خواص سیاه دانه: 26 خاصیت شگفت انگیز سیاه دانه که نمی دانید!

نتیجه تعجب‌آور است مگر نه؟ اینکه مغز و دانه‌های خیلی کوچک پر از مواد غذایی و فواید برای سلامت و بدن ما باشند! سیاهدانه هم یکی از این دانه‌ها و مغز‌هاست. ما ایرانی‌ها به خرید سیاه دانه با توجه به فوایدی که دارد علاقه مندیم و از آن در نان پزی، دسر و پخت و پز غذا حتی به عنوان چاشنی استفاده می‌کنیم. خبر خوب این است که فواید سیاه دانه آن را تبدیل به یک ماده غذایی مفید و سالم برای بدنمان می‌کند. خواص سیاه دانه در کاهش کلسترول خون، کاهش ریسک بروز بیماری‌های سرطانی، کم کردن التهاب در بدن، تنظیم قند خون و تقویت دستگاه گوارش مشهود است. بنابراین، اگر شما طرفدار سیاه دانه هستید و می‌خواهید در مورد خواص آن بیشتر بدانید، با ما در این مطلب از آجیل چی همراه باشید تا در مورد مزایای سیاه دانه، نحوه و میزان مجاز مصرف سیاه دانه در روز، مضرات و طبع آن صحبت کنیم.

فواید سیاه دانه

معرفی خواص سیاه دانه

همان طور که در بالا اشاره کردیم سیاه دانه سرشار از خاصیت است که در  ذیل به تفسیر کامل آن می پردازیم:

1. خواص سیاه دانه در کاهش کلسترول

بدن‌ ما تا حدی به چربی نیاز دارد. اما مقدار بیش از حد آن برای ما دردسرساز می‌شود! اصولاً دو نوع چربی در بدن ما وجود دارد که یکی مفید و دیگری مضر است. چربی که ما باید همیشه مراقب آن در بدنمان باشیم، چربی یا کلسترول LDL است. اما آیا خواص سیاه دانه برای کم کردن کلسترول خوب است؟

دانشمندان پژوهش‌های زیادی در این مورد انجام دادند و نتایج آنها این بوده که اگر افراد سیاه دانه را در رژیم غذایی‌شان بگذارند، به مرور زمان میزان کلسترول LDL‌شان کاهش می‌یابد و کلسترول مفید یا HDL در بدن‌شان بیشتر می‌شود. بنابراین، فواید سیاه دانه می‌تواند به کم کردن کلسترول بدنمان کمک کند. شما می توانید خرید دانه های با کیفیت مانند سیاه دانه را از فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی به صورت حضوری و اینترنتی انجام دهید.

فواید سیاه دانه برای کاهش کلسترول

2. فواید سیاه دانه در درمان و جلوگیری از سرطان: سرشار از آنتی اکسیدان فراوان

برای خیلی از ما فکر اینکه سرطان داشته باشیم ترسناک است، چون سرطان مرض خاموشی است و وقتی هم که ما آن را کشف می‌کنیم، خیلی اوقات درمانش دشوار است. برای همین، کاری که شما می‌توانید بکنید این است که از بروز آن جلوگیری کنید. شما می‌توانید این کار را با خوردن غذاهای آنتی اکسیدانی انجام دهید.

خوشبختانه، در سیاهدانه هم آنتی اکسیدان به مقدار زیاد وجود دارد. اما خواص سیاه دانه با آنتی اکسیدان‌هایش چطور به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. در بدن ما مقداری رادیکال آزاد وجود دارد که وقتی که تعداد و فعالیتشان زیاد می‌شوند پدیده‌ای به نام استرس اکسیداتیو را به وجود می‌آورند.

این پدیده ریسک بروز سرطان را در بدن‌مان بیشتر می‌کند. اما آنتی اکسیدان‌های سیاه دانه اثرات رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند و باعث پیشگیری از بروز سرطان می‌شوند.

( برای سفارش آجیل و سفارش خشکبار با کیفیت حتما به شعب حضوری یا فروشگاه اینترنتی آجیل چی اصل مشهد سر بزنید)

فواید سیاه دانه برای پیشگیری از سرطان

3. خواص سیاه دانه در از بین بردن باکتری‌های مضر

در کل، بهتر است که شما باکتری را مثل یک مهمان ناخوانده در نظر بگیرید که متوجه ورورد آن به خانه‌تان نمی‌شوید. اما وقتی متوجه می‌شوید که خیلی دیر شده و شما تو دردسر افتاده‌اید! با این حال، یک روش خوب برای بیرون کردن این مهمان ناخوانده از بدنتان خوردن سیاه دانه است.

