بهترین آجیل‌ برای دیابت: معرفی 6 آجیل مناسب مبتلایان به دیابت + عکس

آیا قند خونتان بالا است و در معرض ریسک بالایی از ابتلا به بیماری دیابت قرار دارید؟ متاسفانه بیماری دیابت عارضه‌ای است که خیلی‌ها مخصوصاً در سنین بالا ممکن است دچار آن شوند. برای همین، اهمیت زیادی دارد که شما غذاهایی را مصرف کنید که این ریسک را در شما کاهش می‌دهند یا اگر مبتلا به دیابت هستید عارضه شما را بدتر نکنند. یکی از میان وعده‌هایی که شما می‌توانید برای دیابت خود مصرف کنید آجیل است. اما چرا آجیل برای دیابتی‌ها مفید است و بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها کدام هستند؟ در این مقاله به معرفی بهترین آجیل برای دیابت می پردازیم از جمله بهترین آجیل برای دیابتی ها می توان به بادام درختی، گردو، بادام هندی، پسته، بادام زمینی و تخمه آفتاب گردان اشاره کرد.

چرا خوردن بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها مفید است؟

همانطور که گفتیم، افراد دیابتی و افرادی با قند خون بالا باید مواظب خوردنشان باشند. برای همین هم باید غذاهایی را بخورند که شاخص قند خونشان کم است. این یعنی که با خوردن این غذاها قند خونشان خیلی بالا نمی‌رود. خوشبختانه، انواع آجیل‌ها در دسته غذاهایی وجود دارند که شاخص قند خونی‌شان کم است. همچنین، در آنها چربی‌های اشباع نشده مفید برای بدن وجود دارد که باعث کاهش کلسترول LDL و مضر بدن می‌شوند.

بعلاوه، آجیل‌ها دارای پروتئین، فیبر، مواد معدنی مثل منیزیم و پتاسیم، ویتامین‌های مختلف و موادی با خواص آنتی اکسیدانی هستند که سلامت بدنتان را هم حفظ می‌کنند. از این رو، ما می‌خواهیم در این مقاله چند نوع از بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها که شما می‌توانید در برنامه غذایی‌تان قرار دهید و برای دیابتتان هم مفید هستند را برایتان معرفی کنیم.

آجیل های مفید برای افراد دارای دیابت

بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها: 1. بادام درختی

بادام درختی با خواص آنتی اکسیدانی که دارد می‌تواند باعث کاهش ریسک بروز بیماری‌های قلبی در افراد شود. این مسئله برای افراد دیابتی مفید است، زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند که افراد دیابتی در معرض ریسک بیشتر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

بادام درختی یکی از آجیل‌های پر استفاده در سفره ایرانیان است. اما فایده آن برای دیابت چیست؟ دانشمندان بیشترین مزیت بادام درختی برای دیابت را به منیزیم آن نسبت داده‌اند. بر طبق تحقیقاتی که آنها برای اثر منیزیم بر افراد دیابتی انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف مکمل‌های منیزیم می‌تواند ریسک بروز دیابت نوع دو را در افراد کاهش دهد.

مطالعه بیشتر:
خواص پسته: 12 فایده شگفت انگیز پسته بر سلامتی زنان و مردان

برای همین، بادام درختی برای مبتلایان به دیابتی ماده مفیدی است و می‌تواند جایگزین خوبی برای غذاهای شیرین‌تر در برنامه غذایی آنها و یکی از بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها شود. با این وجود، سعی کنید این آجیل را به میزان مناسب مصرف کنید که بهترین میزان روزانه آن ۲۸ تا 30 گرم است.

جهت بررسی قیمت و خرید بادام درختی به فروشگاه آنلاین آجیل چی مراجعه فرمایید.

فواید بادام درختی برای افراد دارای دیابت

بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها: 2. گردو

همچنین، در گردو فیبر وجود دارد که خوردن آن باعث می‌شود که شما تا مدتی سیر بمانید و به سراغ میان وعده‌های دیگر نروید.

