بهترین آجیل برای کودکان: معرفی 8 آجیل مفید برای سلامتی و رشد کودکان

مراقبت از کودکان و نظارت بر رشد آنها یک شغل ۲۴ ساعته است. در صورتی که شما می‌خواهید کودکتان از لحاظ جسمی و روحی رشد خوبی داشته باشد، پس حتماً باید به برنامه غذایی او دقت کنید. قرار دادن غذاهای سالم که به رشد کودکان کمک می‌کنند نه تنها به سلامت جسمی او کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود ذهن آرام‌تری هم داشته باشد. با این حال، دقیقاً چه غذاهایی برای رشد کودک خوب هستند و می‌توانند سلامت او را در بلند مدت تامین کنند؟ یکی از این غذاها  آجیل است که میان وعده مفید و مغذی برای کودکان به حساب می‌آید. از بهترین آجیل برای کودکان می توان به گردو، بادام درختی، پسته و تخمه آفتابگردان اشاره نمود. همچنین از دیگر آجیل های مفید برای کودکان می توان به بادام زمینی، فندق و تخمه کدو اشاره نمود. اما چرا خوردن آجیل برای کودک شما مفید است؟

چرا آجیل‌ها برای رشد کودکان خوب هستند؟

در آجیل مواد غذایی و ویتامین‌های متنوع و زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند یک میان وعده غذایی غنی برای کودکان به حساب بیاید. برای همین، به جای اینکه به کودکتان شکلات، چیپس یا پفک بدهید، سعی کنید که از همان بچگی او را به خوردن آجیل عادت دهید.

برای مثال، در آجیل مواد غذایی مثل پروتئین وجود دارد که برای رشد و ماهیچه‌سازی کودکتان خوب است. مواد معدنی مثل کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، اسیدهای چرب و چربی‌های اشباع نشده و فیبر هم در آجیل‌ها وجود دارند که برای عملکردهای مختلف بدن کودک از جمله استخوان‌سازی، خونسازی، و تقویت عملکرد مغز کودکتان مفید هستند.

علاوه بر این، در آجیل‌ها مواد آنتی اکسیدانی وجود دارند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکتان کمک می‌کنند. بنابراین، مصرف آجیل از خیلی جهات برای کودکان مفید است و می‌تواند میان وعده غذای خوبی در طول روز برای او باشد. با این وجود، بهترین آجیل برای کودکان چیست؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از آجیل چی آجیل‌های مفید برای کودکان را به شما معرفی کنیم.

آجیل‌های مفید برای رشد کودکان

بهترین آجیل برای کودکان: 1. گردو

گردو سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است که برای ساخت سلول‌های مغز کودک و ناقل‌های عصبی او مفید هستند. علاوه بر این، کودک شما با خوردن گردو می‌تواند روزانه مقداری فیبر را به بدنش برساند که این فیبر برای حرکات روده‌ای او خوب است و می‌تواند مشکل یبوستش را کاهش دهد.

خیلی وقت است که گردو  را به عنوان غذای مغز می‌شناسند و این مسئله بی‌دلیل هم نیست. در گردو مواد غذایی وجود دارد که برای سلامت و رشد سلول‌های مغز کودکتان مفید هستند. مواد آنتی اکسیدانی که در گردو وجود دارند می‌توانند از سلول‌های مغز کودکتان در برابر پدیده استرس اکسیداتیو محافظت و به تقویت قوای ادراکی او کمک کنند. از سوی دیگر، در گردو موادی مثل کلسیم و منیزیم وجود دارند که به تشکیل بافت‌های استخوانی کودکتان کمک می‌کنند. در نتیجه، این موارد باعث می‌شوند که گردو  از بهترین آجیل برای کودکان به شمار آید.

مطالعه بیشتر:
خواص فندق: 20 مورد از فواید شگفت انگیز فندق + عکس

(جهت اطلاع از قیمت انواع گردو و خرید مغز گردو، مغز گردوی ایرانی و گردو با پوست با کیفیت و درجه یک حتما سایت آجیل چپی را مورد بازدید قرار دهید)

بهترین آجیل ها برای کودکان

بهترین آجیل برای کودکان: 2. بادام درختی

کودک شما می‌تواند هر موقع که گرسنه شد چند بادام درختی را بخورد و سیر شود. اما اگر شما می‌خواهید بادام درختی را در همان ابتدای صبحانه به او بدهید، می‌توانید بادام‌های درختی را پودر کرده و آن را قاطی شیر، سوپ یا هر ترکیب مایع دیگر کنید.

در بادام درختی موادی مثل ویتامین E، آهن، پروتئین و کلسیم وجود دارند که باعث می‌شوند این آجیل برای خونسازی، استخوان‌سازی، ماهیچه‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن و یکی از بهترین آجیل برای کودکان باشد. خوبی بادام درختی این است که میان وعده آسانی برای خوردن است.
( شما می توانید انواع آجیل و خشکبار  با کیفیت را آجیل فروشی آجیل چی خریداری نمایید.)

ادام درختی بهترین آجیل ها برای کودکان

آجیل های مفید برای کودکان : 3. بادام زمینی

باید بیان نمود، شاید کره بادام زمینی وجه خوبی به عنوان یک جز صبحانه پرچرب نداشته باشد، اما خود بادام زمینی یکی از آجیل های مفید برای کودکان است، چون مواد غذایی و خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد. علاوه بر این، در بادام زمینی مواد غذایی مثل کلسیم، روی، آهن و فسفر به میزان زیادی وجود دارند که برای جلوگیری از کم خونی، پوکی استخوان و سلامت پوست و موی کودکان مفید هستند. بنابراین، قرار دادن بادام زمینی در برنامه غذایی کودکتان انتخاب عاقلانه‌ای است. از اینرو، حتی اگر کودکتان دوست نداشته باشد بادام زمینی را به تنهایی بخورد، می‌توانید برای او کره بادام زمینی را تهیه کنید.

بادام زمینی بهترین آجیل ها برای کودکان

بهترین آجیل برای کودکان: 4. پسته

چربی‌های پسته از نوع سالم هستند. بنابراین، نگران خوراندن پسته به کودکتان نباشید. برای مصرف پسته شما هم می‌توانید آن را به صورت خام به کودکتان بدهید بخورد یا می‌توانید مغز پسته را پودر و آن را قاطی غذای کودکتان کنید.

پسته یکی از ملس‌ترین، تردترین و خوشمزه‌ترین آجیل‌ها و البته از لحاظ مغذی هم بسیار غنی است. برای همین، یکی از بهترین آجیل برای کودکان است. این به این خاطر است که در پسته روی، آهن، ویتامین ک و فیبر به میزان زیاد وجود دارند که برای استخوان‌سازی، خون‌سازی و دستگاه گوارش کودک‌تان پرفایده هستند.

مطالعه بیشتر:
خواص پسته: 12 فایده شگفت انگیز پسته بر سلامتی زنان و مردان

(جهت اطلاع از قیمت انواع پسته و خرید پسته احمد آقایی، پسته اکبری و پسته کله فندقی با کیفیت و درجه یک حتما سایت آجیل چپی را مورد بازدید قرار دهید)

پسته بهترین آجیل ها برای کودکان

بهترین آجیل برای کودکان: 5. بادام هندی

بادام هندی هم یکی از بهترین آجیل برای کودکان است. خوشبختانه، در بادام هندی فقط چربی وجود ندارد و سرشار از مواد معدنی مثل آهن، روی، منیزیم و فسفر است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکتان مفید هستند.

فیبر بادام هندی که به مشکل یبوست کودکان کمک می‌کند. بنابراین، بادام هندی یکی از بهترین آجیل‌ها برای کودکان است. اگر می‌خواهید آن را در برنامه غذایی کودکتان بگنجانید، می‌توانید بادام هندی را هم به صورت خام به او بدهید و هم اینکه آن را پودر کرده و در غذای کودکتان بریزید.

 بادام هندی بهترین آجیل ها برای کودکان

آجیل های مفید برای کودکان: 6. فندق

فندق در خودش فیبر زیادی دارد که برای مشکلات گوارشی کودکتان مفید است و به سلامت روده او کمک زیادی می‌کند

فندق‌هاسرشار از مواد معدنی مثل ویتامین E چربی‌های اشباع نشده، تیامین، منگنز، منیزیم و مس هستند. علاوه بر این، فندق‌ها هم مثل آجیل‌های دیگر آنتی اکسیدان‌های زیادی دارند که می‌توانند سلامت کلی بدن کودکتان را حفظ کنند و ریسک بروز بیماری‌ها در او را کاهش دهند. بنابراین، فندق یکی از آجیل های مفید برای کودکان است که شما می‌توانید هم آن را به صورت خام و هم به صورت پودر شده به کودکتان بخورانید.

(جهت اطلاع از قیمت انواع فندق و خرید فندق خام، مغز فندق و فندق شور با کیفیت و درجه یک حتما سایت آجیل چپی را مورد بازدید قرار دهید)

فندق آجیل مفید برای کودکان

بهترین آجیل برای کودکان: 7. تخمه آفتابگردان

تخمه‌های آفتابگردان با پوسته سیاه و مغز خوشمزه‌ای که دارند خوردنشان هیچ وقت برای ما خسته‌کننده و تکراری نمی‌شود. اما این تخمه‌های برای فرزندان شما هم پرفایده و جزو بهترین آجیل برای کودکان هستند. تخمه‌ آفتابگردان در خود مقدار زیادی فیبر و آهن دارند که باعث می‌شود برای سیستم گوارشی و خونسازی کودکتان مفید باشند.

اما علاوه بر این دو ماده، در تخمه آفتابگردان مقدار قابل توجهی ویتامین E، فسفر، منیزیم، روی و فولات وجود دارد که به حفاظت از سلول‌های مغزی و رشد آنها در کودکتان کمک می‌کنند. بنابراین، مصرف تخمه آفتابگردان به عنوان یک میان وعده غذایی انتخاب خوبی برای رژیم غذایی کودکتان است.

مطالعه بیشتر:
خواص چلغوز: 20 فایده حیرت آور چلغوز برای زنان و مردان + عکس

تخمه آفتابگردان بهترین آجیل برای کودکان

آجیل های مفید برای کودکان: 8. تخمه کدو

به غیر از تخمه آفتابگردان، یک نوع تخمه دیگر سرشار از مواد مغذی تخمه کدو است. برای مثال، اگر شما می‌خواهید یک منبع غذایی پروتئینی خوب همراه با فیبر را به کودکتان برسانید، تخمه کدو انتخاب خوبی است. علاوه بر این، در تخمه کدو مواد آنتی اکسیدانی وجود دارد که سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت و او را در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

علاوه بر این، چربی‌های تخمه کدو از نوع چربی‌های سالم و اشباع نشده هستند. برای همین، شما لازم نیست که نگران خوردن تخمه‌های کدو توسط کودکتان باشید. به این صورت، تخمه کدو یکی از آجیل های مفید برای کودکان است.

 تخمه کدو آجیلی مفید برای کودکان

چگونه بهترین آجیل برای کودکان را در برنامه غذایی او بگنجانیم؟

در مورد زمان خوراندن آجیل‌ها به کودک شما می‌توانید زمانی که کودکتان قابلیت خوردن غذای جامد را داشته باشید به او آجیل را بخورانید. معمولاً مقدار ۳۰ گرم آجیل در روز مقدار مناسبی برای خوراندن آجیل به کودکان است.

با توجه به مواردی که ما در فهرست بهترین آجیل برای کودکان توضیح دادیم، می‌توانید متوجه شوید که آجیل‌ها مزایای زیادی برای فرزندتان دارند. با این حال، بهتر است که در خوراندن آنها به کودکتان زیاده‌روی نکنید، چون هرچه باشد در آجیل‌ها چربی وجود دارد و کالری بیش از حد آنها می‌تواند برای کودکتان مضر باشد.

زمان خوردن آجیل برای کودکان

تهیه بهترین آجیل برای کودکان با آجیل چی

داشتن این فکر و تصور که کودکتان ممکن است هر نوع هله هوله و غذای ناسالمی بخورد می‌تواند دغدغه زیادی برای شما داشته باشد. البته حق دارید، چون تغذیه کودک از همان سن کم روی سلامت او هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت موثر خواهد بود. بنابراین، چه چیزی بهتر از اینکه برای کودک خود آجیل تهیه کرده و آن را در برنامه غذایی‌اش بگنجانید؟ در این صورت، اگر در فکر خرید بهترین آجیل برای کودکان هستید، حتماً به فروشگاه آنلاین آجیل چی مراجعه کنید.

ما در آجیلچی همیشه تلاش داریم که مرغوب‌ترین محصولات با کیفیت درجه یک را به مشتریان خودمان عرضه کنیم. شما می‌توانید به طور آنلاین از هر جای ایران سفارش آجیل و خشکبار را از آجیل چی بدهید. همچنین، سه شعبه فیزیکی فروشگاه آجیلچی در مشهد واقع شده‌اند. بنابراین، اگر در این شهر زیبا ساکن هستید یا قصد بازدید از آن را دارید، خوشحال می‌شویم که به ما هم سری بزنید.

تهیه بهترین آجیل ها برای کودکان با آجیل چی

منبع: krishijagran
خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات

Parvin
07 مهر 1403

برای خورداندن بهترین آجیل برای کودکان بهترین شیوه قرار دادن آجیل ها در برنامه غذاییشون چیه؟

  • تیم تولید محتوای آرنا ویژن
    07 مهر 1403

    درود. زمانی که فرزند شما به سنی رسید که می‌تواند به راحتی و با امنیت غذاهای جامد را مصرف کند، می‌توانید بهترین آجیل برای کودکان را به عنوان میان وعده به او بخورانید یا به صورت پودر در صبحانه‌اش بریزید. همچنین، برای زیاده‌روی نکردن در خوردن آجیل، بهتر است که روزانه ۳۰ گرم آجیل را به فرزندتان بدهید.

اضافه کردن نظر جدید