در سیاه دانه ماده‌ای به نام تیموکینون وجود دارد که دارای ویژگی‌های ضد باکتریایی است و می‌تواند با عفونت باکتری‌ها مبارزه کند. بنابراین، خواص سیاه دانه در این مورد در از بین بردن باکتری‌های مضر مفید است.

( با فواید شگفت انگیز هسته زردآلو آشنا هستید! حتما مطلب خواص هسته زردآلو را بخوانید)

فواید سیاه دانه برای حذف باکتری‌های مضر

4. فواید سیاه دانه برای کبد

شاید متوجه این نشوید، اما کبد در بدنمان یک قهرمان نهان و خستگی ناپذیر است! چرا؟ چون مدام در حال تجزیه داروها و پروسه کردن مواد غذایی و شیمیایی مهمی است که بدن ما به آن نیاز دارد. بنابراین، اگر کبد از کار بیفتد، ما بیچاره می‌شویم! اما نگران نباشید خواص سیاه دانه برای کبد هم باز به کمک شما می‌آیند.

مطالعه بیشتر:
خواص فندق: 20 مورد از فواید شگفت انگیز فندق + عکس

پژوهشگران در مورد اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سیاه دانه بر روی کبد بر حیوانات تحقیقاتی کرده‌اند. نتایج آنها نیز در این زمینه نشان داده که خوردن سیاه دانه می‌تواند باعث سم زدایی کبد و محافظت از آن در برابر استرس اکسیداتیو شود.

( قبل از خرید خشکبار جهت مشاهده قیمت انواع خشکبار از جمله قیمت برگه زردآلو و قیمت آلبالو خشک به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص سیاه دانه برای کبد

5. خواص سیاه دانه در تنظیم قند خون

خیلی از ما عاشق شیرینی و قند هستیم. اما برخی اوقات، متوجه به عواقب بد آن مثل قند خون بالا نمی‌شویم که در طولانی مدت عواقب جدی‌تری مثل دیابت نوع ۲ و کاهش بینایی را هم دارد. اما آیا خواص سیاه دانه می‌تواند باعث تنظیم قند خون شود؟ نتایج تحقیقات که اینطور نشان می‌دهند.

برای مثال، دانشمندان در تحقیقات خود مشاهده کردند که اگر افراد روزانه سیاه دانه را مصرف کنند، میزان متوسط قند خونشان پایین می‌آید. همچنین، خوردن سیاه دانه می‌تواند باعث افزایش حساسیت انسولین خون شود که این مسئله به کاهش ریسک بروز دیابت کمک زیادی می‌کند.

( برای آشنایی با 19 فایده بی نظیر میوه خشک که نمی دانید! حتما مطلب خواص میوه خشک را مطالعه نمایید.)

فواید سیاه دانه برای تنظیم قند خون

6. خواص آنتی اکسیدان و تاثیرات ضد التهابی سیاه دانه

التهاب در بدن ما یک واکنش است و نقش جالبی دارد. از یک طرف، بروز التهاب نشان می‌دهد که بدن ما در برابر آسیب و عفونت در حال مبارزه است. اما اگر میزان التهاب زیاد شود، ممکن است ریسک بیماری‌هایی مثل سرطان، دیابت یا بیماری‌های قلبی هم در بدنمان بیشتر شود.

بنابراین، دانشمندان پژوهش‌هایی در مورد خواص سیاه دانه برای کاهش التهاب در افرادی با عارضه‌هایی مثل آرتروز و سرطان پانکراس را انجام دادند. نتایج آنها مثبت بود و نشان می‌داد که این افراد با مصرف منظم خواص سیاه‌دانه می‌توانند میزان التهاب را در بدنشان کاهش دهند.

(جهت مشاهده قیمت بادام در انواع مختلف از جمله مشاهده قیمت بادام هندی و قیمت بادام زمینی به فروشگاه اینترنتی آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص و تاثیرات ضد التهابی سیاه دانه

7. فواید سیاه دانه برای معده: جلوگیری از زخم معده و تسهیل هضم

قدر این خندق بلا را بدانید! اگر با آن خوب تا کنید هم سیر هستید و هم اینکه بدنتان سالم است. اما اگر با آن بدرفتاری کنید، زود ناراحتیش را از شما با رفتارهایی مثل زخم معده نشان می‌دهد! زخم معده مرض بدی است، چون می‌تواند با اسید معده لایه مخاطی دیواره معده شما را از بین ببرد. با این حال، شما می‌توانید از خواص سیاه دانه برای محافظت از لایه محافظتی معده‌تان استفاده کنید.