کمتر کسی است که گردو را نشناسد و طعم ترد آن را نچشیده باشد. اما به غیر از طعم خوشمزه گردو، به خاطر فیبر و پروتئینی که در آن وجود دارد، شما می‌توانید آن را جایگزین غذاهای پر کربوهیدرات و شیرین کنید. علاوه بر این، در گردو چربی‌های اشباع نشده وجود دارند که می‌توانند جایگزین چربی‌های مضر در بدنمان شوند.

بنابراین، مصرف گردو می‌تواند ریسک بروز بیماری قلبی را در شما کاهش دهد که به عنوان یک فرد دیابتی این ریسک برای شما زیاد است.  از اینرو، مصرف گردو هم برای سلامت قلبتان مفید است و هم می‌تواند اشتهای شما را کنترل کند. برای همین گردو انتخاب خوبی به عنوان بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها است.

جهت مشاهده ویترین محصولات و خرید گردو از آجیل فروشی آجیل چی کلیک کنید.

گردو بهترین آجیل مناسب دیابتی ها

بهترین آجیل‌ ها برایِ دیابتی ها: 3. بادام هندی

با اینکه بادام هندی جزو آجیل‌های چرب‌تر به حساب می‌آید، اما شاخص قند خونی کمی دارد و برای مصرف افراد دیابتی البته به میزان مناسبش مفید است. در بادام هندی هم مانند انواع آجیل‌های دیگر پروتئین و فیبر زیاد وجود دارد. بنابراین، هر وقت در طول روز و در بین وعده‌های غذایی احساس گرسنگی کرده‌اید، می‌توانید بادام هندی را مصرف کنید تا پروتئین و فیبر آن شما را زود سیر کند.

مطالعه بیشتر:
خواص بادام هندی:معرفی فواید بی نظیر بادام هندی + عکس

علاوه بر این، چربی‌های بادام هندی از نوع چربی‌های سالم و اشباع نشده هستند که می‌توانند چربی‌های مضر بدنتان را پایین بیاورند و ریسک ابتلای شما به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند. به این صورت، بادام هندی که از بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها به حساب می‌آید.

جهت مشاهده و خرید بادام هندی کلیک کنید.

بادام هندی آجیلی مناسب کنترل قند خون

بهترین آجیل‌ ها برایِ دیابتی ها: 4.پسته

فیبر و پروتئین پسته هم آن را تبدیل به میان وعده سیر کننده‌ای در زمان ضعف کردنتان می‌کنند.

پسته جزو آجیل‌های پرکالری و پر انرژی است. با این وجود، فیبر و چربی‌های اشباع نشده‌ای که در آن وجود دارند، می‌توانند پسته را تبدیل به میان وعده و بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها کند. همچنین، در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، گروهی از دانشمندان به یک گروه از بیماران دیابت نوع ۲ رژیم غذایی حاوی پسته را در طول ۴ هفته تعیین دادند.

آنها بعد از گذشت ۴ هفته مشاهده کردند که میزان کلسترول LDL نسبت به میزان کلسترول مفید یا HDL در بدن افراد دیابت نوع ۲ نسبت به افرادی که رژیمشان عادی بود کمتر شده بود. در نتیجه، پسته می‌تواند بر روی سلامت چربی خون و در نهایت قلب افراد دیابتی اثر بگذارد.

جهت مشاهده سایر محصولات آجیل چی و خرید پسته کلیک کنید.

پسته کمک به کاهش قند خون

بهترین آجیل‌ ها برایِ دیابتی ها: 5.بادام زمینی

شاخص بادام زمینی 14 است که باعث می‌شود تا یکی از سالم‌ترین و بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها باشد. همچنین، فیبر و پروتئین بادام زمینی می‌توانند در کاهش اشتهای افراد و سیر کردن آن‌ها نقش موثری داشته باشد. برای مثال، تحقیقی در سال ۲۰۱۰ انجام شد که اثرات بادام زمینی بر روی زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ را بررسی کرد.

