثال میوه خشک‌هایی مانند انجیر و خرما سرشار از آهن هستند؛ یک ماده‌ی مغذی حیاتی برای بهبود گردش خون در پوست سر که برای فولیکول‌های مو می‌تواند مفید بوده و به رشد موهای قوی کمک کند.

(جهت اطلاع از قیمت پسته اکبری و قیمت پسته کله قوچی  این آجیل مقوی و پر فایده به فروشگاه آجیل سرای آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص میوه خشک بر پوست و مو

17. خواص میوه خشک در درمان بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری

خواص میوه خشک برای سلامت کلیه و مجاری ادراری به دلیل مواد مغذی و خواص ضدالتهابی آنها است و برای مثال کرن‌بری و کشمش به ویژه برای سلامت دستگاه ادراری مفید هستند. مصرف منظم این میوه‌های خشک می‌تواند با جلوگیری از شروع عفونت‌ها و ارتقای سلامت، به حفظ سلامت دستگاه ادراری کمک کند.

میوه‌های خشک مانند زردآلو، خرما و انجیر نیز منابع عالی پتاسیم هستند که برای حفظ تعادل مایعات و الکترولیت‌های بدن ضروری هستند. سطح کافی پتاسیم برای عملکرد کلیه‌ها بسیار مهم است زیرا به تنظیم فشار خون و کاهش فشار بر کلیه‌ها کمک می‌کند.

(جهت اطلاع از قیمت گز و قیمت شیرینی این تنقلات مقوی و پر فایده به فروشگاه آجیل سرای آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص میوه خشک برای کلیه

18. فواید میوه خشک برای معده و روده و بهترین راه برای درمان یبوست

بهبود سلامت روده یکی دیگر از خواص میوه خشک و فیبرهای موجود در آن است. میوه‌های خشک سرشار از فیبر غذایی محلول و نامحلول هستند. این فیبرهای غذایی به حجیم شدن مدفوع کمک می‌کنند و باعث بهبود حرکات روده می‌شوند. مطالعات اخیر نشان داده است که میوه خشکی مانند آلو حاوی بیفیدوباکتری است که به بهبود سلامت دستگاه گوارش و درمان یبوست کمک می‌کند.

( از 18 فایده شگفت انگیز شکلات باخبرید! برای اطلاع مطلب خواص شکلات را بخوانید)

فواید میوه خشک برای درمان یبوست

19. خواص میوه خشک در مبارزه با سرطان با سرشار بودن از آنتی اکسیدان

مطالعات متعددی خواص میوه خشک در پیشگیری از سرطان را اثبات کرده است. محتوای آنتی‌اکسیدانی و ویتامین‌های موجود در میوه‌های خشک در کمک به پیشگیری از انواع خاصی سرطان موثر هستند. طبق تحقیقات افزایش مصرف میوه‌های خشک مانند کشمش، انجیر، آلو خشک و خرما به اندازه‌ی 3 تا 5 وعده در هفته می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، پانکراس، روده بزرگ، معده و مثانه کمک کند.

فواید میوه خشک در پیشگیری از سرطان

کدام میوه خشک خواص بیشتری دارد؟

گنجاندن میوه‌های خشک در رژیم غذایی به عنوان یک میان‌وعده سالم می‌تواند با مزایا و فواید زیادی همراه باشد. برخی از انواع میوه‌های خشک ممکن است به صورت قندی یا با روکش شکر تهیه شده باشند، در این صورت باید بدانید که بهترین گزینه، میوه خشک بدون شکر اضافی است.

خواص میوه خشک ها برای سلامتی بسیار زیاد است و این تنقلات ساده می‌توانند بهترین راه برای دریافت فیبر و مواد مغذی باشند. برخی از سالم‌ترین گزینه‌های میوه خشک نیز شامل زردآلو خشک، کشمش، آلو خشک، خرما و مویز می‌شود که می‌توانید به میزان متعادل در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

خواص کدام میوه خشک بیشتره

 

مواردی که در مصرف میوه خشک باید رعایت نمود؟

خواص میوه خشک ها برای سلامتی بسیار زیاد است اما برای بیشترین استفاده از خواص این خوردنی‌های جذاب لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید. اول اینکه از مصرف میوه‌های خشک شده با شکر خودداری کنید. بسیاری از تولیدکنندگان برای شیرین‌تر و جذاب‌تر شدن محصولات خود به آنها شکر یا شربت اضافه می‌کنند. مصرف میوه خشک‌های شیرین شده اثرات مضری بر سلامتی دارد و می‌تواند خطر چاقی، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان را افزایش دهد.

بعلاوه میوه خشک‌ها ممکن است حاوی سولفیت و آلوده به قارچ و سم باشند. برخی از تولیدکنندگان نگهدارنده‌ی سولفیت را به میوه خشک‌ها (از جمله زردآلو و کشمش) اضافه می‌کنند که باعث حفظ ظاهر و رنگ میوه‌ها می‌شود. با این حال برخی افراد ممکن است به سولفیت حساس باشند و با مشکلاتی مانند گرفتگی معده، بثورات پوستی و حمله آسم روبرو شوند. همچنین میوه خشک‌ها باید در شرایط مناسب نگهداری شده باشند زیرا نگهداری نامناسب منجر به ایجاد قارچ، آفلاتوکسین و سایر ترکیبات سمی در میوه‌های خشک می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید میوه خشک سالم و مغذی از فروشگاه اینترنتی آجیل چی بازدید کنید.

نکات مهم در مصرف میوه خشک

منبع

خرید میوه خشک

مقالات مرتبط

نظرات