ویژگی‌های ضد التهابی سیاه دانه می‌توانند به کاهش التهاب در معده شما کمک کرده و با اثر باکتری‌هایی مثل هلیکو باکتری که یکی از عوامل اصلی زخم معده است مبارزه کنند. به این صورت، فواید سیاه دانه باعث جلوگیری از زخم معده در بدنتان خواهند شد.

( از فواید بیشمار گردو پکان مطلعید! برای اطلاع حتما مطلب خواص پکان را بخوانید)

خواص سیاه دانه در پیشگیری از زخم معده

8. خواص سیاه دانه در درمان افسردگی: آرامش بخش و ضد اضطراب

اینکه ما بتوانیم در این روزگار هر روز شاد و شنگول از خواب بیدار شویم، خودش یک معجزه است! با این حال، غیر ممکن هم نیست. آرامش و شادی به عوامل مختلفی بستگی دارند که یکی از آنها رژیم غذایی‌تان است. اما خواص سیاه دانه در این میان به چه درد ما می‌خورند؟ ما گفتیم در سیاه دانه آنتی اکسیدان‌ها به مقدار زیاد وجود دارند.

از قرار معلوم این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از سلول‌های مغزی ما که خیلی از هورمون‌های شادی و آرامش را تولید می‌کنند در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کنند. به این صورت، سلول‌های مغز ما عملکرد درستی خواهند داشت و پیام‌های عصبی شادی و آرامش را هم به درستی به بقیه قسمت‌های بدنمان می‌رسانند.

(با بهترین آجیل ها برای کم خونی آشنایی دارید؟ حتما مطلب بهترین آجیل های خون ساز را مطالعه نمایید.)

فواید سیاه دانه در کاهش افسردگی

9. خواص خوردن سیاه دانه ناشتا

تا اینجا شما می‌دانید که خواص سیاه دانه و خوردن آن مزایای مختلفی برای بدنتان دارد. اما اگر شما آن را در ناشتا و قبل از صبحانه هم مصرف کنید فایده‌اش بیشتر هم می‌شود. برای مثال، فواید سیاه دانه و خوردن آن در ناشتا می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدنتان، بهبود فرایند هضم و کاهش قند خونتان شود.

( اگر قصد خرید میوه خشک مخلوط  با کیفیت و خوشمزه را دارید برای مشاهده قیمت میوه خشک و خرید به فروشگاه آنلاین آجیل چی مراجعه نمایید.)

فواید ناشتا خوردن سیاه دانه

10. خواص روغن سیاه دانه

خواص سیاه دانه به خودی خود زیاد هستند. اما اگر شما مایل به خوردن آن نیستید، می‌توانید از روغن سیاه دانه استفاده کنید. روغن سیاه دانه عصاره خود سیاه دانه است و مثل آن خواص آنتی باکتریایی و ضد التهابی دارد. بنابراین، روغن سیاه دانه می‌تواند مزایای زیر را برای بدن داشته باشد:

  • کاهش جوش‌های پوستی و کمک به درمان صدفک
  • کمک به درمان زخم‌های پوستی
  • تقویت سلامت و رشد مو
  • تقویت سلامت سیستم تنفسی و ریه‌ها
  • کاهش میزان التهاب در بدن

فواید روغن سیاه دانه

11. فواید سیاه دانه در التیام زخم ها

خواص سیاه دانه هم ضد التهابی است و هم ضد باکتریایی. بنابراین، وقتی که شما جایی از بدنتان زخم می‌شود، به کمک سیاه دانه می‌توانید از آن هم برای بستن زخمتان استفاده کنید و هم اینکه عفونت باکتریایی که سریع در محل زخم جمع می‌شود را از بین ببرید.