بر طبق نتایج این تحقیق، میزان سطح قند خون این زنان و اشتهای آنها بسیار کنترل شده بود که منجر به مدیریت وزن آنها شده بود. داشتن وزن کمتر هم در کاهش ریسک مبتلا به دیابت نوع 2 عامل مهمی است، چون افرادی که چاق هستند و اضافه وزن دارند بیشتر ریسک ابتلا به دیابت نوع دو را دارند.

جهت مشاهده سایر محصولات و خرید بادام زمینی به فروشگاه آجیل فروشی آجیل چی مراجعه فرمایید.

بادام زمینی آجیل مناسب افراد دارای دیابت

بهترین آجیل‌ ها برایِ دیابتی ها: 6.تخمه آفتاب گردان

اسیدهای چرب اشباع نشده تخمه آفتابگردان هم به تولید هورمون انسولین در افراد دیابتی کمک می‌کنند که این هورمون می‌تواند به کنترل میزان قند خون افراد دیابتی کمک کند.

تخمه‌های آفتابگردانی که ما خیلی دوست داریم پوسته نازکشان را بشکنیم و مغز خوشمزه‌شان را بخوریم، می‌توانند تاثیر مثبتی بر روی بیماران دیابت نوع ۲ داشته باشند. مسلماً این تخمه‌ها با پروتئین و فیبری که دارند انتخاب خوبی برای میان وعده‌های غذایی افراد دیابتی هستند، چون سریع آنها را سیر می‌کنند، اما قند خونشان را زیاد بالا نمی‌برند. در نتیجه تخم‌های آفتابگردان یکی از بهترین آجیل‌ ها برایِ دیابتی ها هستند.

مطالعه بیشتر:
خواص زعفران: 29 خاصیت شگفت انگیز زعفران بر سلامتی + منع مصرف

جهت مشاهده ویترین محصولات و خرید تخمه آفتابگردان به آجیل فروشی آجیل چی مراجعه فرمایید.

فواید تخمه آفتاب گردان برای دیابتی ها

چقدر آجیل را باید روزانه مصرف کنیم؟

همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها متنوع هستند. برای همین، شما انتخاب‌های زیادی برای گنجاندن آنها در برنامه غذایی خود دارید. با این حال، حواستان باشد که در این آجیل‌ها هم چربی وجود دارد، حتی اگر چربی سالم باشد. بنابراین، شما باید در مصرف هر نوع آجیلی اعتیاد را رعایت کنید. اصولاً برای مصرف انواع آجیل بهتر است که روزانه ۳۰ گرم یا یک چهارم فنجان آجیل را مصرف کنید تا کالری بیش از حد وارد بدنتان نشود.

میزان مجاز مصرف روزانه آجیل برای افراد دارای دیابت

خرید بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها از آجیل چی

ابتلا به دیابت زندگی شما را از جهات مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد که مهم‌ترین آن برنامه غذایی شما است. اگر شما مواظب نباشید، قند خونتان خیلی سریع می‌تواند بالا رود و باعث بروز مشکلات مختلف از جمله عارضه‌ های قلبی هم شود. با این حال، فکر نکنید که برای سلامت خودتان باید هر روز روزه بگیرید! در عوض، شما می‌توانید غذاهای مفید برای دیابت را جایگزین غذاهای شیرین و پرچربی کنید که باعث تشدید دیابت‌تان می‌شوند.

آجیل‌ها هم از این نوع غذاها هستند. بنابراین، اگر شما مایل به خرید آجیل‌ برای دیابتی ها هستید، می‌توانید به  آجیل فروشی آجیل چی  مراجعه کنید. ما در این فروشگاه انواع آجیل و خشکبار درجه یک را در بسته‌ بندی‌های با کیفیت به کل کشور ارسال می‌کنیم. علاوه بر این، اگر شما در مشهد زندگی می‌کنید، می‌توانید از سه شعبه فروشگاه ما هم بازدید کنید.

خرید آجیل های مناسب دیابتی ها از آجیل چی

منبع
خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات