خواص بادام هندی:معرفی فواید بی نظیر بادام هندی + عکس

در طول روز ما به غیر از وعده‌های غذایی اصلی می‌توانیم از بین انواع میان وعده‌ها انتخاب‌های زیادی داشته باشیم. با این وجود، اگر شما کسی هستید که به سلامت زندگی خودتان اهمیت می‌دهید، پس بهتر است میان وعده هایی را انتخاب کنید که سلامت بدنتان را در کوتاه و بلند مدت تامین می‌کنند. بنابراین، یکی از بهترین میان وعده‌ها برای شما که هم سالم است و هم مواد غذایی و انرژی کافی به بدن تان را می‌رساند انواع آجیل مثل بادام هندی هستند. مواد غذایی که در این آجیل‌ها وجود دارند باعث می‌شوند که بدن ما به جای جذب مواد ناسالم غذاهای فست فودی و چرب مواد سالم را جذب کند. بادام هندی هم یکی از انواع این آجیل‌ها است اما آیا شما می‌دانید که خواص بادام هندی چیست و خوردن آن چطور می‌تواند به سلامت بدن ما کمک کند؟ در ادامه این مطلب از آجیل چی به توضیح خواص بادام هندی از جمله کاهش ریسک سرطان، بهبود عملکرد مغز، کمک به افزایش سلامت پوست و مو، کنترل فشار و قند خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، افزایش سلامت کیسه صفرا و کبد، تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش وزن و …. خواهیم پرداخت.

بادام هندی چیست؟

بادام‌های هندی جزو پرطرف‌ دارترین انواع آجیل هستند که از درخت بادام هندی برداشت می‌شوند که زادگاه آن مناطق برزیل است. با این حال، اکنون بادام هندی در سراسر دنیا کاشت و برداشت می‌شود. اما بادام هندی به غیر از مزه ترد و خوشمزه‌ای که دارد سرشار از مواد غذایی و ویتامین‌های مختلف نیز است. برای مثال، شما با خوردن بادام هندی می‌توانید این مواد را به بدنتان برسانید: پروتئین، چربی های اشباع نشده، کربوهیدرات، فیبر، مس، منیزیم، منگنز، زینک، فسفر، آهن، سلنیوم، تیامین، ویتامین ک و ویتامین ب 6.

همچنین، به غیر از این مواد معدنی و ویتامین‌ها در بادام‌ هندی موادی با خواص آنتی اکسیدانی وجود دارند که برای جلوگیری از ریسک بروز بسیاری از بیماری‌ها مفید هستند. بنابراین، خواص بادام هندی فراوان هستند و ما در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

جهت مشاهده ویترین محصولات و خرید بادام هندی به آجیل فروشی آجیل چی مراجعه فرمایید.

معرفی ویژگی های بادام هندی

خواص بادام هندی برای سرطان چیست؟

ما در پاراگراف قبلی به این اشاره کردیم که در آجیل هایی مثل بادام هندی مواد آنتی اکسیدانی وجود دارند. اما دقیقاً این مواد آنتی‌ اکسیدانی نقششان در بدن چیست؟ مواد آنتی اکسیدانی می‌توانند اثر رادیکال‌های آزاد در بدنمان را خنثی کنند. رادیکال‌های آزاد موادی در بدن هستند که در واکنش‌های عادی بدن و در پاسخ به عوامل محیطی مثل آلودگی هوا، و سیگار یا اشعه‌های فرابنفش آفتاب تولید می‌شوند.

با این وجود، مقدار بیش از حد این مواد در بدن باعث ایجاد پدیده‌ای به نام استرس اکسیداتیو و آسیب رساندن به سلول‌های بدن می‌شود که ریسک بروز سرطان و بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهد. اما خوشبختانه در بادام هندی مواد آنتی اکسیدانی می‌تواند اثرات استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد در بدن را خنثی کنند. به این ترتیب، خواص بادام هندی ریسک بروز سرطان در افراد را کاهش می‌دهد.