مطالعه بیشتر:
خواص دانه چیا: معرفی 19 فایده شگفت انگیز دانه چیا بر سلامتی و لاغری

(برای خرید نوشیدنی و مشاهده  قیمت دمنوش های مختلف به آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص سیاه دانه برای زخم

12. خواص تخم سیاه دانه در درمان آسم

آسم یک عارضه مزاحم و مختل‌کننده در سیستم تنفسی‌مان است که باعث التهاب ریه‌هایمان می‌شود و کاری می‌کند که تنفسمان سخت‌تر شود. برای همین، شما برای درمان آسم احتیاج دارید که کمی التهاب ریه‌هایتان را کم کنید. از این رو، به غیر از داروهایی که برای آسم مصرف می‌کنید، می‌توانید از خواص سیاه دانه هم استفاده کنید.

در سیاه دانه مواد ضد التهابی وجود دارند که با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود التهاب ریه را کاهش می‌دهند و می‌توانند علائم آسم مثل عطسه و سرفه را هم بهتر کنند.

( جهت اطلاع از 12 خاصیت فوق العاده بادام برزیلی حتما مطلب خواص بادام برزیلی را بخوانید)

فواید تخم سیاه دانه برای آسم

13. فواید سیاه دانه برای زنان

خواص سیاه دانه برای بانوان زیاد است. علاوه بر فواید سیاه‌دانه که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، اگر شما در فاز یائسگی یا به سر می‌برید یا هورمون‌هایتان به هم ریخته است، می‌توانید سیاه دانه را مصرف کنید. تحقیقاتی که دانشمندان در این مورد انجام داده‌اند اثر مثبت سیاه دانه برای تنظیم هورمون‌های پروژسترون و تستوسترون در زمان را نشان می‌دهند.

در نتیجه، شما می‌توانید از سیاه دانه به جای داروهای صنعتی برای این کار استفاده کنید.

( جهت مشاهده قیمت تنقلات و خرید انواع تنقلات از جمله خرید کره آجیل ، خرید سوهان و … به فروشگاه آجیل خشکبار آجیل چی مراجعه نمایید.)

خواص سیاه دانه برای زنان

14. خواص سیاه دانه برای بارداری: تامین مواد مغذی و تقویت سیستم ایمنی

اهمیت مادر بودن را اصلاً دست کم نگیرید! از همان اول که فرزندتان در شکمتان است، شما هم باید مواد غذایی کافی را هم به بدن خود و هم به بدن جدیدتان برسانید. از طرف دیگر هم سیستم ایمنی بدنتان را باید به قدری قوی کنید تا خودتان و جنینتان را در برابر بیماری محافظت کنید.

در نتیجه، می‌توانید با خواص سیاه دانه این کار را انجام دهید. سیاه دانه در خودش مواد غذایی و ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین ث دارد که هم بدنتان را مغذی نگه می‌دارد و هم به تقویت سیستم ایمنی آن کمک می‌کند.

( جهت آشنایی با 29 خاصیت شگفت انگیز زعفران بر سلامتی حتما مطلب خواص زعفران را مطالعه نمایید)

تاثیر خواص سیاه دانه در بارداری

15. خواص سیاه دانه برای مردان

آقایان! شما با خوردن سیاه دانه نه تنها مقداری از مواد غذایی و ویتامین‌های مهم برای بدنتان را روزانه تامین می‌کنید و می‌توانید فشار خون و کلسترول‌تان را کم کنید، بلکه خواص سیاه دانه برای افزایش قوای جنسی‌تان هم مفید است.

در سیاه دانه موادی با عنوان آلکالوئیدها وجود دارند که می‌توانند باعث تحریک تولید هورمون مردانه تستوسترون در بدنتان شوند. همچنین، تیموکینون سیاه دانه هم باعث تقویت کیفیت اسپرم هم می‌شود.

( از 18 فایده شگفت انگیز شکلات باخبرید! برای اطلاع مطلب خواص شکلات را بخوانید)

فواید سیاه دانه برای مردان

16. فواید خوردن سیاه دانه برای فشار خون

آه! امان از دست این شیرینی و غذاهای چرب و خوشمزه که آخر کار دستمان می‌دهند! متاسفانه فشار خون یک نتیجه اسفبار زیاده‌روی در خوردن شیرینی و غذاهای چرب است و اگر جلوی آن را نگیرید، می‌تواند فاجعه به بار بیاورد! خوشبختانه، اگر شما غذای سالمی مثل سیاه دانه را جایگزین کمی از شیرینی‌ها و غذاهای چرب‌تان کنید، می‌تواند برای فشار خونتان خوب باشد.