خواص ضدسرطان بادام هندی

خواص بادام هندی برای مغز چیست؟

در طول شبانه روز ما با مغزمان فعالیت‌های ذهنی متنوعی انجام می‌دهیم. بنابراین، سلول‌های مغز ما برای عملکرد و سوخت و ساز نیاز به انرژی کافی دارند. در این میان، آجیل‌ها یکی از غذاهای خوب برای سلامت مغز و سیستم ایمنی عصبی بدن ما هستند. آجیل‌هایی مثل بادام هندی چربی‌های اشباع نشده، پروتئین و فیبر دارند که می‌توانند انرژی سلول‌های مغزی ما را به خوبی تامین کند.

مطالعه بیشتر:
آجیل ضد سرطان: 9 آجیل خوشمزه و مفید برای سرطان

همچنین، در بادام هندی مواد آنتی اکسیدانی وجود دارند که از سلول‌های مغز در برابر استرس اکسید رادیکال‌های آزاد و محافظت و به حفظ سلامت کلی آن کمک می‌کنند. در نتیجه، خواص بادام هندی باعث می‌شود که این آجیل میان وعده خوبی برای تغذیه مغزتان باشد.

معرفی خواص بادام هندی برای مغز

خواص بادام هندی چطور به سلامت پوست مویمان کمک می‌کند؟

 در بادام هندی زینک وجود دارد که عنصر مهمی در فرایندهای متابولیسم بدن ما است. به غیر از این، دانشمندان اثر کمبود زینک را با ریزش مو ارتباط داده‌اند. در نتیجه، زینک بادام هندی برای رشد موهای قوی و انعطاف پذیر مفید است. برای همین، خواص بادام هندی می‌تواند برای سلامت پوست و موی تان مفید باشد.

داشتن پوست و موی خوب نیازمند داشتن یک رژیم غذایی خوب است. خیلی‌ها ممکن است به این مسئله اهمیت ندهند، اما به غیر از شامپوها و نرم کننده‌هایی که به پوستتان می‌زنید غذایی هم که به آن می‌رسانید برای داشتن پوست و مویی شاداب و سالم لازم است.

بنابراین، شما می‌توانید غذاهای سالمی مثل آجیل‌ها را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. آجیل‌هایی مثل بادام هندی با خواص آنتی اکسیدانی که دارند می‌توانند از سلول‌های پوست شما در برابر عوامل محیطی مضر محافظت کنند. به این ترتیب، خواص بادام هندی می‌تواند به پوست و موی شما فواید زیادی برساند.

خواص بادام هندی در افزایش سلامت پوست و مو

خواص بادام هندی چطور می‌تواند به سلامت چشم‌های من کمک کند؟

خواص بادام هندی با مواد آنتی اکسیدانی که در خودش دارد می‌تواند از چشمان ما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. برای مثال، یکی از فواید خوراکی بادام هندی این است که دو ماده آنتی اکسیدانی لوتئین و زیگزانتین را به بدن ما می‌رساند. این دو ماده از چشمان ما در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین، آنها می‌توانند ریسک بروز بیماری‌های چشمی مثل تباهی لکه زرد و آب مروارید را در ما کاهش دهند. بنابراین، خوردن بادام هندی می‌تواند برای افزایش سلامت چشمان ما مفید باشد.

خواص بادام هندی در بهبود سلامت چشم‌ها

آیا خواص بادام هندی برای کنترل قند و فشار خون فایده‌ای دارد؟

فیبری که در بادام هندی وجود دارد می‌تواند به شما حس سیری بدهد. همین مسئله باعث می‌شود که شما کمتر به سراغ غذاهای پر کربوهیدرات بروید و قند خودتان را بالا نبرید. بنابراین، خواص بادام هندی برای خون شما مفید است.

در بادام هندی چربی‌های اشباع نشده وجود دارند که می‌توانند میزان چربی‌های مفید یا HDL را در بدن افزایش و چربی‌های مضر یا LDL را در بدن کاهش دهند. بنابراین، وقتی که چربی‌های مضر در بدن کاهش می‌یابند، فشار خون کمتر می‌شود و ریسک بروز بیماری‌های قلبی و عروقی هم کاهش می‌یابد.

همچنین، شاخص قند برای بادام هندی ۲۵ است که آن را در دسته غذاهای با شاخص قند خونی کم قرار می‌دهد. در نتیجه، وقتی که شما بادام هندی را می‌خورید، قند خونتان زیاد بالا نمی‌رود. این خواص بادام هندی را انتخاب خوبی برای رژیم غذایی افراد دیابتی می‌کند.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد آجیل های مناسب افراد دیابتی به مطلب: بهترین آجیل‌ برای دیابت مراجعه فرمایید.

خواص بادام هندی در کنترل قند و فشار خون

خواص بادام هندی برای سیستم گوارشی چیست؟

مهمترین خواص بادام هندی برای سیستم گوارشی ما فیبر آن است. در بادام هندی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی وجود دارد که می‌تواند به روده و دستگاه گوارش ما کمک کند. برای مثال، نقش فیبر در روده ما این است که حجم مدفوع را زیاد می‌کند.

در نتیجه، این مسئله در کسانی که مشکل یبوست دارند باعث می‌شود که مدفوع راحت‌تر در روده حرکت کند و مشکل یبوستشان را کمتر می‌کند. علاوه بر این، فیبر غذایی که در بادام هندی وجود دارد منبع غذایی برای باکتری‌های مفید در روده است و می‌تواند عملکرد آنها برای تجزیه غذا و فرایندهای گوارشی را تقویت کند.

خواص بادام هندی در بهبود عملکرد سیستم گوارش

آیا فواید مصرف بادام هندی برای سلامت استخوان‌ها مفید است؟

بله، خواص بادام هندی برای استخوان‌های ما هم خوب است. این به این خاطر است که در بادام هندی مقدار قابل توجهی کلسیم، منیزیم، منگنز و مس وجود دارد. کلسیم ماده اصلی در استخوان سازی بدن‌هایمان است و کمبود آن باعث پوکی استخوان می‌شود. همچنین، منیزیم و منگنز هم همراه با کلسیم به تشکیل استخوان‌ها و تقویت آنها در بدن کمک می‌کنند. در نتیجه، شما با خوردن روزانه بادام هندی می‌توانید این مواد معدنی مهم برای استخوان سازی و تقویت آنها را به بدن برسانید.

مطالعه بیشتر:
خواص پسته: 12 فایده شگفت انگیز پسته بر سلامتی زنان و مردان

 فواید مصرف بادام هندی برای سلامت استخوان‌ها

آیا خواص بادام هندی به کم خونی کمک می‌کند؟

بله خواص بادام هندی می تواند برای کم خونی مفید باشد. دلیل آن این است که در بادام هندی آهن و مس وجود دارد. زمانی که آهن بدنمان کم باشد، میزان گلبول‌های قرمز آن هم کم خواهند شد که این مسئله ریسک کم خونی را در افراد زیاد می‌کند.

برای همین، شما باید برای جبران کمبود آهن خون در بدنتان غذاهایی را بخورید که در خود آهن دارند. از این رو، خوردن بادام هندی می‌تواند تا حدی کمبود آهن‌ بدن تان را جبران کند. علاوه بر این، مسی که در بادام هندی وجود دارد به همراه آهن به تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آجیل های مناسب رفع کم خونی به مطب: بهترین آجیل های خون ساز مراجعه فرمایید.

خواص خوردن بادام هندی در بهبود کم خونی

فواید درمانی بادام هندی برای کیسه صفرا و کبد چیست؟

اگر می‌خواهید کیسه صفرای سالمی داشته باشید، باید تا حد ممکن از خوردن غذاهای چرب جلوگیری کنید. برای همین، بادام هندی می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذاهای چرب باشد، زیرا هم انرژی خوبی به بدن تان می رساند و هم این که چربی‌های آن از نوع چربی‌های سالم هستند. بنابراین، خواص بادام هندی می‌تواند میزان کلسترول مضر در بدن و کیسه صفرای‌تان را کاهش دهد.

به این صورت، ریسک بروز بیماری کیسه صفرا هم برای شما کمتر خواهد شد. همچنین، یکی از مزایای بادام هندی برای کبد که به طور کلی برای سلامتش مفید است مواد آنتی اکسیدانی بادام هستند. این مواد می‌توانند از کبد در برابررادیکال‌های آزاد محافظت کنند و برای سلامت آن در طولانی مدت مفید هستند.