اول از همه، منیزیم سیاه دانه باعث گشاد شدن رگ‌های خونی و جریان راحت‌تر خون در آن می‌شود. دوم اینکه خواص سیاه دانه با آنتی اکسیدان‌هایش از جمع شدن کلسترول در خون‌ جلوگیری کرده و به سلامت رگ‌های خونی‌تان کمک می‌کند.

( جهت آشنایی با 20 فایده حیرت آور چلغوز برای زنان و مردان حتما مطلب خواص چلغوز را بخوانید.)

خواص سیاه دانه برای فشار خون

17. خواص دمنوش سیاه دانه برای لاغری

برای لاغر شدن، اشتهای کم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. بنابراین، دانشمندان بررسی‌هایی در مورد خواص سیاه دانه و خوردن دمنوش آن برای لاغری را انجام دادند. نتایج آنها نشان می‌دهند که خواص دمنوش سیاه دانه می‌تواند باعث کاهش اشتها در افراد شود.

فواید دمنوش سیاه دانه و تاثیرش بر لاغری

18. خواص چکاندن روغن سیاه دانه در ناف

خواص سیاه دانه و چکاندن روغن آن در ناف بیشتر مربوط به طب‌های سنتی در برخی از کشورها است. بنابراین، طبیبان قدیم عقیده داشتند که این کار ممکن است باعث کاهش درد و التهاب بدن و بهبود سیستم گوارش شود. اما اگر شما می‌خواهید این کار را امتحان کنید، بهتر است قبل از آن با پزشک خانواده معالج خود مشورت کنید.

فواید روغن سیاه دانه با چکاندن در ناف

19. فواید سیاه دانه برای مو: تسریع در رشد و رفع ریزش مو

آلودگی هوا، مشکلات هورمونی و تغذیه نامناسب می‌توانند باعث ریختن موهای‌مان شوند و اعتماد به نفسمان را پایین بیاورند. اما شما با تغذیه مناسب و گنجاندن موادی مثل سیاه دانه در برنامه غذایی‌تان می‌توانید از خواص سیاه دانه برای رشد و رفع ریزش مویتان استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:
خواص کره بادام زمینی: 19 خاصیت فوق العاده بر سلامتی + عکس

تیموکینون در سیاه دانه یک ماده آنتی اکسیدانی است که از فولیکول‌های موی ما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و باعث تقویت مو و کاهش ریزش آن می‌شود. همچنین، شما می‌توانید به جای خوردن سیاه دانه روغن آن را هم به سرتان بمالید.

خواص سیاه دانه برای مو

20. خواص سیاه دانه برای چشم: حاوی ویتامین و مواد معدنی

اگر ما مراقب چشممان نباشیم، در سالخوردگی می‌تواند کار دستمان دهد! برای مثال، شما در سالخوردگی ممکن است دچار بیماری‌های چشمی مثل تباهی لکه زرد و کاهش عملکرد شبکه‌تان شوید. از این رو، خواص سیاه دانه در این جهت می‌تواند برای شما مفید باشد.

در سیاه دانه تیموکینون از چشمان شما در برابر التهاب و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. اسیدهای چرب امگا ۳ سیاه دانه هم یکپارچگی غشای شبکه شما را حفظ و سلامت آن را تقویت می‌کنند.

فواید سیاه دانه برای چشم

21. خواص سیاه دانه برای سنگ کلیه

درد شدید، خونریزی و عفونت ادراری و مختل شدن کار کلیه‌ها اصلاً خوشایند نیست و متاسفانه یکی از عوارض سنگ کلیه است. با این حال، خواص سیاه دانه با ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی التهاب کلیه را کم می‌کند. همچنین، خوردن سیاه دانه به افزایش جریان ادرار و منحل و دفع شدن سنگ‌های کلیه کمک ‌می‌کند.

فواید سیاه دانه و سنگ کلیه

22. فواید سیاه دانه برای ابرو

فقط موهای سر ما نیست که احتیاج به عشق دارد! شما می‌توانید از خواص سیاه دانه برای رشد مو هم برای ابروهایتان استفاده کنید. مواد غذایی و خواص آنتی اکسیدانی سیاه دانه هم می‌توانند به رشد ابروها کمک و از ریزش آنها جلوگیری کنند.

خواص سیاه دانه در کاهش ریزش ابرو

23. فواید سیاه دانه در طب اسلامی

اینطور که معلوم است قدیمیان قبل از ما در مورد خواص سیاه دانه و مزایای آن می‌دانستند. بنابراین، در زمان قدیم طبیبان از فواید سیاه دانه برای درمان مشکلات گوارشی، تسکین التهاب‌های بدنی مثل روماتیسم کاهش فشار و چربی و قند خون و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌کردند.

خواص سیاه دانه در طب اسلامی

24. فواید سیاه دانه با شیر برای پوست

اگر دلتان می‌خواهد سیاه‌ دانه را با یک نوشیدنی بخورید، می‌توانید آن را در شیر مخلوط کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید از خواص سیاه دانه و شیر برای خواب راحت‌تر، استخوان‌سازی و جذب ویتامین دی استفاده کنید.

خواص سیاه دانه برای پوست

25. خواص سیاه دانه و سرکه سیب

اگر طرفدار سرکه سیب هستید، می‌توانید سیاه دانه را با آن مصرف کنید. در واقع، خواص سیاه دانه و سرکه سیب در این مورد می‌توانند به سلامت بدنتان کمک کنند. سرکه سیب می‌تواند باعث کاهش اشتهایتان شود و ترکیب آن با سیاه دانه به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند. علاوه بر این، چنین شربتی می‌تواند باعث کاهش فشار خون و چربی بدنتان هم شود.

فواید ترکیب سیاه دانه و سرکه سیب

 

26. فواید سیاه دانه با عسل

به غیر از خواص سیاه دانه که سرشار از آنتی اکسیدان هستند، وقتی شما آن را با عسل ترکیب می‌کنید یک سوپر فود برای سیستم ایمنی‌تان می‌شود! دلیل آن هم این است که عسل مثل سیاه دانه دارای خواص آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی است.

بنابراین، شما می‌توانید آن را برای کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی بدن و حتی بهبود عملکرد دستگاه گوارشتان مصرف کنید.

خواص سیاه دانه با عسل

نحوه و میزان مجاز مصرف سیاه دانه در روز

به طور کلی، در روز بهتر است که شما به اندازه یک قاشق یا حداکثر ۲ قاشق چای‌خوری سیاه دانه را مصرف کنید. برای استفاده از خواص سیاه دانه هم شما گزینه‌های مختلفی برای اضافه کردن آن به رژیم غذایی‌تان دارید. برای مثال، شما می‌توانید سیاه‌ دانه را به نوشیدنی‌های مختلف اضافه کرده یا آن را با عسل مصرف کنید.

علاوه بر این هم شما می‌توانید آن را به دستورهای غذایی مختلف که درست می‌کنید اضافه کنید.

نحوه مصرف سیاه دانه

مضرات استفاده از سیاه دانه

خواص سیاه دانه زیاد هستند. اما حتماً حواستان باشد که آن را زیاد مصرف نکنید، چون مصرف زیاد آن می‌تواند عوارض ناخوشایندی داشته باشد. برای مثال، شما ممکن است دچار مشکلات گوارشی مثل حالت تهوع و یبوست شوید. همچنین، خوردن آن و اعمال روغن سیاه دانه در برخی از افراد منجر به بروز واکنش آلرژیک و قرمزی پوست ‌میشود.

عوارض سیاه دانه

طبع سیاه دانه چیست؟

طبع سیاه دانه گرم و خشک است. این طبع گرم هم نشانی از خواص سیاه دانه برای کاهش وزن و لاغری است، چون می‌تواند به چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدنتان کمک کند.

طبع سیاه دانه

خرید سیاه دانه از آجیل چی

اگر شما هم مثل من عاشق مغزها یا دانه‌ها و کلاً مواد طبیعی برای تقویت سلامت خود هستید، پس حتماً سیاه دانه را امتحان کنید! خواص سیاه دانه متنوع هستند و مهمترین آنها پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مثل سکته قلبی، سرطان و تنظیم قند خون هستند.

اما به غیر از آن، فواید سیاه دانه هم باعث می‌شوند که شما مواد غذایی لازم را به بدنتان برسانید که خود این مسئله کارکردها و اندام‌های بدنتان را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند. بنابراین، اگر مایل به خرید سیاه دانه مرغوب هستید، حتما از فروشگاه آنلاین آجیل چی بازدید کنید.

ما سابقه طولانی و زیادی در زمینه فروش آجیل و مغزهای مختلف داریم و همیشه در تلاش هستیم که بهترین‌ها را برای شما مشتریان عزیز تهیه کنیم.

خرید سیاه دانه
منبع

خرید سیاه دانه

مقالات مرتبط

نظرات