فواید درمانی بادام هندی برای کیسه صفرا و کبد

خواص بادام هندی برای سیستم ایمنی بدن چیست؟

در بادام هندی هم مس وجود دارد که به عملکرد نرمال سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، به طوری که کمبود آن در بدن منجر به تولید ناکافی گلبول‌های سفید خواهد شد. در نتیجه، خوردن بادام هندی می‌تواند تا حدودی کمبود این مواد مهم برای سیستم ایمنی بدن را جبران کند.

خواص بادام هندی از چند جهت برای سیستم ایمنی ما کاربرد دارد. اول از همه زینکی که در بادام هندی وجود دارد، در سیستم ایمنی ما نقش مهمی را ایفا می‌کند. زینک ماده‌ای است که به رشد و عملکرد عادی سلول‌های سیستم ایمنی ما کمک می‌کند. همچنین، تحقیقات نشان داده اند که کمبود زینک در بدن باعث ریسک ابتلای افراد به پاتوژن‌ها و آلودگی‌های مختلف می شود.

خواص بادام هندی برای سیستم ایمنی بدن

فواید خوراکی بادام هندی برای لاغری چه فایده‌ای دارد؟

برای اینکه شما اندام مناسبی داشته باشید، باید مواد غذایی را مصرف کنید که در حین سیر کردن تان، انرژی خوبی را به بدنتان برسانند. در این صورت، بادام هندی خام می‌تواند انتخاب خوبی برای این کار باشد. خواص بادام هندی خام برای لاغری به فیبر، چربی‌های اشباع نشده و پروتئین آن باز می‌گردد.

از یک سو، چربی‌های اشباع نشده و فیبر بادام هندی هم می‌توانند شما را سیر کنند و هم اینکه آنقدر کالری وارد بدنتان نمی‌کنند که شما نگران چاق شدن باشید. از سوی دیگر، پروتئین بادام هندی نیز شما را سیر می‌کند و باعث می‌شود که از پرخوری کردن بپرهیزید که در طولانی مدت برای لاغر کردنتان مفید است.

فواید خوراکی بادام هندی برای لاغری

چگونه خواص مصرف بادام هندی می‌تواند به غده تیروئید کمک کند؟

بادام هندی دارای دو ماده مهم برای فعالیت سالم غده تیروئید است. این دو ماده زینک و سلنیوم هستند که به مقدار مشخصی در بادام هندی وجود دارند. هم زینک و هم سلنیوم به سنتز هورمون‌های غده تیروئید کمک می‌کنند. بنابراین، کمبود آنها در بدن می‌تواند ریسک ابتلا به کم کاری غده تیروئید را در افراد افزایش دهد. از اینرو، یکی از خواص بادام هندی برای غده تیروئید رساندن مواد غذایی مفید برای کارکرد نرمال و سالم آن است.

مطالعه بیشتر:
خواص تخمه کدو: معرفی 17 فایده تخمه کدو + عکس

 خواص مصرف بادام هندی در بهبود عملکرد غده تیروئید

خواص بادام هندی برای زنان چیست؟

یک مزیت بادام هندی دیگر برای زنان این است که آنها می‌توانند بخشی از آهن روزانه زنان باردار را تامین کنند. رساندن آهن کافی در بدن زنان باردار مسئله مهمی است، چون در این دوران حجم خون آنها برای خونرسانی به جنین افزایش می‌یابد و آنها در معرض ریسک بیشتری از کم خونی قرار دارند.

خوردن بادام هندی برای زنان نه تنها می‌تواند مواد غذایی مختلفی را به بدنشان برساند، بلکه از چند جنبه هم برایشان مفید است. برای مثال، یکی از خواص بادام هندی برای زنان این است که آنها می‌توانند مواد معدنی و ویتامین‌هایی مثل منیزیم و ویتامین ب 6 را به بدنشان برسانند که بنابر تحقیقات انجام شده، این دو ماده می‌توانند دردهای مربوط به قاعدگی و دوران پیش از قاعدگی را کاهش دهند.

علاوه بر این، خوردن بادام هندی برای زنان در دوران بارداری هم فواید زیادی دارد. برای مثال، در بادام هندی مواد غذایی مختلفی وجود دارد که هم برای تغذیه مادر و هم برای تغذیه جنین او مهم هستند و به رشد سالم بافت‌های بدن جنین کمک می‌کنند. از سوی دیگر فیبر بادام هندی می‌تواند مشکل یبوست در زنان باردار که خیلی رایج است را هم کاهش دهد.

خواص بادام هندی برای زنان

خواص بادام هندی برای مردان چیست؟

خواص بادام هندی برای مردان فقط در مورد مواد غذایی که بادام هندی به آنها می‌رساند نیست. در واقع، بادام هندی می‌تواند سلامت جنسی مردان را هم تقویت کند. برای مثال، در بادام هندی آهن وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش گلبول‌های خون و گردش جریان خون به تمام اعضای بدن از جمله اندام های جنسی شود.

همچنین، بنابر تحقیقات انجام شده عناصری مثل سلنیوم که در بادام هندی وجود دارند به طور بالقوه می‌توانند بر روی افزایش تولید هورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون اثر مثبتی بگذارند. بنابراین خوردن بادام هندی در روز می‌تواند برای مردان مزایای زیادی داشته باشد.

خواص بادام هندی برای مردان

به غیر از خواص بادام هندی عوارض مصرف آن چیست؟

با اینکه بادام‌های هندی آجیل‌های مفیدی برای مصرف هستند، اما چند نکته را هم باید در خوردن آنها به یاد داشته باشید. اول از همه اگر به بادام هندی یا درخت آن آلرژی دارید، پس بهتر است که از خوردن این آجیل پرهیز کنید. دوم اینکه اگر می‌خواهید از خواص بادام هندی بیشترین بهره را ببرید، بهتر است که آن را در نوع خام بگیرید.

دلیل آن این است که نوع خام و نمک زده نشده بادام هندی به خاطر حرارت ندیدن دارای بیشترین مواد غذایی است و میزان نمکش نیز پایین است. همچنین، بهتر است که در خوردن بادام هندی زیاده روی نکنید، چون زیاده‌روی در آن ممکن است موجب مشکلاتی مثل اضافه وزن یا مشکلات گوارشی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع آجیل به مطلب آجیل چیست: معرفی انواع آجیل ها و مغزها مراجعه فرمایید.

عوارض مصرف بادام هندی

خرید بادام هندی از آجیل چی

وقتی گرسنه هستید و به دنبال یک راحت الحلقوم سریع می‌گردید که انرژی بدنتان را بالا ببرد، چه چیزی بهتر از بادام هندی؟! هم مزه ترد و خوشمزه‌‌ای دارد و هم اینکه کالری‌اش بدنتان را شارژ می‌ کند. علاوه بر این، خواص بادام هندی هم برای بدنتان مزایای بسیاری دارد. با این وجود، اگر می‌خواهید بهترین طعم و مزه بادام هندی را تجربه کنید، باید به سراغ نوع درجه یک آن بروید.

ما در فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی انواع محصولات مرغوب و لوکس آجیل را در بسته‌ بندی‌های مختلف عادی و هدیه به مشتریانمان در سراسر ایران و خارج از کشور هم ارسال می‌کنیم. بنابراین، شما می‌توانید برای سفارش آنلاین به سایت فروشگاه ما مراجعه کنید. اما اگر ساکن مشهد هستید هم می‌توانید از سه شعبه ما در این شهر بازدید و به صورت حضوری آجیل و خشکبار را تهیه کنید.

جهت مشاهده قیمتف خرید آجیل و خرید خشکبار  به آجیل سرای آجیل چی مراجعه فرمایید

معرفی خواص و فواید بادام هندی برای بدن

منبع
خرید بادام هندی

مقالات مرتبط

نظرات

بهاره
07 مهر 1403

چه چیز خواص بادام هندی برای ریزش موی ما خوبه؟

  • تیم تولید محتوای آرنا ویژن
    07 مهر 1403

    درود بر شما. در بادام هندی زینک وجود دارد که می‌تواند به رشد تارهای موی قوی و انعطاف‌پذیر کمک کند. همچنین، بادام هندی دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از سلول‌های مو می‌توانند در برابر عوامل محیطی مضر برای مو که باعث ریزش آن می‌شوند هم محافظت کند.

اضافه کردن نظر جدید